نوشته شده توسط : جعفر

 

در نتیجه همه گیری COVID-19 ، جمعیت کمتری برای رویدادهای اجتماعی در خارج از منزل دور هم جمع می شوند. با این وجود ، دیر یا زود ، حوادث شلوغ و خطر آسیب یا مرگ در اثر حملات وسایل نقلیه ، دوباره افزایش خواهد یافت و در نتیجه در مدیریت شهرها باید آمادگی لازم در جهت شرایط ازدحام جمعیت در دوران بعد از ریشه کن شدن کرونا ایجاد شود.

 

برای مثال تهدیدات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه هنوز هم وجود دارد اگرچه  برخوردهای وسایل نقلیه در جاده ها کمتر شده و به طور کلی ترافیک در سطح پایینی قرار گرفته است. آماده سازی برای چنین مواردی همچنان در اولویت بالایی قرار دارد و نهادها به دنبال اتخاذ موضع پیشگیرانه برای جلوگیری از وقایع مهم قبل از وقوع هستند.

موانع امنیتی خودرو

حتی در میان بیماری همه گیر ، تولیدکنندگان موانع وسیله نقلیه تأثیر عمده ای بر فروش آنها ندیده اند. نیمی از نبرد با متجاوزانی که مرتکب حمله خودرو شده اند، از قبل برنامه ریزی شده است.

بر اساس آمارهای فروش تقاضا برای موانع امنیتی خودرو خیلی تغییر نکرده است – مشتریان در حال آماده شدن برای آینده هستند که جمعیت دوباره حضور خواهند داشت و احتمالاً بیشتر از هر زمان دیگری است. بسیاری از شوراها از زمان خرابی برای نصب یا ارتقا  امنیت در اطراف شهرها و مراکز شهر استفاده می کنند که امیدوار کننده است. ساختارهای فیزیکی مانند تیرهای بولارد و موانع می توانند مانع ورود وسیله نقلیه به یک منطقه پرتردد شوند. مکانهای موقت می توانند موانع قابل حمل را به کار گیرند.

سیستم های کاملاً خودکار

سیستم های خودکار اولین اقدام هوشمندانه سطح امنیتی مورد نیاز برای یک مکان خاص است. گاراژ پارکینگ برای سفارت خارجی یا دادگستری ها و دیگر اماکن حساس حکومتی به اقدامات امنیتی جدی تری نسبت به پارکینگ های یک مرکز خرید نیاز دارد. عوامل اصلی دیگری که باید در نظر گرفته شود شامل دفعات ورود و خروج وسایل نقلیه است همچنین باید بررسی شود که آیا نیاز است که بازرسی از وسایل نقلیه انجام  شود یا یک سیستم کاملاً خودکار در ورودی  ها باید وجود داشته باشد.

چالش اساسی هنگام محافظت از مردم در برابر حملات وسایل نقلیه این است كه اطمینان حاصل شود كه مردم از امنیت برخوردار هستند ، اما نسبت به خطرات بیش از حد احساس نگرانی یا آگاهی نمی كنند. مردم باید احساس محافظت کنند و بتوانند آزادانه حرکت کنند. برای مثال از نظر کارشناسان امنیتی در محیط های باز شهری اقدامات احتیاط آمیز مانند استفاده از بولارد یک انتخاب ایده آل است زیرا این وسیله جریان عابر پیاده را محدود نمی کند اما در مورد حمله وسیله نقلیه خصمانه بسیار موثر است.

 

جرقه حمله های آینده

در چند سال اخیر استفاده از وسایل نقلیه به عنوان ابزار تخریب یکی از مهمترین نگرانی های متخصصان امنیتی شده است.

همچنین رویدادها و اماکن ورزشی نیاز به محافظت بیشتری دارند زیرا به دلیل ازدحام جمعیت به احتمال زیاد هدف قرار می گیرند. از سوی دیگر در کشور ما مکان های عبادت متأسفانه هدف دیگری است که باید از آن محافظت بیشتری شود.

