نوشته شده توسط : جعفر

در عصر حاضر به علت رشد روز افزون اينترنت، هتل ها نيز پا به اين عرصه ی پهناور گذاشته اند و دست به طراحی سايت هتل زده اند و در سايت هتل خود به معرفي خدمات و امكانات موجود در هتل پرداخت ‌اند و با ارائه ي تصاويری از فضای هتل، موقعيت هتل و امكانات آن را برای بيننده ي سايت آسان تر كرده اند.

این امر نه تنها باعث افزایش اعتماد کاربران به کیفیت و خدمات هتل خواهد شد بلکه کاربر را مجاب میکند که این هتل قطعا باید مدرن و به روز باشد که در گام اول اقدام به راه اندازی وب سایتی حرفه ای نموده است و احتمال بیشتری دارد که با مراجعه به هتل شما خدماتی این چنین آسان و مدرن دریافت کنند. اگر تمایل دارید از مزیت های طراحی سایت شرکتی بیشتر بدانید به وبسایت شرکت رایان مراجعه کنید.

مزمان با پیشرفت تکنولوژی هر مکانی میبایست در محیط مجازی خود را معرفی کند و با طراحی وب سایت خوب در بین رقبای خود حرف اول را بزنید ما شما را برای رسیدن به این هدف یاری میکنیم.

 

در سالهای اخیر خرید اینترنتی بلیط، تور و رزرو هتل بین کاربران اینترنت بسیار گسترده شده و لذا بسیاری از کاربران جهت رزرو هتل جستجو در اینترنت را بهترین و ارزانترین روش می دانند. در این راستا رایان با طراحی سایت هتل بصورت کاملاً اختصاصی با ایجاد ارتباط با سیستم های رزرواسیون داخلی این امکان را برای مشتریان فراهم آورده است تا به کاربران خود خدمات کاملاً آنلاین را ارائه نمایند.

شرکت طراحی سایت   رایان در طراحی سایت هتل به معرفی هتل، خدمات هتلداری و ارتباط سیستم رزرو آنلاین وب سایت از طریق وب سرویس و ایجاد پنل های اختصاصی می پردازد. کاربران می توانند از طریق وب سایت امکانات رفاهی هر اتاق را مقایسه نموده و در نهایت به رزرو اتاق مورد نظر خود اقدام نمایند.

طراحی سایت هتل های مارینا پارک کیش، هتل پردیسان مشهد و چندین هتل آپارتمان در تهران، مشهد و کیش از جمله نمونه پروژه های رایان می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی    

طراحی فروشگاه اینترنتی

یک طراحی حرفه ای و صحیح برای هتل ها می تواند نتایج بسیار چشم گیری داشته باشد. طراحی وب سایت برای یک هتل می تواند بزرگ ترین سرمایه آن هتل برای مطرح کردن خود به مسافرین باشد. 
طراحی وب سایت شما باید در خاطر افرادی که آن را مشاهده می کنند بماند و موجب شود تا بازدید کنندگان سایت شما، تبدیل به مسافرین هتل شما شوند. وب سایت هتل شما باید به گونه ای طراحی شود تا شما در میان رقیبان خود حرف اول را بزنید. برخی مسائلی که در این امر به شما کمک می کند و استفاده از آن ها تقریبا برای شما ضروری می باشد، در ادامه نام برده خواهد شد.
اولین مساله ای که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از طراحی واکنش گرا یا Responsive است. شما باید یک طراحی به روز و مطابق با مصرف بازدید کنندگان ارائه دهید. این گونه طراحی می تواند برای هتل شما امتیاز به شمار آید و آن در جمع هتل های به روز قرار دهد. 
مساله دیگر استفاده از طراحی هایی می باشد که این روز بیشتر دیده می شوند. منظور آن دسته از طراحی ها که در آن از عکس های بزرگ و جذاب استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که برای عکس های هتل خود از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید. 
نکته دیگر برای این گونه از سایت ها، استفاده از سئوی قوی در همان شروع کار است. شما باید قادر باشید تا مجموعه قوی خود را به افراد معرفی کنید. در دنیای آنلاین امروز سئو و تبلیغات در کنار یکدیگر معرف فعالیت شما خواهند بود. 
در آخر به سادگی سایت و دسترسی آسان به بخش های متفاوت سایت تاکید می کنیم. وب سایت شما نباید گیج کننده باشد و فرد در صورت تمایل به راحتی بتواند در وب سایت هتل شما اتاق رزرو کند. 
مسائلی که در اینجا ذکر شد ممکن است بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما چشم پوشی از هر کدام از این مسائل می تواند شما را از رسیدن به هدفتان باز دارد.

بیشتر بخوانید:

طراحی سایت وردپرسی      هزینه طراحی سایت

 

مزیت های طراحی سایت هتل

آسان تر شدن کار برای مشتریان شما و کسب رضایت آنان

امکان بازگشت مجدد مشتریان به سایت شما برای تهیه بلیط و دریافت خدمات

تبلیغات هتل خود به صورت همیشگی از طریق استفاده از موتور های جستجو

معرفی فضای هتل و ارائه عکس ها و فیلم هایی از محوطه های پیرامون آن برای جذب مشتریان بیشتر

در دسترس بودن همیشگی و ارائه خدمات آنلاین به مشتریان

کاهش هزینه های اضافی و هنگفت برای تبلیغات و غیره

افزایش اعتبار شما نزد مشتریان سایت هتل

معرفی شهر و استانی که هتل در آن قرار دارد

انتشار پست های سایت هتل در شبکه های اجتماعی مختلف به طور خودکار

ایجاد ارتباط به سایت های گردشگری و تفریحی برای افزایش مشتریان اینترنتی شما

افزایش بازدید کنندگان وب سایت هتل شما با استفاده خدمات سئو و بهینه سازی سایت

توسعه کسب و کار خود با استفاده از فضای نامحدود اینترنت

ارائه خدمات sem برای افزایش بازدید از وب سایت هتل شما

و سایر مزایای دنیای اینترنت

امکانات سایت هتل و هتلداری

طراحی صفحه رزرو هتل و اماکن اقامتی

طراحی صفحه پرداخت آنلاین با استفاده از درگاه های بانکی مختلف

طراحی صفحه زمان بندی برای بررسی اتاق های خالی و پر در هتل

طراحی صفحه دسته بندی اتاق ها بر اساس ظرفیت آن ها

ثبت نام کاربران سایت

ایجاو پروفایل اختصاصی برای هر کاربر

امکان ثبت درخواست مشتریان هتل

طراحی صفحه توضیحات مربوط به اتاق ها

طراحی صفحه خدمات آنلاین مشتریان

طراحی صفحه معرفی هتل و تاریخچه آن

طراحی صفحه برای پیشنهاد های خاص در روز های خاص

طراحی صفحه معرفی رستوران های داخل هتل

طراحی صفحه توضیحات اماکن دیدنی اطراف هتل

طراحی صفحه ثبت نام و ارتباط با مشتریان

پشتیبانی یک ساله رایگان همراه با میزبانی و ثبت دامنه ir رایگان

امکان ساخت اپلیکیشن android و ios به درخواست مشتریان

نکته پایانی:

شرکت طراحی سایت رایان ارائه دهنده به روز ترین خدمات طراحی وبسایت و طراحی اپلیکیشن در تهران است. ساخت وب سایت    و طراحی سایت تهران    را به رایان بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سوم آبان،۲۵ اکتبر گوگل خبری منتشر کرد و گفت که الگوریتم برت BERT ‌که الگوریتم جدید است را فعال کرده است.  این خبر در بلاگ گوگل آمد و البته توضیحات خوبی هم درباره آن بیان شد. لینک بلاگ گوگل را در قسمت منابع ما ببینید. در خبر امروز می‌خواهیم درباره چند و چون این الگوریتم نسبتا جدید صحبت کنیم. در دپارتمان سئو نوین مارکتینگ برای بررسی این الگوریتم و تأثیر آن بر روی سرچ‌ها و نتایج جستجو‌ها کار می‌کنیم. اما تا الان تأثیر بسیار زیادی در نتایج رتبه‌ها فارسی مشاهده نشده است. پس فعلا می‌توانیم یک نفس راحت بکشیم؛ البته فعلا.

گوگل برای توضیح الگوریتم برت این گونه می‌گوید: این الگوریتمی برای پردازش زبان طبیعی Natural Language Processing ) NLP) این الگوریتم بعد از رنک برین به مهم‌ترین الگوریتم مناسب ساز نتایج گوگل تبدیل می‌شود.

همان طور که بررسی‌های ما نشان می‌دهد هنوز این موج به فارسی نرسیده است و ابتدا در انگلیسی فعالیت خود را شروع می‌کند. اما کار این الگوریتم چیست.

شاید پیوند دانش زبان شناسی با علوم رایانه‌ای در الگوریتم برت به اوج خود برسد. این الگوریتم به دنبال درک منظور آدم‌ها از پرسش‌هایشان و جملاتشان در زبان گفتاری و نوشتاری است. این موضوع با تحلیل زبانشناختی روی می‌دهد. ما در رنک برین به دنبال آن بودیم که ارتباط کلمات را با یک دیگر برقرار کنیم. مانند لپه و گوشت با غذایی به نام قیمه، حالا اگر به دنبال درک یک جمله و ارتباط معنایی آن با یک پدیده باشیم چه؟ جواب این است که رنک برین به این موضوع هم می‌پرداخت و جملات را هم ارتباط یابی می‌کرد.تحلیلگران معتقدند برت یک راه جدید است که در کنار رنک برین به تحلیل عبارات می‌پردازد.

برت به دنبال درک منظور جملات است پس عبارت‌های جستجو را هدف قرار می‌دهد. این واقعیتی است که سوال‌های آدم‌ها از گوگل بسیار زیاد شده است و همه ما تجربه سرچ کردن یک جمله سوالی یا یک جمله خبری را در گوگل داریم.

 الگوریتم برت نتیجه یاد دادن بافت زبان به رایانه است

یک مثال فوق العاده در این زمینه وجود دارد که عملا گویای این ماجراست.

در زبان انگلیسی گاهی بجای آن که از کلمه without به معنی “بدون” استفاده کنند، از عبارت with on استفاده می‌کنند

آن گاه معنی ظاهری این جمله به این صورت می‌شود

“Parking on a hill with no curb”

“پارک روی تپه با نه محدودیت”

در حالی که منظور

“پارک روی تپه بدون محدودیت” بوده است

این روش گفتاری یعنی استفاده از نه برای اثبات عدم و وجود چیزی را ما در زبان نظامی‌ها ایران هم می‌بینم آنجا که بجای کلمه وجود ندارد می‌گویند: “نه هست”

اما گوگل قبل از فعال شدن برت با این سوال گیج می‌شد و نتایج پارکینگ با محدودیت را می‌آورد و درک خاصی از ترکیب “با نه” نداشت.