همانطور که اشاره کردیم در چند سال گذشته استفاده از وسایل نقلیه به عنوان ابزار تخریب یکی از مهمترین نگرانی های متخصصان امنیتی شده است. این تاکتیک بدون توجه به ایدئولوژی محبوب شده و به ویژه در صورت دسترسی به خودروها نگران کننده است. در بسیاری از مکان ها ، افراد برای اجاره کامیون فقط به گواهینامه رانندگی معتبر احتیاج دارند. اخبار مربوط به یک حمله خاص افراد دیگر را ترغیب می کند یا به همان شکل خشونت ادامه می دهند. متأسفانه ، این یک حلقه بازخورد ایجاد می کند زیرا گزارش های بیشتری به دنبال این فجایع منتشر می شود ، و به طور بالقوه باعث حملات بعدی می شود.

بیشتر بخوانید:  تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

راه حل های امنیتی مستقیم

در مورد حملاتی که به وسیله خودرو صورت می گیرد ، راه حل های امنیتی ساده ای برای محافظت از مراجعان وجود دارد. برای مثال شرکت دلتا  بیش از 100 طرح و محصول را ارائه می دهد که  تأکید همه این طرح ها بر موانعی است که باعث توقف و نابودی وسایل نقلیه در حین تهاجم می شود. موانع دلتا دارای درجه خرابی از PU50 تا K54 است و شامل سیستم های کنترل پیچیده ای هستند که بهینه سازی سفارشی را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که سیستم های کنترلی از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری محافظت برخوردارند.

علاوه بر این ، سیستم منحصر به فرد Linebacker PNR این شرکت یک حصار برای سقوط کابل است که در یک محفظه چوبی و حصار ریلی محصور شده است؛ یک مانع امنیتی کاملاً محرمانه و در عین حال بسیار موثر با ظاهر جذاب..  تسهیلاتی که در دسترس روزمره کارمندان و غیرنظامیان قرار دارد و  برای خنثی کردن تهدیدات تروریستی نصب شده اند.

بگذارید یک مثال ملموس در استفاده از این راهکارهای امنیتی ضد تروریستی داشته باشیم. راه حل ها شامل موانع گوه ، تیر  و دروازه های کشویی با  قابلیت اطمینان عالی همراه با رتبه بندی برای احتمال تصادفات است. نمایشگاه ها و جشنواره های محلی ، موکب ها ، همایش ها ، ورزش گاه ها و سایت های واکسیناسیون از موانع قابل حمل استفاده می کنند که می توانند در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه با هم جمع شده و نصب شوند. در چنین شرایطی امتیازات تصادف تا M50 را به این مکان ها تعلق می گیرد شامل موانع خودکار و  بولد های غیرفعال می شوند. همچنین می توان این سیستم ها را به یک منبع محلی 120 ولت متصل کرد و یک راه حل قابل حمل ارائه کرد که با فشار دادن یک دکمه امکان عبور و مرور خودرو را فراهم می کند.

 

حملات ناشی از وسیله نقلیه

از نگاه کارشناسانه هر دو موانع موقت و دائمی در مقابله با حملات ناشی از وسایل نقلیه بسیار مثر هستند. موانع موقت را می توان به سرعت بکار برد و با عبور از تهدید (مثلاً رویدادی مانند ماراتن لندن ، که جمعیت زیادی در آن جمع می شوند) موانع موقت را جمع آوری کرد ، این در حالی است که از اقدامات دائمی برای سایت هایی که همیشه هدف پر خطر هستند استفاده می شود.

بعد  از اجرای اقدامات موقت امنیتی ، می توان بلافاصله پس از ارزیابی خطر ، احتمال حملات ناشی از وسیله نقلیه را به عنوان تهدیدی برای یك سایت و یا یک مکان خاص مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. ایجاد موانع موقت می توانند به شناسایی موقعیت ایده آل در جهت اجرا و نصب موانع دائمی کمک کنند.

 

محصولات کنترل دسترسی

این گواهینامه خطرات بیمه را برای سازمانهایی که محصولات کنترل دسترسی مجاز وسایل نقلیه دلتا را برای محافظت در برابر تروریستها و رانندگان اشتباه استفاده می کنند ، به حداقل می رساند. کلیه محصولات دارای گواهینامه بازگشتی به سال 1984 تحت پوشش هستند و اکنون مجاز به حمل علامت تعیین شده SAFETY Act هستند. با به حداقل رساندن خطرات بیمه در استفاده از سیستم های مجاز دسترسی به وسایل نقلیه دلتا ، این گواهینامه به شما این امکان را می دهد که مشتریان احساس راحتی و اطمینان کامل از وزارت امنیت داخلی داشته باشند.