این دو فیچر اسنیپت را که گوگل به عنوان نمونه آورده  است را ببینید:

الگوریتم برت

الگوریتم برت

این که برت چگونه به این فرایند دست یافته و سازو کار الگوریتم چگونه است، هنوز چندان معلوم نیست. به خصوص که اساسا هنوز کار آن در فارسی فعال نشده است، اما حرف از آن است که گوگل ساختار  NLP خود را از یک سال پیش به صورت کدباز در اختیار عموم قرار داده اما توانایی پردازش گوگل آن چنان است که گوگل را به یکی از معدود استفاده کنندگان از این الگوریتم بدل ساخته است.

آن چیز که کاملا برما معلوم گشته است این است که در آینده‌ای نچندان دور الگوریتم برت از هر ۵ جستجو روی یکی از آنها تأثیر می‌گذارد. این عددی بسیار عظیم است و نشان از آن دارد که توان پردازشی بسیار قدرتمندی برای این الگوریتم در نظر گرفته شده است. شاید این خبر و خبر آزمایش کامپیوتر کوانتومی گوگل بی‌ارتباط نباشند.

مقوله پردازش زبان طبیعی موضوعی است که تا به امروز به صورت عملی توسط هیچ ماشینی انجام نشده است. اما با رشد قدرت پردازش رایانه‌ها این بخش نیز به زودی شاهد تحولاتی چشمگیر است.

بیشتر بخوانید:     دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته        دوربین مداربسته اصفهان      دوربین مداربسته شیراز



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

گوگل تگ منیجر خدمت بزرگی را به وب مستران و بازاریابان ارائه کرده است. تا چند سال پیش تمام کدهای سایت باید توسط برنامه‌نویس نوشته و پیاده‌سازی می‌شد اما اکنون گوگل تگ منیجر وب مستران را از نوشتن کد بی‌نیاز کرده است.  در واقع با گسترش ابزراهای بازاریابی دیجیتال برای رصد و آنالیز سایت، شما به یک واسطه نیاز دارید که با یکپارچه سازی و ارتباط اطلاعات سایت یا اپلیکیشن با این ابزارها، بتواند مدیریت و آنالیز سایت را برایتان ساده‌تر کند. ابزار گوگل تگ منیجر به شما کمک می‌کند تا ورودی‌های سایت خود را به درستی بررسی کنید تا بتوانید تبلیغات خود را هدفمندتر کنید.

اما ابزارهای بازاریابی مانند گوگل ادوردز یا گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارها هرکدام دارای تگ‌های مختص به خود می‌باشد.

گوگل تگ منیجر ابزاری رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تغییر در کد سایت ، این تگ‌های بازاریابی را در وب‌سایت و یا اپلیکیشن خود مدیریت کنید.

به طور مثال، اطلاعات سایت با یک منبع اطلاعاتی دیگر  مانند گوگل آنالیتیکس از طریق گوگل تگ منیجر به اشتراک گذاشته می‌شود. وقتی می‌خواهید تگ‌های زیادی را مدیریت کنید نصب گوگل تگ منیجر بسیار به کمک شما می‌آید چرا که همه کدها را در یک محل ذخیره می‌کند.

گوگل تگ منیجر، یک سیستم مدیریت تگ است که به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و به آسانی کدهای اندازه‌گیری و  قطعات کد مرتبط که به عنوان تگ در سایت یا اپلیکیشن شما شناخته می‌شوند، را بروزرسانی کنید. وقتی کد کوتاه تگ منیجر به پروژه شما افزوده می‌شود،  شما به آسانی و به صورت امن می‌توانید، تگ‌ آنالیز را از طریق یک رابط کاربری ساده بر روی سایت خود فراخوانی کنید. اندازه‌گیری همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های بازاریابی خود مانند تبلیغات در گوگل توسط پلتفرم ادوردز را بهینه‌تر کنید.

بعد از نصب گوگل تگ منیجر، وب سایت یا اپلیکیشن شما قادر به برقراری ارتباط با سرورهای گوگل تگ منیجر خواهد بود. بنابراین می‌توانید از رابط کاربری مبتنی بر وب گوگل تگ منیجر برای راه‌اندازی تگ‌ها، ایجاد راه‌حل‌هایی که هنگام وقوع برخی رویدادها باعث شروع به کار تگ‌های شما می‌شوند و ایجاد متغیرها استفاده کنید با این کار  می‌توانید از تگ منیجر برای ساده سازی و خودکار سازی تنظیمات تگ استفاده کنید.

به مجموعه‌ای از تگ‌ها ، محرک‌ها ، متغیرها و پیکربندی‌های مربوطه که در وب‌سایت یا اپلیکیشن نصب شده‌اند، کانتینر گفته می‌شود. یک کانتینر تگ منیجر  می‌تواند جایگزین تمام کدهای مرتبط با تگ شود که به صورت دستی وارد سایت و یا اپلیکیشن کرده‌اید مثل تگ‌های گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس، فلولایت و …

آیا نصب گوگل تگ منیجر گوگل تگ منیجر آسان است؟

طبق گفته گوگل:

گوگل تگ منیجر با فراهم کردن امکان نصب تگ‌های وب سایت همه در یک مکان برای بازاریابان و مدیران سایت، به مدیریت تگ به صورت ساده، آسان و قابل اعتماد کمک می‌کند.

طبق گفته آنها گوگل تگ منیجر یک ابزار «ساده» است که هر بازاریاب و مارکتر می‌تواند بدون نیاز به توسعه دهنده وب از آن استفاده کند.

اما برای نصب تگ‌ها، تریگرها و متغیرها به کمی دانش فنی احتیاج دارید.

گوگل تگ منیجر چطور کار می‌کند؟

گوگل تگ منیجر ۳ قسمت اصلی دارد:

تگ، تریگرها (راه‌اندازها) و متغیرها

تگ چیست؟

تگ‌ها قطعه‌هایی از کد یا پیکسل ترکینگ از ابزارهای طرف سوم هستند. این تگ‌ها به گوگل تگ منیجر می‌گویند چه کاری انجام دهد.

نمونه‌هایی از تگ‌های رایج در گوگل تگ منیجر عبارتند از:

  • کد رهگیری (ترکینگ) جهانی گوگل آنالیتیکس
  • کد بازاریابی مجدد ادوردز
  • کد رهگیری کانورژن ادوردز
  • پیکسل‌های فیس بوک

گوگل تگ منیجر چیست - گوگل تگ منیجر چطور کار می‌کند؟

تریگر چیست؟

راه اندازها یا تریگرها راهی برای راه‌اندازی تگی است که تنظیم کرده‌اید. آنها به تگ منیجر می‌گویند چه موقع کاری را که می خواهید انجام دهد، انجام دهد. آیا می‌خواهید تگ‌ها را در نمای صفحه ، کلیک بر روی لینک و یا در شرایطی خاص راه‌اندازی کنید؟

گوگل تگ منیجر چیست - تریگر چیست؟

متغیر چیست؟

گوگل تگ منیجر چیست - متغیر چیست؟متغیر چیست؟

متغیرها اطلاعات اضافی هستند که گوگل تگ منیجر ممکن است برای کار تگ و تریگر نیاز داشته باشد. در اینجا چند نمونه از متغیرهای مختلف آورده شده است.

ابتدایی‌ترین نوع متغیر ثابت که می‌توانید در گوگل تگ منیجر ایجاد کنید، شماره یو ای گوگل آنالیتیکس (شماره آیدی رهگیری) است.

گوگل تگ منیجر چیست - شماره آیدی رهگیری

 

مزایای نصب گوگل تگ منیجر چیست؟

هنگامی که از مرحله یادگیری عبور کردید، کاری که می‌توانید در گوگل تگ منیجر انجام دهید بسیار شگفت‌انگیز است. می‌توانید داده‌های ارسالی به آنالیتیکس را شخصی‌سازی کنید.

می توانید رویدادهای اساسی مانند دانلود پی دی اف، کلیک بر روی پیوند خروجی یا کلیک برای یک دکمه خاص را تنظیم و رهگیری کنید. یا  با نصب گوگل تگ منیجر می‌توانید محصولات و تجارت الکترونیکی پیشرفته پیچیده را رهگیری کنید.

مزایای نصب گوگل تگ منیجر از زبان گوگل

چابکی خود را افزایش دهید

تگ منیجر به شما این امکان را می‌دهد تا تگ‌های خود را برای رهگیری کانورژن، تجزیه و تحلیل سایت، بازاریابی مجدد و موارد دیگر اضافه و به روز رسانی کنید. تقریباً روشهای بی پایانی برای رهگیری فعالیت در سایت‌ها و برنامه‌های شما وجود دارد و طراحی بصری به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان که بخواهید تگ‌ها را تغییر دهید.

خیال خود را راحت کنید.

با آسان بودن بررسی ارورها و لود شدن سریع تگ‌ها، این اطمینان حاصل می‌شود که داده‌های مهم ماموریت شما به طور مطمئن و دقیق جمع‌آوری شده است. تیم فناوری اطلاعات از عملکرد روان سایت اطمینان خواهد داشت، بنابراین حتی در تعطیلات شلوغ یا راه‌اندازی یک کمپین جدید همه خوشحال هستند.

در سراسر سازمان خود همکاری کنید.

فضاهای کاری و کنترل‌های دسترسی جداگانه به تیم شما این امکان را می‌دهد که به طور موثر با هم کار کنند، در حالی که آزمایش چند محیطی (multi-environment) به شما این امکان را می‌دهد که در محیط‌های مختلف آن رامنتشر کنید تا اطمینان حاصل شود که کار مطابق انتظار انجام می‌شود.

شرکتهایی که دارای تگ منیچر ۳۶۰ هستند، با دسترسی مشخص به برخی از صفحات، می‌توانند به کاربران بیشتری تگ‌گذاری کنند.

ایجاد تگ‌های گوگل و طرف‌های سوم

با نصب گوگل تگ منیجر می‌توانید تگ‌های خود را در صورت نیاز اضافه کنید و یا تغییر دهید. تگ منیجر از همه تگ‌ها پشتیبانی می‌کند و برای دامنه وسیعی از تگ‌های گوگل و طرف سوم (مثل فیسبوک و…) برای برنامه‌های تحت وب و تلفن همراه الگوهای کلیدی در دسترس را با استفاده آسان ارائه می‌دهد. تگی که نیاز دارید را در لیست نمی‌بینید؟ به راحتی می‌توانید آن را به عنوان تگ سفارشی (شخصی‌سازی شده) اضافه کنید.

مزایای دیگر نصب گوگل تگ منیجر

  • نصب گوگل تگ منیجر ممکن است به سایت شما کمک کند تا بسته به تعداد تگ‌هایی که استفاده می‌کنید سریعتر لود شود.
  • با محصولاتی به غیر از گوگل نیز کار می‌کند.
  • انعطاف‌پذیری برای بازی کردن و آزمایش تقریباً هر چیزی که می‌خواهید، ممکن است.
  • همه کدهای طرف سوم در یک مکان قرار دارند.
  • گوگل تگ منیجر دارای حالت پیش‌نمایش و رفع اشکال است، بنابراین قبل از ایجاد هر کاری مستقیم می‌توانید ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست. این به شما نشان می‌دهد که چه تگی در صفحه اجرا می‌شود. این یک ویژگی بسیار مهم است.

نصب گوگل تگ منیجر چه معایبی دارد؟

۱. شما حتی برای تنظیمات اولیه باید دانش فنی داشته باشید.

اسناد و مدارک مربوط به نحوه نصب گوگل تگ منیجر را از گوگل بررسی کنید. هنگامی که از «راهنمای شروع سریع» عبور کردید، شما را به یک راهنمای دولوپری می‌رساند. برای افرادی که فقط در مارکتینگ تخصص دارند، ممکن است کمی دشوار باشد.

۲. نصب گوگل تگ منیجر یک سرمایه‌گذاری در زمان است.

تا زمانی که کمی دانش فنی نداشته باشید، باید مدت زمان زیادی را برای تحقیق و آزمایش اختصاص دهید. حتی اگر این اختصاص زمان محدود به خواندن چند پست وبلاگ یا شرکت در یک کلاس آنلاین باشد.

۳. برای مشکلات عیب یابی وقت بگذارید.

هنگام تنظیم تگ‌ها، تریگرها و متغیرها نیاز به عیب‌ یابی زیادی وجود دارد. به خصوص اگر به صورت مرتب در تگ منیجر نیستید، فراموش کردن آنچه به تازگی آن را یاد گرفتید بسیار آسان است. برای تگ‌های پیچیده‌تر، شما احتمالاً به توسعه دهنده‌ای نیاز خواهید داشت که از نحوه ساخت وب‌سایت آگاهی داشته باشد.

نصب گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر چیست - نصب گوگل تگ منیجر

برای شروع ، ابتدا باید یک حساب گوگل تگ مینجر ایجاد کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری جدید گوگل تگ منیجر به وب سایت رسمی گول تگ منیجر بروید و روی دکمه ایجاد اکانت کلیک کنید.

درست مثل هر محصول دیگر گوگل، می‌توانید از همان حساب گوگل برای نصب تگ منیجر استفاده کنید. بنابراین اگر قبلاً در جیمیل (گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس و غیره) لاگ این کردید  به طور خودکار وارد گوگل تگ منیجر می‌شوید. در غیر اینصورت ، ابتدا باید یک حساب گوگل ایجاد کنید.

پس از ورود به سیستم، از شما خواسته می‌شود تا یک حساب جدید گوگل تگ منیجر و یک کانتینر جدید ایجاد کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - ساخت حساب جدید گوگل تگ منیجر

حساب گوگل تگ منیجر مانند حساب گوگل آنالیتیکس کار می‌کند و معمولاً برای یک شرکت، بیزینس و یا مشتری است، در حالی که کانتینر معمولاً برای یک وب سایت یا برنامه است. یک کانتینر می‌تواند حاوی تگ‌ها، تریگر ‌ها (محرک) و متغیرهای زیادی باشد.

با این حال، اگر چندین وب‌سایت دارید که متعلق به یک کسب و کار واحد هستند و ساختار آنها بسیار شبیه به یک‌دیگر است (به علاوه ، سیستم ترکینگ آنها مشابه است)، از یک کانتینر در چندین وب‌سایت استفاده کنید.

برای نصب گوگل تگ منیجر از کجا باید کد مخصوص را پیدا کنید؟

پس از ایجاد اکانت گوگل تگ منیجر ، نصب گوگل تگ منیجر راهنمای قدم به قدمی را برای جایگذاری کدها برای شما فعال می‌کند.

گوگل تگ منیجر کد و دستورالعمل‌های دقیق مکانی را برای افزودن آن به وب سایت به شما ارائه می‌دهد. از دو مکان می‌توانید کد مربوطه را پیدا کنید:

۱. با کلیک روی لینک آیدی کانتینر (واقع شده در کنار دکمه‌های انتشار و پیش‌نمایش)

گوگل تگ منیجر چیست - کد مخصوص

۲. یا می‌توانید از ادمین به اکانت برود و سپس به کانتینر و سپس راه‌اندازی گوگل تگ منیجر

Admin > Account > Container > Install Google Tag Manager

گوگل تگ منیجر چیست - راه‌اندازی گوگل تگ منیجر

همه  این گزینه‌ها دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه اینستال کد گوگل تگ منیجر در وب سایت  و قطعه کدی که باید به سایت اضافه کنید باز می‌کند.

گوگل تگ منیجر چیست - اینستال کد گوگل تگ منیجر در وب سایت

کد کانتینر گوگل تگ منیجر را به وب سایت اضافه کنید

دستورالعمل را دنبال کنید و اولین کد (که درون تگ <script> قرار گرفته است) را در جایی بین تگ <head> وب سایت خود قرار دهید. این کد قسمت کلیدی است. این به صفحه شما می‌گوید که کانتینر گوگل تگ منیجر شما را بر روی سایت لود کند، این بدان معنی است که بقیه صفحه می‌تواند لود شدن را ادامه دهد در حالی که گوگل در حال انجام کارهای جادویی است.

در تصویر پایین مثالی برای جای‌گذاری اسکریپت کد گوگل تگ منیجر نشان داده شده‌است.

گوگل تگ منیجر چیست - کد کانتینر گوگل تگ منیجر

کد دوم (noscript)گوگل تگ منیجر باید بلافاصله پس از شروع  تگ <body> قرار گیرد. این کد به عنوان یک نسخه پشتیبان کار می‌کند ، به شما امکان می دهد بدون استفاده از جاوا اسکریپت کاربران را ردیابی کنید. تگ <noscript> به مرورگر می‌گوید اگر کاربر جاوا اسکریپت را فعال نکرده است ، سپس یک نسخه آی‌فریم کانتینر گوگل تگ منیجر را در صفحه اجرا کند.

چرا باید برای نصب گوگل تگ منیجر کد آن  را در قسمت <head> قرار دهید؟

اگرچه این مورد ۱۰۰٪ مورد نیاز نیست، اما توصیه می شود اسکریپت کد گوگل تگ منیجر را در قسمت <head> سایت قرار دهید.

چرا؟ برای ردیابی (ترکینگ) بهتر است. هرچه قطعه کد در صفحه بالاتر باشد سرعت بارگیری آن سریعتر است. در نسخه قدیمی گوگل تگ منیجر ، توصیه می‌شود که قطعه کد را در قسمت body قرار دهید، اما به طور بالقوه کاربرانی که قبل از بارگذاری تگ body صفحه شما را ترک نکرده‌اند (به دلیل سرعت پایین صفحه)، از دست می روند (قابل ردیابی کردن نیستند).

اگر وب سایت شما بسیار سنگین باشد ، ممکن است بیش از چند ثانیه طول بکشد تا گوگل تگ منیجر بارگیری در <body> را آغاز کند، اما در <head> این بخش سریعتر راه اندازی می‌شود، بنابراین می‌توانید بازدید کنندگان بیشتری را جلب کرده و رفتار آنها را ببینید.

این قابلیت می‌تواند شما را قادر به شناسایی درصد ترافیکی که قبل از بارگیری کامل صفحه کاملاً از بین می‌رود، کند.

به یاد داشته باشید، هرچه کدهای رهگیری شما در قسمت کد وب سایت قرار بگیرند، دیرتر راه اندازی می‌شوند.

کانتینر را منتشر کنید

وقتی کد در وب سایت شما قرار گرفت، به حساب گوگل تگ منیجر بروید و کانتینر را منتشر کنید. به خصوص اگر خالی است.

چرا؟ زیرا کانتینر گوگل تگ منیجری که منتشر نشده خطا ایجاد می‌کند ( که در کنسول مرورگر قابل مشاهده است).

تگ تنظیم کنید

خب حالا وقت این است که یاد بگیرید، تگ تنظیم کنید.

این مورد برای ایجاد گزارش‌های عمیق درباره رفتار مخاطبان مفید است، اما اگر تگ‌های خود را به درستی سازماندهی نکنید، می‌تواند ناکارآمد شود.

گوگل توصیه می‌کند از قرارداد نامگذاری زیر استفاده کنید:

نوع تگ – نام برنامه – جزئیات.

به این ترتیب می‌توانید داده‌های مربوط به کمپین‌ها یا صفحات خاص را به درستی شناسایی و جمع‌آوری کنید.

۱. تگ جدیدی در داشبورد گوگل تگ منیجر ایجاد کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - ایجاد تگ جدیدی در داشبورد گوگل تگ منیجر

در داشبورد گوگل تگ منیجر خود ، روی دکمه «افزودن تگ جدید» کلیک کنید، که در عکس بالا با رنگ قرمز مشخص شده‌است.

 

۲. تگ خود را پیکربندی کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - تگ خود را پیکربندی کنید.

برای انتخاب نوع تگ، برای تگ عنوان مشخص کنید و سپس هر جایی در بالای کادر  «پیکربندی تگ» (Tag Configuration) کلیک کنید.

۳. نوع تگ را انتخاب کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - نوع تگ را انتخاب کنید.

ده‌ها نوع تگ وجود دارد (همه آنها در اینجا نمایش داده نمی‌شوند و همچنین می‌توانید نوع تگ‌ها را نیز سفارشی کنید). در این عکس گوگل آنالیتیکس کلاسیک انتخاب شده‌است.

۴- تگ خود را به رهگیری گوگل آنالیتیکس پیوند دهید.

گوگل تگ منیجر چیست - تگ خود را به رهگیری گوگل آنالیتیکس پیوند دهید.

اگر می‌خواهید تگ شما در گوگل آنالیتیکس رهگیری شود، مرحله بعدی وارد کردن شناسه Web) Property) شما است که در حساب آنالیتیکس شما مشخص شده‌است. سپس ، نوع رهگیری (Track Type) را انتخاب کنید. در بین انتخاب‌های بسیاری که وجود دارد، در این عکس نمای صفحه (PageView) انتخاب شده‌است.