هنگامی که طراحان موانع یا موانع غیرمجاز را انتخاب می کنند ، یک کمبود برنامه ریزی معمول رخ می دهد. تجهیزات دارای گواهینامه آزمایش شده و ثابت شده است که در شرایط شدید کار می کنند ، بنابراین به برنامه ریزان اطمینان می دهند که به آن اعتماد می کنند. هیچ منطقه ای برای آزمایش انتخاب مانع وسیله نقلیه مهمتر از آزمایش نیست. بدون آزمایش کافی ، هیچ تضمینی وجود ندارد که مانع در برابر تهدید مقاومت کند.

یک تصور غلط رایج در بین عموم مردم این است که “موانع” نازیبا هستند ، اما این اغلب از ظاهر موانع موقتی است که قبل از تصمیم گیری در مورد اقدامات دائمی برای اهداف آزمایش نصب شده اند. موانع موقت غالباً ردپای بزرگی دارند زیرا هیچ پایه و اساسی ندارند و می توانند کاملاً سرزده باشند. در واقع بسیاری از راه حل های دائمی محرمانه و جذاب مانند مسدود کننده های جاده و ستون های افزایش دهنده فولاد ضد زنگ وجود دارد که امکان کنترل انعطاف پذیر ورود و امنیت را فراهم می کند و می تواند به سرعت فعال شود

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته  



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

همشهری آنلاین: اپلیکیشن (Application) نوعی نرم‌افزار کامپیوتری است که برای استفاده کاربر نهایی (End-User) طراحی می‌شود.

اپلیکیشن

اکثر نرم‌افزارهایی که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل این تعریف می‌شوند و تنها نرم‌افزارهای سیستم نظیر سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزء اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

برای مثال نرم‌افزار اکسل، وورد، فتوشاپ، گوگل کروم، فایرفاکس و یا بازی‌های کامپیوتری همگی اپلیکیشن هستند.

این روزها که بازار تبلت و گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل داغ است حتماً این لغت زیاد به گوشتان خورده‌است.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

کامپیوترهای تبلت و گوشی‌های هوشمند هم مانند هر کامپیوتری دارای نرم‌افزارهای مختلف هستند. در بازار نرم‌افزارهای دستگاه‌های قابل حمل لغت "اپلیکیشن" یا به اختصار App بیشتر از لغت "نرم‌افزار" جا افتاده‌است و این لغت دقیقاً همان معنی "نرم‌افزار کاربردی" می‌دهد.

کاربران آن دسته از محصولات شرکت اپل که مجهز به سیستم عامل iOS هستند، می‌توانند از سرویس App Store شرکت اپل برای دانلود اپلیکیشن برروی دستگاه خود استفاده کنند. در App Store اپل چند صد هزار اپلیکیشن برای آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ وجود دارد.

گوگل، نوکیا و مایکروسافت نیز سرویس‌های مشابهی برای فروش اپلیکیشن به کاربران دستگاه‌های قابل حمل خود ارائه می‌دهند.





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

از دوربین های حرارتی می توان برای غربالگری سریع و ایمن درجه حرارت اولیه کارکنان ، بازدیدکنندگان و مشتریان استفاده کرد. با استفاده از روش صحیح ، دوربین ها می توانند از شیوع ویروس های خطرناک مانند ویروس کرونا جلوگیری کنند. همه ما می دانیم که در طول همه گیری جهانی بیماری کرونا، استفاده از دوربین های حرارتی افزایش یافته است، اما همیشه از آنها به درستی استفاده نشده است، بنابراین تاثیر گذاری این ابزار نیز تا حدودی زیر سوال رفته است.

محصولات حرارتی غربالگری دمای Hikvision در حال حاضر به کاربران در غربالگری درجه حرارت اولیه کمک می کند. در طی سال 2020 ، تقاضا در بیشتر بازارها افزایش یافته است و این شرکت نیز به شدت توصیه می کند که از دوربین های ترموگرافی Hikvision مطابق با قوانین و مقررات محلی استفاده شود. محدودیت های این فناوری شامل توان عملیاتی و تأثیر شرایط محیط است.