۵- برای تعیین زمان تگ ، تریگر را انتخاب کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - برای تعیین زمان تگ ، تریگر را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، تریگر را انتخاب کنید (ترگیر به معنای زمانی است که می‌خواهید عملکرد تگ ضبط شود در این مثال، یعنی هر بار که شخصی از صفحه بازدید می‌کند). در این عکس، «همه صفحات»  انتخاب شده‌است. تا هر زمان که کسی یکی از صفحات وب را مشاهده کند، اطلاعاتی کسب کند، ضبط شود. اما این بسته به اهداف شما می‌تواند متفاوت باشد.

۶. تگ خود را ذخیره کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - تگ خود را ذخیره کنید.

وقتی از اطلاعات موجود در کادرهای «پیکربندی تگ» (Tag Configuration) و «راه اندازی»  راضی هستید (Triggering)، روی دکمه آبی «save» کلیک کنید.

۷. با فشار دادن «ارسال» (Submit) تگ خود را فعال کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - submit

بعد، روی دکمه آبی رنگ «submit» کلیک کنید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، تگ شما کار نمی‌کند.

گوگل تگ منیجر چیست - publish

وقتی روی «ارسال» کلیک کنید، به صفحه «پیکربندی ارسال» (Submission Configuration) منتقل می‌شوید. دو گزینه وجود دارد: «انتشار و ایجاد نسخه» یا «ایجاد نسخه». اگر آماده اضافه کردن تگ هستید، «انتشار و ایجاد نسخه» را انتخاب کنید و سپس دکمه آبی رنگ «publish» را در بالا سمت راست فشار دهید.

۸. برای مرتب نگه داشتن تگ‌ها ، نام و توضیحی به آن اضافه کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - Container Version Description

در آخر، «شرح نسخه کانتینر» (Container Version Description) به شما نشان داده می‌شود. برای مرتب نگه داشتن تگ‌های خود، یک نام و توضیح اضافه کنید تا بفهمید با این تگ چه چیزی را می‌خواهید ضبط کنید.

۹. اطمینان حاصل کنید که تگ شما در گزارش «خلاصه نسخه» شما نشان داده می‌شود.

گوگل تگ منیجر چیست - خلاصه نسخه

اکنون، شما با موفقیت اولین تگ خود را ایجاد کرده‌اید.

چه چیزهایی را می‌توانید با نصب گوگل تگ منیجر رهگیری کنید؟

  • رویدادها (کلیک شدن بر روی یک لینک ، دانلود پی دی اف، افزودن به سبد خرید، حذف از سبد خرید و غیره)
  • رهگیری نحوه اسکرول
  • عدم توجه به فرم
  • کنار گذاشتن سبد خرید
  • رهگیری بازدیدهای ویدئو
  • همه کلیک‌های پیوند خروجی

نظر شما در مورد گوگل تگ منیجر چیست؟

اگر به یادگیری علاقه داشته باشید، گوگل تگ منیجر قطعاً می‌تواند زندگی شما را آسان کند. تجربه شما با گوگل تگ منیجر تاکنون چگونه بوده است؟ آیا نصب گوگل تگ منیجر برای شما آسان بوده است یا سخت؟ چگونه از آن در بازاریابی و مارکتینگ استفاده می‌کنید؟

بگذارید یک نگاه دیگر به تگ منیجر داشته باشیم و مفاهیم گفته شده در بالا را دوباره مرور کنیم:

گوگل تگ منیجر GTM 

دیجیتال مارکتینگ به شدت به داده های بازاریابی وابسته است. مهم نیست که وبسایت شما یک فروشگاه اینترنتی، وبسایت خبری یا یک وبسایت شخصی است. به هر حال بسیار ضروری است تا بدانید که کاربران وبسایت شما چطور و به چه میزان با سایت شما ارتباط برقرا میکنند و در واقع سایت شما چقدر برای آن ها جذاب است. گوگل آنالیتیکس میتواند بسیاری از بینش ها و چیزهایی که میخواهید در رابطه با کاربرانتان بدانید را به شما بدهد، اما وقتی به تنهایی استفاده میشود محدود است. با ایجاد و مدیریت تگ های هدفمند در وبسایت توسط گوگل تگ منیجر Google Tag Manager میتوانید اطلاعات بسیار کاربردی و ارزشمندی از رفتار کاربران وبسایت خودتان را بدست بیاورید که  حتی تصورش هم نمیکنید.

تگ ها ، قطعه کدهای کوچکی هستند که برای جمع آوری داده و ارسال آن داده ها به یک نرم افزار تجزیه و تحلیل داده مثل گوگل آنالیتیکس به سایت اضافه میشوند. شما میتوانید از تگ ها برای اهداف مختلفی مانند تشخیص میزان اسکرول کاربر در صفحه، بازاریابی مجدد، تشخیص مکان هایی از صفحه که کاربران بیشتر روی آن ها کلیک میکنند، کاربران از چه مسیری به وبسایت شما رسیده اند و موارد بسیار دیگری استفاده کنید.

معمولا سایت ها از تگ های مختلفی استفاده میکنند و مقداری کدنویسی برای ایجاد همه آن ها نیاز است که انجام این کار بخصوص زمانی که نیاز باشد برای تغییرات تگ ها سراغ سور کدها بروید کار بسیار خسته کننده ای است. گوگل تگ منیجر یک نرم افزار تحت وب است که با مرورگر باز میشود و برای شما این امکان را فراهم میکند تا بدون نیاز به کد نویسی و مراجعه مکرر به سورس کدها بتوانید تگ های مورد نیازتان را ایجاد، حذف یا مدیریت کنید.

با توجه به اینکه گوگل تگ منیجر محصول گوگل است شاید فکر کنید که صرفا فقط با تگ های محصولات خود گوگل مثل گوگل ادورز یا گوگل آنالیتیکس کار میکند. خبر خوشحال کننده این است که این فکر درست نیست و گوگل تگ منیجر میتواند تگ های بسیاری از نرم افزای ثالث مانند Twitter, Bing Ads, Crazy Egg و Hotjar را مدیریت کند. تعداد خیلی کمی نرم افزار های ثالث وجود دارند که گوگل تگ منیجر از تگ های آنها پشتیبانی نمیکند. اما باز هم در این شرایط  میتوانید کدها و قالب های سفارشی خودتان را به گوگل تگ منیجر اضافه کنید.

مزایا و معایب گوگل تگ منیجر GTM

کاهش وابستگی به تیم برنامه نویسی و توسعه دهنده

بزرگترین مزیتی که گوگل تگ منیجر دارد این است که دیجیتال مارکترهای عزیز دیگر نیاز ندارند که برای نصب و پیاده سازی تگ های مورد نیازشان به تیم برنامه نویسی و توسعه دهنده ها وابسته باشند. توسعه دهندگان عزیز معمولا درگیر کارهایی با اولیت های بالاتر هستند و معمولا کارهای مربوط به تگ گذاری را به بعدا موکول میکنند. اما از زمانی که گوگل تگ منیجر به بازار عرضه شد، دیجیتال مارکترها به سرعت تگ های خود را بنا به سلیقه خودشان پیاده سازی میکنند و وابستگی خیلی کمی دارند. این موضوع بزرگترین مزیت گوگل تگ منیجر است. به عنوان مثال فکر کنید میخواهید اطلاعاتی را در یک بازه زمانی محدود و مشخص جمع آوری کنید که تنها به درج یک قطعه کد (تگ) درون سایت نیاز دارد. اما تیم توسعه دهنده و برنامه نویسی آنقدر این کار را عقب میاندازند که فرصت از دست میرود و دیگر اضافه کردن آن تگ به سایت فایده ای برای شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر ندارد.

هنوز به مقداری دانش فنی پیاده سازی نیاز دارد

اگرچه گوگل تگ منیجر وابستگی به تیم توسعه دهنده را کم میکند ولی باز هم در مواردی به کمک آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. مثلا وقتی که بخواهید Container Code را داخل تمام صفحات وبسایت خود قرار بدهید، باید از آنها کمک بگیرید. البته اگر به سورس کد ها دسترسی دارید، کار خیلی سختی نیست. اگرچه گوگل تگ منیجر قالب های پیش فرض ساده ای دارد که هر فردی بدون دانش کدنویسی میتواند از آنها استفاده کند اما برای پیاده سازی تگ های پیچیده تر و یا حالاتی از تگ ها که قالب پیشفرض آن ها در گوگل تگ منیجر دیده نشده است، به کمک توسعه دهنده های وبسایت خود نیاز پیدا میکنید.

تمام کسب و کارهای آنلاین میتوانند از گوگل تگ منیجر استفاده کنند

کسب و کارهای آنلاین در هر اندازه و سطحی که باشند میتوانند از گوگل تگ منیجر استفاده کنند. به دلیل اینکه با استفاده از GTM اضافه کردن و تغییر تگ ها بدون وابستگی به توسعه دهنده وب امکان پذیر است، استفاده از از آن برای کسب و کار های کوچک که پستیبان برنامه نویس یا توسعه دهنده ندارند بسیار کاربردی و مفید است. همچنین گوگل تگ منیجر به سایت های بزرگی که تگ های زیادی دارند کمک میکند تا بتوانند تگ های خود را به آسانی و به صورت یکپارچه مدیریت کنند.

فعال شدن همزمان تگ ها موجب افت سرعت سایت میشود.

یکی از مشکلاتی که در تگ گذاری به روش قدیمی وجود دارد این است که اگر تگ ها به صورت همزمان فعال بشوند، باعث میشود تا سرعت لود سایت کاهش پیدا کند. وقتی لود شدن یک تگ کند باشد، باعث میشود تا لود شدن بقیه تگهایی که منتظر فعال شدن تگ قبلی هستند هم با تاخیر مواجه شود که در نهایت سرعت لود سایت کاهش پیدا میکند. افزایش سرعت لود سایت باعث میشود تا بازدیدکننده ها بدون اینکه از سایت خرید کنند یا به مشتری تبدیل بشوند، سایت را ترک کنند که این اتفاق موجب آسیب به کسب و کار آنلاین میشود. در نظر داشته باشید که تگ ها در گوگل تگ منیجر هم به صورت همزمان فعال میشوند اما این قابلیت وجود دارد که ترتیب فعال شدن هرکدام را مدیریت کنید تا با مشکل افزایش سرعت لود مواجه نشوید.

گوگل تگ منیجر قابلیت استفاده در صفحات AMP و برنامه های موبایل را هم دارد

استفاده از گوگل تگ منیجر فقط به صفحات استاندارد وب محدود نمیشود. از گوگل تگ منیجر میتوانید در صفحات AMP یا اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید. یکی از بزرگترین مزایای گوگل تگ منیجر برای اپلیکیشن های موبایل این است که پس از تغییر یک تگ نیازی نیست تا ورژن اپلیکیشن تغییر کند. چون برخی از کاربران اپلیکیشن ها خود را خیلی دیر آپدیت میکنند. در بیشتر موارد استفاده از گوگل تگ منیجر برای صفحات AMP یا اپلیکیشن موبایل خیلی با نحوه استفاده برای صفحات استاندارد وب فرقی ندارد اما در برخی موارد تفاوت های کوچکی وجود دارد. ما در این مقاله به استفاده گوگل تگ منیجر بر روی صفحات استاندارد وب یا وبسایت ها میپردازیم.

عناصر تگها و گوگل تگ منیجر GTM

ظاهرا استفاده از تگ ها و گوگل تگ منیجر خیلی ساده است. اما قبل از اینکه شروع به کار کنید باید با برخی از مفاهیم آن آشنا بشوید:

Containers یا ظرف تگ ها در گوگل تگ منیجر

وقتی با گوگل تگ منیجر کار مکینید، ایجاد Container اولین اقدامی است که باید انجام بدهید. اساسا Container تمامی تگ های شما را مانند یک ظرف نگه داری میکند. در واقع ظرفی است که شما تگ ها را داخل آن میریزید. پس برای قرار دادن تگها داخل سایت کافی است که ظرف شامل آن تگ ها را داخل سایت قرار بدهید.

پس از ایجاد Container، گوگل تگ منیجر کدهایی به شما میدهد که به سایت خود اضافه کنید. این کدها یا قطعه کد، همان Container است که باید به سورس کد تمامی صفحات وبسایت شما اضافه بشود. بعضی از CMS ها مانند وردپرس افزونه هایی دارند که این کار را هم برای شما آسان میکند اما اگر از این امکان برای شما فراهم نیست، از توسعه دهنده سایت خود بخواهید تا این کار را برای شما انجام بدهد. پس  از آن شما قادر خواهید بود تا تگ های مورد نیاز خود را از طریق گوگل تگ منیجر، ایجاد، تغییر، حذف یا غیرفعال کنید.

Triggers در گوگل تگ منیجر

تمام تگ ها باید برای هدف خاصی به سایت اضافه بشوند. ممکن است شما تگی را بخواهید که وقتی یک کاربر فایلی را دانلود کرد، روی لینک خارجی کلیک کرد یا یک فرم تکمیل شد، برای شما اطلاعاتی را ارسال کند. به شرایطی که هر تگ باید در آن فعال باشد Triggers یا ماشه میگویند که هر تگ حداقل باید یک Trigger داشته باشد در غیر این صورت آن تگ فعال نخواهد شد و کاری برای شما انجام نمیدهد.

Trigger ها را میتوانیم به دو زیر بخش Events و Filters تقسیم بندی کنیم. وقتی میخواهید در گوگل تگ منیجر یک Trigger تعریف کنید، لیستی از انواع Trigger ها به شما نمایش داده میشود تا یکی از آن ها را انتخاب کنید. اینها همان Event های شما هستند. پس از انتخاب Event قادر خواهید بود تاFilter  هم انتخاب کنید.

خود فیلتر ها هم شامل سه زیر بخش : متغییرها variables ، عملگرها  operators و مقادیر values میباشد. کمی پایینتر در رابطه با متغییرها بیشتر صحبت میکنیم اما فعلا در نظر داشته باشید که انتخاب نوع متغییری که میخواهیم در Trigger استفاده کینم مهم است. عملگرها به تگ ها میگویند که اگر شرایط حال بزرگتر، مساوی یا کوچکتر از شرایط تعریف شده توسط ما بود، آن تگ فعال بشود یا خیر. مقادیر هم چیزهایی هستند که طبق آن شرایط تعریف میشود. شاید به صورت پیشفرض لفظ مقدار را همیشه برای اعداد شنیده باشید اما مقادیر در گوگل تگ منیجر هم میتوانند عدد باشند هم کلمه یا آدرس.

به عنوان مثال من میخواهم بفهمم که آیا بازدیدکنندگان این صفحه با این مقاله ارتباط برقرار میکنند، در واقع تا انتها مقاله را مطالعه میکنند؟ برای این کار میتوانم یک تگ تعریف کنم که Trigger  آن از جنس Scroll Depth  باشد و هر موقع که اسکرول صفحه به میزان ۷۵% پایین آمد، این تگ فعال بشود. اگر بخواهم میتوانم این تگ را برای تمام صفحات وبسایتم فعال کنم. برای این کار باید در بخش Triggr  ها گزینه All Pages را انتخاب کنم که در این صورت نیازی به تعریف فیلتر هم نیست. اما چون میخواهم که این بررسی را صرفا روی همین مقاله انجام بدهم، یک فیلتر از جنس Page URL درست میکنم که با مقدار آدرس این صفحه برابر باشد.

آموزش و معرفی GTM

دقت کنید که تیک Horizontal Scroll Depth فعال نباشد.

همچنین اگر میخواهید تگ مورد نظر شما در شرایطی خاص فعال نشود، میتوانید یک Blocking trigger برای جلوگیری ازفعال شدن آن تگ تعریف کنید. گوگل تگ منیجر Blocking trigger ها را زود تر از Trigger های دیگر بررسی میکند و آن ها را در اولویت قرار میدهد.

متغییرها و ثابت ها در گوگل تگ منیجر GTM

همانطور که تگ ها به تریگرها وابسته هستند، تریگرها هم به متغییر ها وابسته هستند. متغییر ها هم شامل مقادیری هستند که شرایط فعال شدن تگ ها با آن مقادیر مقایسه میشود. در واقع تگ ها مقادیر موجود در متغییر ها را با مقادیر مشخص شده در Trigger ها مقایسه میکنند و اگر متغییر با شرایط تعریف شده در Trigger همخوانی داشت، تگ فعال میشود.

همچنین با فعالیت کاربر در سایت، تگ ها از متغییر ها برای نگه داشتن اطلاعاتی استفاده میکنند که میخواهند به لایه دیتا یا Data Layer ارسال کنند. یک مثال رایج از این ویژگی تگ ها زمانی است که میخواهیم یک تگ در صورتی که کاربر آیتم هایی را به سبد خرید خود اضافه میکند فعال بشود.

متغییرها میتوانند بین تگ های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از مهمترین نکاتی که در Google Tag Manager وجود دارد این است که میتوانیم متغییر هایی با مقادیر ثابت برای شماره ID ها  یا Tracking Code هایی که بیش از چند بار از آنها استفاده میشود تعریف کنیم.

وقتی با گوگل تگ منیجر کار کنید با دو نوع متغییر متفاوت برخورد خواهید کرد :

۱- متغییر های پیش ساخته
۲- متغییر های سفارشی

متغییر های پیش ساخته یا پیشفرض، متغییرهایی هستند که کاربرد زیادی دارد و گوگل برای اینکه کار را برای کاربران ساده تر بکند آن ها را از پیش تعریف کرده است. همچنین پس از انتخاب متغییر پیشفرض شما قادر خواهید بود تا بر اساس نیاز خودتان آن را تغییر هم بدهید. با کلیک روی دکمه Configure میتوانید متغییر های پیشفرض بیشتری را مشاهده و انتخاب کنید. اگر از گوگل تگ منیجر برای صفحات سریع موبایل (AMP) یا اپلیکیشن های موبایل استفاده میکنید، گزینه های متفاوتی از آنچه در تصویر زیر وجود دارد مشاهده خواهید کرد.

گوگ تگ منیجر چیست ؟

 

اگر به انواع دیگری از متغییرها نیاز دارید که به صورت پیشفرض در گوگل تگ منیجر وجود ندارد، میتوانید از user-defined variable استفاده کنید. بدین معنی که برای خودتان یک متغییر سفارشی درست کنید.

کاربرد گوگل تگ منیجر

  • قرار دادن کدها و اسگریپت های مورد نیاز در هدر سایت
  • نصب گوگل آنالیتیکس با استفاده از گوگل تگ منیجر
  • وریفای کردن گوگل وبمستر با استفاده از تگ منیجر
  • اضافه کردن تگ های خاص به صفحات خاص بدون نیاز به مراجعه به کدها
  • بدست آوردن داده های مربوط به رفتار کاربران روی وبسایت و انتقال آن ها به ابزار های تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی آنلاین مانند گوگل آنالیتیکس
  • ردیابی رویدادها یا Event Tracking
  • انتقال داده های مالی مثل انواع تراکنش ها به ابزارهای دیجیتال آنالیتیکس مثل گوگل آنالیتیکس
  • عدم مراجعه مکرر به تیم برنامه نویسی جهت اعمال تغییرات روی تگ های مربوط به دیجیتال مارکتینگ

مراحل استفاده از گوگل تگ منیجر

برای استفاده از گوگل تگ منیجر چند قدم ساده پیش رو دارید:

۱- ثبت نام در سایت google tag manager
۲- ساخت یک اکانت برای وبسایت یا اپلیکیشن خودتون
۳- دریافت کد Container گوگل تگ منیجر و قرار دادن آن در هدر وبسایت ( باید قبل <header/>  قرار بگیرد.
۴- زدن دکمه Publish پس از مرحله بالا. ( خیلی از دوستان پس از قراردادن کد تگ منیجر در هدر وبسایت فراموش می کنند که Publish را بزنند و به همین دلیل موقع تست، اثری از تگ منیجر نمی بینند.)
۵- از اینجا به بعد هرکاری که بخواهید انجام بدهید، وابسته به هدفتون هست. مثلا برای نصب گوگل آنالیتیکس با استفاده از گوگل تگ منیجر که یک آموزش مفصل از آن در دیجیتال آنالیتیکس وجود دارد، یک مسیر را باید طی کنید و برای اینکه بفهمید چند درصد از کاربرهای سایتتون اسکرول صفحه را حداقل ۵۰% پایین می آوردند مسیر دیگه ای دارد. پس از تعیین هدف، میتونید کاری که میخواید انجام بدید را از طریق بخش نظرات در همین صفحه به ما اعلام کنید تا راهنماییتون کنیم یا اینکه با سرچ به زبان انگلیسی در گوگل، راهکار پیاده سازی چیزی که می خواهید را پیدا کنید.

1.     https://social.msdn.microsoft.com/profile/fredriclarry2/

2.     https://list.ly/FredricLarry2/favorites

3.     https://old.reddit.com/r/business/comments/jp4sol/%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86/?