استفان لی ، مدیر محصولات حرارتی در هایک ویژن می گوید، دوربین های حرارتی نمی توانند ویروس و تب را تشخیص دهند و فقط قبل از استفاده از اقدامات ثانویه باید به عنوان اولین خط غربالگری استفاده شوند. ما همچنین معتقدیم كه برای مشاغل و مقامات مهم است كه از [دوربین های حرارتی] در كنار برنامه كامل اقدامات بهداشتی و ایمنی اضافی استفاده شود كه این اقدامات شامل شستن دست، ضد عفونی منظم سطوح، پوشیدن لباس محافظ مانند ماسك و فاصله اجتماعی است.

در این مقاله توضحیاتی در جهت افزایش اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن برای شما بیان می کنیم.

 

امکانات غربالگری دما

برخی ادعاها وجود دارد که اندازه گیری درجه حرارت پیشانی به اندازه اندازه گیری قسمت داخلی کانال چشم نیست. ما معتقدیم که دقت اندازه گیری پیشانی در اندازه ای هست که بتوان به نتایج آن اعتماد کرد. همچنین شرکت هایک ویژن با سلسله آزمایش هایی نشان می دهد که چگونه درجه حرارت پوست روند بهبودی (گرم شدن) را تجربه می کند، مهم نیست که توسط دوربین حرارتی یا دماسنج اندازه گیری می شود.

قبل از شروع اندازه گیری دما ، مردم باید در چنین شرایطی پنج دقیقه صبر کنند. ما امیدواریم که ذینفعانی که در طراحی امکانات غربالگری دما و اقدامات ایمنی و بهداشتی مرتبط هستند، تشخیص دهند که اهمیت در نظر گرفتن زمان بازیابی درجه حرارت پوست بسیار مهم است و اندازه گیری پیشانی می تواند نتایج دقیق آزمایش را ارائه دهد.

تولید کنندگان تصویربرداری حرارتی

این الگوریتم بر اساس تعداد زیادی از نتایج آزمون برای دستیابی به مقادیر تعدیل شده عمل می کند. اصل اندازه گیری دما در تصویربرداری حرارتی، تشخیص تابش گرمای ساطع شده از بدن انسان است. مقدار گرمای شناسایی شده اغلب دمای داخلی بدن واقعی فرد را منعکس نمی کند. بعلاوه، دما در قسمتهای مختلف انسان از قبیل پیشانی، گوش ، زیر بغل و … متفاوت است. به همین دلیل برای حل مشکل خطای محاسباتی می توان از الگوریتم جبران درجه حرارت برای تنظیم دمای پوست اندازه گیری شده برای همسویی با دمای داخلی بدن استفاده کرد.

این الگوریتم بر اساس تعداد زیادی از نتایج آزمون برای دستیابی به مقداری است که به حد متعادل نزدیک است. در حال حاضر، تولیدکنندگان تصویربرداری حرارتی در بازار و حتی تولید کنندگان دماسنج پیشانی، الگوریتم های خاص خود را برای نقشه برداری از دمای پوست اندازه گیری شده توسط دوربین به دمای داخلی بدن ایجاد کرده اند، به طوری که دمای پوست را به دمای داخلی بدن جبران می کنند.

دوربین های حرارتی

به همین دلیل است که هایک ویژن توصیه می کند “درجه حرارت واقعی بدن” برای تأیید با دستگاه ثانویه بررسی شود. کار کالیبراسیون برای یک دوربین حرارتی در فرآیند تولید در کارخانه انجام می شود، از جمله کالیبراسیون مقادیر مرجع و نقطه تشخیص و غیره. در همان زمان، پارامترهای تجهیزات باید قبل از استفاده در محل تنظیم شوند تا اطمینان حاصل شود که دمای دقیق قرائت می شود.