4.     https://www.4shared.com/u/lUtUMwqu/FredricLarry2.html

5.     https://about.me/fredriclarry

6.     https://www.magcloud.com/user/fredriclarry21

7.     https://www.behance.net/fredriclarry

8.     https://disqus.com/by/disqus_HqIWOGrwfg/

9.     https://giphy.com/channel/FredricLarry21

10.  https://www.quora.com/profile/Fredric-Larry

11.  https://www.pearltrees.com/fredriclarry21

12.  http://forums.qrecall.com/user/profile/127201.page

13.  https://www.minds.com/fredriclarry22/about

14.  https://www.goodreads.com/user/show/124193339-fredric-larry

15.  https://issuu.com/fredriclarry21

16.  https://myspace.com/fredric.larry

17.  https://sketchfab.com/FredricLarry21

18.  https://www.spreaker.com/user/fredriclarry22

19.  http://shaboxes.com/author/fredriclarry2/

20.  http://www.folkd.com/user/FredricLarry21

21.  https://trello.com/fredriclarry

22.  https://knowyourmeme.com/users/fredric-larry

23.  https://www.codecademy.com/profiles/FredricLarry21

24.  https://weheartit.com/FredricLarry21

25.  https://visual.ly/users/fredriclarry2/portfolio

26.  https://www.openstreetmap.org/user/FredricLarry21

27.  https://www.intensedebate.com/people/FredricLarry21

28.  http://perfectbusinessidea.com/user/fredriclarry21/

29.  http://www.cplusplus.com/user/FredricLarry21/

30.  http://hotel-chatter.com/user/fredriclarry21/

31.  https://www.mixcloud.com/FredricLarry21/

32.  http://ttlink.com/fredriclarry21

33.  https://studiopress.community/users/fredriclarry21/

34.  https://www.mapleprimes.com/users/FredricLarry21

35.  https://www.feedbooks.com/user/6701473/profile



:: بازدید از این مطلب : 916
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

راهکارهای-کاهش-آلارم-کاذب-در-سیستم-مداربسته,,
آلارم های کاذبی که به صورت پی در پی در یک سیستم مداربسته اتفاق می افتند می توانند مزاحمت فراوانی ایجاد کنند. برای مثال تصور کنید که این امر چه مقدار می تواند در نیمه شب و هنگامی که خواب هستید آزار دهنده باشد. همچنین این امر باعث می شود تا تشخیص آلارم واقعی از کاذب نیز دشوار باشد. اکثر آلارم های کاذب در سیستم های نظارت تصویری ناشی از خطای کاربری است و 97٪ از تمام آلارم ها غیرواقعی خواهند بود. حال سوال اینجاست که چگونه می توان میزان این آلارم ها را کاهش داد.
معمولا آلارم های کاذب بر اثر فعالسازی قابلیت های پردازش تصویر همچون تشخیص نفوذ، تشخیص عبور از خط و ... اتفاق می افتند. به همین دلیل در این مطلب سعی کرده ایم که به بررسی هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.

تشخیص حرکت Motion Detection

کاربران اغلب تصور می کنند که سیستم تشخیص حرکت تنها افراد یا وسایل نقلیه را تشخیص می دهد، اما متأسفانه چنین نیست، و بعضی اوقات سوژه های طبیعی دیگر مانند ورود حیوانات به مکان مورد نظر یا افتادن برگ درختان نیز باعث فعال شدن این سیستم و به صدا در آمدن آلارم می گردد. این به این دلیل است که دستگاه ضبط DVR تصاویر را به صورت الگوریتم میبیند و زمانی که تغییری در این الگوریتم رخ می دهد DVR آن را به عنوان حرکت می شناسد.
به منظور جلوگیری از این امر بهتر است تنظیمات مربوط به سیستم تشخیص حرکت در دوربین مداربسته خود را به درستی انجام دهید. برای مثال می توانید حساسیت Sensivity آن را کاهش دهید و یا برای شرایط روز و شب هر کدام به صورت جداگانه تنظیمات را انجام دهید. همچنین می توانید آن را برای مناطقی که پر تردد است غیرفعال نمایید.

تشخیص نفوذ Intrusion detection

فرض کنید دوربین مداربسته ای را در جلوی درب ورودی منزل خود نصب نموده اید و قابلیت تشخیص نفوذ را برای آن فعال کرده اید. هر بار که سایه ابرها از روی دوربین رد می شود آلارم به صدا در می اآید و شما فکر می کنید که شخصی پشت در است. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است 4 فاکتور مهم را در نحوه تنظیمات این قابلیت در نظر بگیرید:
1. منطقه مورد نظر
2. حد آستانه Threshold
3. حساسیت Sensivity
4. سایز ی که برای سوژه در دستگاه تعریف می کنید
حال برای اینکه تشخیص دهید که مقادیر هر کدام را بر چه اساسی تعیین کنید می توانید ابتدا تنظیمات معمولی و ارقام پایه را برای دستگاه خود تعیین نموده و سپس بعد از چند روز به بررسی آلارم های رخ داده بپردازید. برای مثال از بین آلارم های رخداده ی واقعی می توانید ابعاد سوژه هایی را که منجر به فعال شدن آلارم می گردند را تشخیص دهید. همچنین با بررسی آلارم ها متوجه می شوید که اکثر آلارم ها بر اثر حرکت حشرات نور چراغ ماشین ها و ... است بنابراین می توانید طبق این موارد حد آستانه و یا حداقل زمان مورد نیاز برای به صدا در آمدن آلارم را تعیین نمایید.
مورد آخری که باقی می ماند تعیین میزان حساسیت یا Sensivity است که نسبت به بقیه موارد پیچیده تر است. معمولا انتخاب عدد 30 برای آن می تواند کافی باشد.

عبور از خط line crossing

استفاده از قابلیت عبور از خط نیز از جمله مواردی است که منجر به ایجاد آلارم های کاذب می گردد. خب سوالی که پیش می آید این است که چرا با وجود قابلیت تشخیص نفوذ، از عبور از خط استفاده کنیم که منجر به افزایش آلارم های کاذب شود. خب پاسخ اینجاست که بعضی مواقع پیش می آید که فردی وارد نقطه مورد نظر شما شده و سریعا در کمتر از زمان آستانه که در تشخیص نفوذ تعریف کرده اید از آن خارج می گردد. در اینجا قابلیت تشخیص نفوذ با شکست مواجه می گردد و بهتر است از قابلیت دیگری مانند عبور از خط استفاده نمایید.
در این قابلیت نه تنها می توانید جهت ورود یا خروج سوژه را به محل تعریف کنید بلکه می توانید میزان حساسیت را نیز تعیین کنید.
بیشتر بخوانید:

http://samyar.novinblog.net/

http://tejarat-online.novinblog.net/

http://webinja.novinblog.net/

https://tejarat-farda.novinblog.net/

http://web24.novinblog.net/

http://webdar24.novinblog.net/

http://webkar.novinblog.net/

https://online-tejarat.novinblog.net/

https://web-online.novinblog.net/

http://webkaran.novinblog.net/



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

آیا شما هم می‌خواهید نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه‌تان را افزایش داده، با خیال تخت محصولات برندتان را گسترش دهید و نتایج استراتژی بازاریابی‌تان را بهبود بخشید؟ با مشخص کردن بازار هدف یا Target Market برای برندتان، یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیزترین قسمت‌های بازاریابی کسب‌وکارتان را پشت سر خواهید گذاشت.
خوب دقت کنید: بازار هدف برند شما «همه و هر کس» نیست! وظیفه شما در تعیین بازار هدف این است که بتوانید نیچ (گوشه) مخصوص به کسب‌وکارتان را بفهمید و مشخص کنید تا بتوانید بر آن‌ها مسلط شوید.

هر چه بهتر بتوانید بازار هدفتان را بشناسید، بهتر هم می‌توانید آن‌ها را با تولید محتوای مرتبط، پیام‌رسانی و تبلیغات صحیح نشانه بروید.
تعیین بازار هدف یا Target Market اساس و بنیاد تمام اجزای استراتژی بازاریابی برندتان است. با مشخص کردن آن بدون دغدغه می‌توانید محصولات یا خدماتتان را توسعه دهید. هر چه مخاطب خود را عمیق‌تر بشناسید نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه‌تان (ROI) نیز افزایش خواهد یافت.
در این مقاله به شما فرآیندی ساده را نشان خواهیم داد که طی آن بتوانید بازار هدف خود را درک کنید.

بازار هدف یا تارگت مارکت (Target market) چیست؟

فرض کنید که محصول شما محلولی برای جلوگیری از ریزش مو است. قطعا بازار هدف شما کسانی که موهای پر پشت و سالمی دارند نیست و آن‌ها از شما خرید نخواهند کرد. بازار هدف یا تارگت مارکت شما کسانی هستند که احتمال خریدشان بیشتر از بقیه افراد است و بیشتر به محصول شما نیاز دارند.
به نظر پیدا کردن بازار هدف امری ساده است. اما زمانی این کار سخت می‌شود که تنوع مشتریان برای یک محصول زیاد می‌شود یا این‌که شما محصولی را ارائه می‌کنید که تقاضای زیادی برای آن در بازار وجود داشته باشد. بنابراین اگر بخواهید به «همه و هرکس» محصولتان را بفروشید، چطور می‌خواهید بازار هدفتان را مشخص کنید؟

انواع بازار هدف و چگونگی شناخت آنها

کسب‌وکارها تلاش می‌کنند به جای این‌که به همه بازار دست پیدا کنند، با استفاده از تارگت مارکتینگ، انرژی خود را صرف بخش مشخص و تعریف شده‌ای در بازار بکنند.
بازار هدف به چهار بخش کلی تقسیم می‌شود:

  1. بر اساس ویژگی‌های جمعیتی
  2. بر اساس ویژگی‌های روانشناسی
  3. بر اساس ویژگی‌های رفتاری
  4. بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی

با استفاده از این ۴ نوع بخش‌بندی بازار هدف می‌توانید مشتریان خود را بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها هدف قرار دهید و کمپین‌های موثرتری ایجاد کنید و موقعیت‌ بهتری در بازار پیدا کنید.

مهم‌ترین اهمیت بخش‌بندی بازار هدف این است که راحت‌تر می‌توانید بر منابع و تلاش‌های بازاریابی خود تمرکز کنید و بیشترین مخاطب ارزشمند را به دست آورید و به اهداف کسب‌وکارتان نزدیک‌تر شوید.

بیشتر بخوانید: استراتژی کشش و رانش در بازاریابی یعنی چه؟

تارگت مارکت به شما کمک می‌کند که مشتریان خود را بهتر بشناسید، مشخص کنید که در بخش بازار هدفتان چه چیزهایی نیاز است و بفهمید که چطور می‌توان با محصولات و خدماتتان، آن نیازها را برطرف کرد. بدین ترتیب می‌توانید استراتژی بازاریابی موفق‌تری را نیز تدوین کنید.

انواع بازار هدف

همان‌طور که اشاره کردیم، بازار هدف به چهار بخش تقسیم می‌شود و هر بخش نیز خود زیرگروه‌هایی دارد.