هایک ویژن دقت اندازه گیری دما در ناحیه داخلی را انکار نمی کند اما اندازه گیری درجه حرارت پیشانی و الگوریتم های مبتنی بر سناریوهای استفاده واقعی را ترجیح می دهد، به گفته این شرکت، مقدار زیادی از داده های آزمایش و نتایج عملی نشان می دهد که پیشانی یک منطقه اندازه گیری دما و استفاده صحیح و آسان است. البته نا گفته نماند که به هر حال انتخاب مناطق مختلف صورت برای اندازه گیری دما مزایا و معایبی دارد.

اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژنبیشتر بخوانید:  تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

دمای جبران پیش فرض

دو روش اصلی منطقه اندازه گیری و نحوه استفاده از الگوریتم های جبران را هدایت می کنند:

ناحیه پیشانی + مقدار الگوریتم جبران پیش فرض

نیمه بالایی صورت (پیشانی + کانتوس) + مقدار پیش فرض داخلی الگوریتم جبران کانتوس.

هر دو روش الگوریتم های جبران را به کار می گیرند، اما به طور کلی دمای جبران پیش فرض کانتوس داخلی کمتر از دمای جبران پیش فرض پیشانی خواهد بود. دلیل این امر این است که درجه حرارت کانال داخلی اکثر افراد از پیشانی آنها بالاتر است، بنابراین جبران دما نسبتاً کم است (یعنی این دما به حد قابل قبولی نزدیک به دمای واقعی داخل بدن است).

ناحیه صورت فوقانی

هایک ویژن دریافت که انتخاب ناحیه بالایی صورت بعلاوه مقدار جبران پیش فرض برای کانال داخلی منجر به ایجاد شرایطی می شود که دمای محاسبه شده کمتر از دمای واقعی باشد. از نظر شرکت هایک ویژن، پیشانی یک ناحیه نسبتاً واضح و قابل برداشت در کل صورت است.

دلیل این امر این است که وقتی دوربین نمی تواند موقعیت کانال داخلی را ثبت کند (به عنوان مثال، هنگامی که شخصی در حال راه رفتن است، یا صورت افرادی رو به دوربین نیست) ، دوربین به طور خودکار دمای  پیشانی را محاسبه می کند سپس نتیجه ای که ظاهر می شود را به علاوه دمای جبران پیش فرض کانال داخلی گوشه چشم محاسبه می کند. همانطور که توضیح دادیم  این عدد کمتر از دمای واقعی فرد اندازه گیری شده است و در نتیجه در این شرایط خطاها ممکن است افزایش یابد.

پس از مقایسه بسیاری از آزمایشات ، با توجه به اینکه نتایج اندازه گیری درجه حرارت پیشانی نسبتاً پایدارتر هستند و برای جلوگیری از نتایج نادرست اندازه گیری درجه حرارت داخلی، هایک ویژن روش اندازه گیری درجه حرارت پیشانی را انتخاب کرد.

شرایط محیطی ناپایدار

یک شرایط ناپایدار محیطی ممکن است بر دقت سیستم های دوربین حرارتی تأثیر بگذارد

عوامل محیطی می توانند بر دقت دوربین های حرارتی تأثیر بگذارند و ایده استفاده از بدنه مشکی تهیه یک نقطه مرجع برای دوربین است که دمای آن پایدار باشد. بدنه سیاه تا دمای خاصی گرم می شود و به دوربین حرارتی کمک می کند تا بداند که چه عواملی در اثر عوامل محیطی در اتاق ایجاد می شود و چگونه دوربین باید خود را در زمان واقعی کالیبره کند تا دقت آن بهتر شود.

بدنه سیاه می تواند به افزایش دقت اندازه گیری دما کمک کند و بیشترین بهبود از 0.5 to به 3 0.3 درجه است. با این وجود هزینه نصب را نیز افزایش می دهد. در برخی از بازارها ، مشتریان ممکن است به منظور مطابقت با الزامات دقت نظارتی ، به بدن سیاه نیاز داشته باشند. یک شرایط ناپایدار محیطی ممکن است بر دقت سیستم های دوربین حرارتی برای اندازه گیری دما تأثیر بگذارد.