بخش اول: بر اساس ویژگی‌های جمعیتی
تقسیم‌بندی بر اساس ویژگی‌های جمعیتی یکی از متداول‌ترین و معروف‌ترین نوع بخش‌بندی است. در این نوع بخش‌بندی اطلاعات آماری افراد را پوشش می‌دهیم.
انواع این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • سن
  • جنسیت
  • درآمد
  • مکان زندگی
  • وضعیت خانوادگی
  • درآمد سالیانه
  • تحصیلات
  • قومیت
  • مذهب

کسب‌وکارهایB2C می‌توانند از بخش‌بندی بالا برای تقسیم مخاطبانشان استفاده کنند، اما کسب‌وکارهای B2B بهتر است از این بخش‌بندی استفاده کنند:

  • اندازه شرکت
  • صنعت
  • کارکرد شغلی

از آنجا که بخش‌بندی بر اساس جمعیت وابسته به اطلاعات آماری و حقایق است می‌توان از برخی سایت‌ها مانند گوگل آنالیتیکس یا الکسا برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده کرد.

مثلا شرکت مازراتی که ماشین‌های لوکس می‌فروشد، بازار هدفش افراد پردرآمد است.

یا در مورد شرکت‌های B2B می‌توان برندی را مثال زد که پلتفرم بازاریابی خاصی را می‌فروشد. آن وقت بازار هدفش مدیران رده بالای شرکت‌های دارای بیش از ۵۰۰ نفر کارمند هستند که قدرت تصمیم‌گیری و اجرا دارند.

بخش دوم: بر اساس ویژگی‌های روانشناسی

در بخش‌بندی بر اساس ویژگی‌های روانشناسی، بازار هدف را بسته به عواملی انتخاب می‌کنیم که به شخصیت و هویت آن‌ها باز می‌گردد.

مثال‌های بخش‌بندی بر اساس ویژگی‌های روانشناسی:

  • رفتارهای شخصیتی
  • ارزش‌ها
  • برخوردها
  • علایق
  • روش زندگی
  • تاثیرات روانشناسی
  • عقاید خودآگاه و ناخودآگاه
  • انگیزه‌ها
  • اولویت‌ها

تعیین تارگت مارکت بر اساس ویژگی‌های روانشناسی امری نسبتا سخت‌تر و پیچیده‌تر است چرا که اطلاعات آن در دسترس نیست و امری انتزاعی به شمار می‌رود.

مثلا شرکت مازراتی ممکن است بر مشتریانی تمرکز کند که بر کیفیت و وضعیت محصولات ارزش می‌نهد.

هم‌چنین برند عرضه پلتفرم بازاریابی احتمالا مدیرانی را هدف قرار می‌دهد که برای تیم اجرایی و بهره‌وری ارزش قائل است.

بخش سوم: بر اساس ویژگی‌های رفتاری

همان‌طور که متوجه شدید، ویژگی‌های جمعیتی و روانشناسی بر کیستی مشتریان تاکید دارند اما بخش‌بندی رفتاری بر عملکرد مشتری تاکید دارد.

مثال‌های بخش‌بندی بر اساس ویژگی‌های رفتاری:

  • عادات خرید
  • عادات خرج کردن
  • وضعیت کاربر
  • تبادلات با برند

برای این‌که بتوانید مشتریان برندتان را بر اساس ویژگی‌های رفتاری بخش‌بندی کنید باید حرکات آن‌ها را بدانید. باید بدانید که چطور با برند شما برخورد می‌کنند یا زمانی‌که از برند شما دور هستند چه رفتارهایی دارند.

مثلا مازراتی احتمالا مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که یک وسیله نقلیه آخرین مدل و سیستم را در سه سال گذشته خریده‌اند.

هم‌چنین برند توسعه بازاریابی پلتفرم احتمالا بر کسانی تمرکز می‌کند که در یکی از وبینارهای رایگان اخیرش شرکت کرده‌اند.

بخش چهارم: بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی

تقسیم‌بندی بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی ساده‌ترین کاری بخش از سگمنتیشن است. این بخش، مشتریان را بر اساس مرزهای جغرافیایی بخش‌بندی می‌کند.

بیشتر بخوانید: تبلیغات هدفمند چیست و چگونه هدفمند تبلیغات کنیم؟

مثال‌های بخش‌بندی بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی:

  • کد پستی
  • شهر
  • کشور
  • منطقه خاص سکونت
  • شرایط جوی
  • شهری یا روستایی

مشتریان را می‌توان بر اساس مرزهای جغرافیایی مانند محل سکونت، یا محدوده خاصی تقسیم‌بندی کرد.

مثلا شرکت مازراتی احتمالا بازار هدف خود را بر اساس مناطقی قرار می‌دهد که آب و هوای گرمی دارند چون به این شکل دیگر نیازی نیست که خودروهایش را به وسایل مناسب برای هوای سرد مجهز کند.

هم‌چنین شرکت توسعه پلتفرم یازاریابی هدف خود را مناطق شهری و مراکز شهرهای بزرگ قرار می‌دهد چرا که احتمال وجود شرکت‌های بزرگ در این مناطق بیشتر است.

انتخاب بازار هدف مناسب

بازار هدف یا Target market چه کسانی هستند؟

برای این‌که بتوانید بهتر بازار هدف یا تارگت مارکت برندتان را مشخص کنید به این سه سوال پاسخ دهید.

  • محصول یا خدمت شما چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ آیا محصولتان کمک می‌کند که افراد قدبلندتر به نظر بیایند؟ آیا به کودکان کمک می‌کند راحت‌تر دندان در بیاورند؟ ایا به شرکت‌ها کمک می‌کن حساب‌های مالیشان را راحت‌تر رسیدگی کنند؟
  • چه کسانی احتمالا بیشتر این مشکل را دارند؟ در چه شرایطی این افراد از شما خرید می‌کنند؟ این‌جاست که شما باید افراد را بخش‌بندی کنید. آیا شرکت‌ها، خانواده‌ها یا افراد خریدار شما هستند؟
  • آیا افراد متفاوت با نیازهای متفاوتی با شما طرف هستند؟ ممکن است شما بیش از یک بازار هدف یا Target market داشته باشید. بنابراین باید آن‌ها را بر اساس استفاده از محصول یا خدمتتان بخش‌بندی کنید. مثلا شما یک شرکت دوچرخه سازی دارید، احتمالا خانواده‌ای برای کودک ۵ ساله‌اش می‌خواهد خرید کند و از شما نظر می‌خواهد در همین حال ورزشکاری ۳۰ ساله هم بهترین نوع دوچرخه را برای خودش می‌خواهد. بنابراین بخش‌بندی‌های متفاوتی برای این شرکت وجود دارد.

برای تعیین تارگت مارکت یا بازار هدفتان باید کمی دقیق‌تر به ضعف‌های مشتریانتان بیاندیشید و ببینید محصول یا خدمتتان کدام یک از این ضعف‌ها را می‌تواند بهتر پوشش دهد.

پس از این مرحله به کمک بخش‌بندی یا سگمنتیشن می‌توانید بازار هدف برندتان را مشخص کنید.

چگونه از بازار هدف استفاده کنیم؟

اکنون که می‌دانید چطور باید بازار هدف و پرسونای مخطب برندتان را مشخص کنید، احتمالا می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید از بازار هدف برای اجرای استراتژی بازاریابی‌ بر اساس همین اطلاعات بهره‌مند شوید. در ادامه چند مثال و کانال‌های مختلف برای توسعه و بهبود استراتژی برندتان می‌آوریم.

  • ارتباطات بازاریابی: حالا که می‌دانید بازار هدفتان کجاست و چه افرادی در آن هستند، بهتر می‌توانید پیام بازارایابی خود را به این افراد منتقل کنید چرا که با لحن صحبت با آن‌ها آشناتر شده‌اید. زمانی‌که مخاطب خود را بشناسید، بهترین راه برای برقراری ارتباط با او را هم شناخته‌اید، می‌دانید چطور برای او محتوا تولید کنید، در شبکه‌های اجتماعی چطور پست بگذارید و چگونه از کلمات استفاده کنید تا بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • بازاریابی محتوایی: با شناخت هرچه بهتر مخاطبتان می‌توانید محتوای هدفمند و ارزشمندتری تولید کنید. به جای این‌که محتواهایی کلی و عمومی در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان قرار دهید، محتوایی تولید کنید که بیشتر دغدغه مخاطب شماست و او به آن محتوا اهمیت بیشتری می‌دهد.
  • سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو: زمانی‌که مخاطب هدفتان را پیدا کنید می‌توانید بهتر روی کلمات کلیدی حوزه مد نظر مخاطبتان کار کنید و به این شکل در موتورهای جستجو امکان دیده شدن برند شما بیشتر خواهد شد.
  • تبلیغات پولی: در نتیجه پیدا کردن کلمات کلیدی صحیح می‌توانید تبلیغات پولی معتبرتر و صحیح‌تری را انجام دهید و ترافیک بیشتری به سایت خود بیاورید. اگر روی کلماتی تمرکز کنید که مخاطب برای خرید، آن‌ها را جستجو می‌کند، مخاطب هدف دقیقا زمانی به شما برخورد خواهد کرد که قصد خرید دارد.
  • ایمیل: با انتخاب صحیح مخاطب هدف، ایمیل‌هایتان را برای افراد صحیح می‌فرستید، کسانی که به محصول شما فکر می‌کنند و قصد خرید دارند.
  • پست مهمان در دیگر سایت‌ها: با گذاشتن پست مهمان در دیگر بلاگ‌ها و سایت‌هایی که مخاطبانتان بیشتر در آن‌ها رفت‌وآمد دارند می‌توانید توجه آن‌ها را به برندتان جلب کنید.

بیشتر بخوانید: تحقیقات بازار (MARKET RESEARCH) چیست؟

ارتباط بازار هدف با نیچ مارکتینگ چیست؟

گاهی پیش می‌آید که افراد از دو واژه نیچ مارکت و تارگت مارکت به جای هم استفاده می‌کنند. در واقع این دو اصطلاح با یکدیگر متفاوت هستند و نباید به جای هم استفاده شوند.

تارگت مارکت همان‌طور که گفته شد افرادی هستند که محصول یا خدماتتان را برایشان بازاریابی می‌کنید. (کیستی)

نیچ یک بخش دیگر هم دارد. نیچ در واقع ترکیبی از افرادی است که آن‌ها را بازاریابی می‌کنید (کیستی) و چیزی که با آن به مخاطبانتان کمک می‌کنید (چیستی).

نیچ= تارگت مارکت (کیستی) + راه حل برند شما (چیستی)

زمانی‌که بتوانید هر دو بخش این پازل را در کنار هم قرار دهید، خواهید توانست برنامه بازاریابی موفق‌تری پیاده کنید.

جمع‌بندی

اگر پیش از شروع به طراحی محصول و خدماتتان، بازار هدف خود را بشناسید مطمئن باشید راهی مستقیم‌تر، سهل‌الوصول‌تر و بدون دست‌انداز خواهید داشت. چرا که این روزها همه توجه‌ها باید به سمت مشتریان باشد تا کسب‌وکاری سود لازم را کسب کند.

برای این‌که بتوانید تمایلات بازار هدفتان را درک کنید باید از نزدیک با آن‌ها تعامل برقرار کنید. روی خواسته‌های مشتریان بیشتر تمرکز کنید و بر اساس نتایج به دست آمده محصول یا خدماتتان را به بازار عرضه کنید.

منابع

https://tejarat-online.blogsazan.com/

https://bazar-online.blogsazan.com/

https://web24.blogsazan.com/

https://webdaran-digital.blogsazan.com/

https://marketing-web.blogsazan.com/

https://bazar-market.blogsazan.com/

https://tejarat-farda.blogsazan.com/

https://tejarat-digital.blogsazan.com/

https://seoweb24.blogsazan.com/

https://webinja.blogsazan.com/



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

قدمت همه شاخه‌های بازاریابی یکسان نیست به طوری که برخی از شاخه‌های بازاریابی جدید هستند و اساسا در سال‌های قبل استفاده‌ای نداشته‌اند. بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ هم یکی از همین شاخه‌های بازاریابی جدید است که این روزها کاربر زیادی پیدا کرده‌ است. در ادامه مطلب به بررسی کامل این شاخه از بازاریابی می‌پردازیم.

بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چیست؟

بازاریابی عصبی به کمک تفسیر امواج مغری توسط فناوری‌های EEG و FMI سعی می‌کند فروش شما را بیش‌تر کند. البته فروش بیش‌تر به کمک بازاریابی مستقیم نیازمند تحلیل برخی داده‌ها است که شاید این تحلیل نیاز به وجود یک کارشناس داشته باشد. معمولا دانشمندان به کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها سعی می‌کنند فروش شرکت‌ها و برندها را افزایش دهند. تکنولوژی مورد استفاده بازاریابی عصبی نوعی عکس‌برداری‌های مغزی است که سعی می‌کند دلیل و تصمیم مشتریان در مورد عوامل محرکه را بفهمند و اقدامات مورد نیاز یک مشتری برای خرید را بهتر درک کنند.

تاریخچه بازاریابی عصبی

همان طور که گفته شد نورومارکتینگ یکی از جدیدترین شاخه‌های بازاریابی است و جدید بودن آن به این معنا است که نسبت به دیگر شاخه‌های بازاریابی دیرتر معرفی شده است. بازاریابی عصبی در سال ۲۰۰۲ توسط یک استاد بازاریابی هلندی معرفی شد، اما تحقیقات اولیه این بازاریابی به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد.

قوانین بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ

بازاریابی عصبی هم مانند هر بازاریابی دیگر قوانینی دارد که در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  • در بازاریابی عصبی نباید از ما استفاده کنید و همچنین از شرکت خودتان زیاد صحبت نکنید.
  • سریع به اصل مطلب بروید و حاشیه‌پردازی نکنید.
  • تصویرسازی کنید و ویژگی‌های محصول و خدمت‌تان را به شکلی درست به مشتری نشان دهید.
  • محصول و ویژگی‌هایش را به صورت قابل درک و ملموس ارائه دهید.
  • ابتدا و انتهای تبلیغ محصولات‌تان را جذاب تهیه کنید؛ چرا که بیش‌تر مردم به اول و آخر تبلیغ بیش‌تر دقت می‌کنند.
  • از احساسات استفاده کنید چرا که تعجب، خنده، ترس و… باعث ماندگاری در ذهن مخاطب می‌شود.

بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی موثر برای ولنتاین

دلیل برتری بازاریابی عصبی نسبت به بازاریابی سنتی

بسیاری از کارشناسان بازاریابی عقیده دارند که استفاده از بازاریابی سنتی دیگر جواب‌گو نیست و برای رسیدن به یک فروش موفق باید از تکنیک‌های بازاریابی جدید استفاده کرد. نورومارکتینگ هم یکی از همین روش‌هایی است که کمک می‌کند شما بتوانید فروش بیش‌تری داشته باشید. مزایای بازاریابی عصبی نسبت به بازاریابی سنتی زیاد است اما در مقابل ممکن است ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد. در ادامه چند مورد از دلایل برتری بازاریابی عصبی نسبت به بازاریابی سنتی را بررسی می‌کنیم.

  • توجه به تک‌تک نیازها و خواسته‌های مشتری
  • تحت تاثیرقراردادن مشتری به کمک پاسخ‌های احساسی و ناخودآگاه
  • بررسی دقیق میزان رضایت‌مندی مشتری از محصول یا خدمت
  • اندازه‌گیری دقیق واکنش‌های احساسی مصرف‌کننده محصول
  • محاسبه دقیق اثرات عمده تغییرات محصول یا خدمت

کاربرد بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ در دنیای تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی عصبی یا همان نورومارکتینگ در دنیای تبلیغات امروز کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد که حتی در برخی از موارد این کاربردها یکسان نیستند. برای مثال ممکن است یک شرکت بازاریابی عصبی را به هدف فروش بیش‌تر به کار بگیرد اما شرکت دیگری در کنار رسیدن به فروش بیش‌تر به دنبال موارد دیگری هم باشد. تمامی این موضوعات بستگی به هدف آن برند یا مجموعه دارد. اما به هر حال بسیاری از کاربردهای این نوع بازاریابی بسیار پرکاربرد است که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

  • استفاده از نتایج در تحقیقات بازار
  • استفاده از نتایج در طراحی محصول و بسته‌بندی
  • استفاده از نتایج در شیوه قیمت‌گذاری و تخفیف‌ها ( استراتژی تخفیف برای فروش بیشتر )
  • استفاده از نتایج در نوع تم و چیدمان فروشگاه یا سایت
  • استفاده از نتایج در ارائه خدمات به مشتری
  • استفاده از نتایج در تبلیغات

تکنیک های بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ

معمولا تمام شاخه‌های بازاریابی تکنیک‌ها و روش‌های منحصر به فردی برای اجرا و پیاده‌سازی دارند. بازاریابی عصبی نیز درست مانند دیگر مدل‌های بازاریابی تکنیک‌های خاصی دارد که استفاده از آن‌ها نه تنها می‌تواند باعث بهتر اجرا شدن بشود بلکه می‌تواند موجب سریع‌تر انجام شدن فرآیند بشود. ۵ مورد از مهم‌ترین و پرکاربردترین تکنیک‌های بازاریابی در ادامه این مطلب ذکر شده است.

  • مشاهده رفتار مشتریان به کمک ردگیری چشمی
  • بررسی و تحلیل فعالیت‌های عصبی مغز مشتریان
  • بررسی حالت‌های مختلف صورت و نوع لبخند مشتریان
  • استفاده از حواس پنج‌گانه
  • استفاده از مباحث روان‌شناسی در تحلیل داده‌های به‌دست آمد
نورومارکتینگ

آیا بازاریابی عصبی برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

بازاریابی حسی می‌تواند به تمام کسب‌ و کارها کمک کند اما باید در نظر داشته باشید که کاربرد و نوع استفاده از این بازاریابی ممکن است در هر شرکت متفاوت باشد. به طور کلی استفاده از این نوع بازاریابی هزینه‌های بسیار زیادی دارد به همین خاطر معمولا برندها و شرکت‌های بزرگ امکان استفاده از این بازاریابی را دارند. البته ممکن است کسب و کارهای کوچک قسمتی از مباحث نورومارکتینگ را استفاده کنند، ولی در حالت کلی به خاطر هزینه‌های زیاد امکان استفاده از همه تکنیک‌ها و مدل‌های بازاریابی عصبی برای شرکت‌های کوچک امکان‌پذیر نیست.

بزرگترین شرکت های مشاور بازاریابی عصبی در جهان

در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی به صورت تخصصی وارد مباحث نورومارکتینگ شده‌اند که البته برخی از آن‌ها خدمات دیگری هم در مباحث بازاریابی ارائه می‌دهند. از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاور بازاریابی عصبی می‌توان به Forbes Consulting، Buyology، Neuro Insight، Sensory Logic اشاره کرد.

وضعیت بازاریابی عصبی در ایران

بازاریابی عصبی در ایران چند سالی است که رشد داشته است، اما هنوز هم شرکت یا برندی وجود ندارد که به صورت تخصصی فعالیت‌های بازاریابی عصبی در ایران ارائه دهد. البته مقالات و تحقیقات زیادی در وب فارسی منتشر شده است که می‌تواند در آینده موجب پیدایش شرکت‌های بزرگ در این زمینه باشد.

نمونه‌های موفق بازاریابی عصبی

تعداد شرکت‌هایی که از نورومارکتینگ استفاده کرده‌اند تا خدمات و محصولات‌شان را ارتقا دهند بسیار زیاد بوده و بررسی آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است. به همین دلیل در ادامه مطلب تعدادی از نتایج به دست آمده شرکت‌های بزرگ را بررسی می‌کنیم تا با نمونه‌های موفق بازاریابی عصبی بیش‌تر آشنا شوید.

  • استفاده از رنگ و صدای مناسب برای فروش بیش‌تر محصولات و خدمات
  • القا شدن کمبود کالا در تبلیغات برای ایجاد حس اضطراب در مشتری
  • استفاده صحیح از پاداش‌های کوچک و ظریف برای تاثیرگذاری بر مشتری
  • تنظیم درست قیمت در بازار

جمع‌بندی

همان طور که مشاهده کردید بازاریابی عصبی شاید یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی در آینده باشد. هر روز جنبه‌های بیش‌تری از این بازاریابی در سطح دنیا به دست می‌آید و این نشان از کشش بالای این نوع بازاریابی است. استفاده از نورومارکتینگ در شرکت‌های کوچک شاید چندان به صرفه نباشد، اما توصیه می‌شود حتی شرکت‌های کوچک هم تکنیک‌های بازاریابی عصبی را بررسی کنند و موارد مفید را برای کسب و کارشان به کار بگیرند.

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net/

https://web-oline.blogiran.net/

https://tejarat-farda.blogiran.net/

https://digimarket.blogiran.net/

https://online24.blogiran.net/

https://webkaran.blogiran.net/

https://webinja.blogiran.net/

https://market-bazar.blogiran.net/



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()