اندازه گیری درجه حرارت پزشکی

بنابراین ، هایک ویژن پیشنهاد می کند که برای نصب و استفاده از شرایط محیط باید فراهم شود. اول از همه ، کاربران باید از نصب دستگاه ها در محیط های گرم یا تغییر پذیر خودداری کنند. همه دوربین ها به محیط داخلی با هوای آرام ، دمای ثابت و بدون نور مستقیم خورشید نیاز دارند. همچنین باید از نصب در مکانهای نیمه باز که ممکن است مستعد تغییر در شرایط محیط باشند مانند درها ، خودداری شود و باید نور پایدار و مرئی کافی وجود داشته باشد.

تمام دستگاه ها باید نصب شوند تا از نور پس زمینه ، اهداف با درجه حرارت بالا و بازتاب در زمینه دید تا حد ممکن جلوگیری شود. آقای لی می گوید: “ما اغلب این تصور غلط را می بینیم كه دوربین های حرارتی می توانند جایگزین تجهیزات اندازه گیری دما شوند.

غربالگری مقدماتی سریع

دوربین های گرماسنجی غربالگری دما برای تشخیص دمای سطح پوست طراحی شده اند و اندازه گیری باید برای دستیابی سریع به غربالگری مقدماتی در مکان های عمومی انجام شود. واقعاً مهم است که درجه حرارت اصلی بدن واقعاً متعاقباً با دستگاههای اندازه گیری بالینی اندازه گیری شود.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته  



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تعریف کلمه اپلیکیشن چیست؟

کلمه ی Application به زبان فارسی، دقیقا “ابزار کاربردی” ترجمه میشود. یعنی اگر بخواهیم آن را ترجمه مستقیم بکنیم، باید همین کلمه ابزار کاربردی را بکار ببریم. اما در دنیای کامپیوتر و گوشی های هوشمند، به هر نرم افزاری که بتوان آن را روی گوشی موبایل، کامپیوتر، لپتاپ، تبلت یا هر وسیله ای که سیستم عامل داشته باشه نصب کرد، اپلیکیشن گفته میشود. البته از آنجایی که این نرم افزارها، دستیار هایی هستند که کارهای مختلفی را برای ما انجام میدهند، کلمه اپلیکیشن، انتخاب مناسبی است.

بنابراین application دقیقا یعنی برنامه یا نرم افزار. همه ی مواردی که بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده اید و از امکانات آنها استفاده میکنید، نوعی از اپلیکیشن هستند. اپلیکیشن ها  بر اساس کارهایی که انجام میدهند، دسته بندی های مختلفی دارند. در ادامه تعدادی از این دسته ها را معرفی میکنیم.


انواع اپلیکیشن ها

اپلیکیشن ها برای پاسخ دادن به نیازهای ما و انجام دادن کارهایی که به آنها نیاز داریم ساخته میشوند. چون ما در زمینه های مختلف، نیازهای گوناگونی داریم، اپلیکیشن ها نیز به دسته های متفاوتی تقسیم میشوند. امروزه با پیشرفت بازار آنها، تقریبا در تمامی دسته ها چندین نمونه ی بسیار خوب و عالی وجود دارد.


آب و هوا

آب و هوا

اپلیکیشن های مربوط به وضعیت آب و هوا. این برنامه ها اطلاعات هواشناسی را از پایگاه های معتبر مانند Accuweather دریافت میکنند و طبق زمان بندی روی گوشی اندروید شما نشان میدهند. به عنوان مثال اگر قصد سفر رفتن دارید و باید از آب و هوای منطقه ای اطلاع پیدا کنید، یکی از این اپلیکیشن ها به درد شما میخورد. برنامه هایی هایی مانند دماسنج و زلزله نگار هم میتوانند در این دسته جای بگیرند.


آشپزی و رستوران

رستوران

بازار دستور های پخت و پز و معرفی رستوران ها همیشه پرطرفدار بوده است. در گذشته این آموزش ها از طریق کتاب های آموزشی انجام میشد. اما امروزه تعداد زیادی اپلیکیشن درباره ی نحوه ی پخت غذا، دسر، کیک و غیره وجود دارد.

ما در دوره ی ارائه خدمات آنلاین به سر میبریم. دیگر برای سفارش دادن غذاها لازم نیست تا رستوران مورد علاقه ی خود بروید و برگردید. میتوانید با استفاده از سرویس های مخصوص یکپارچه سازی رستوران ها، غذای مورد علاقه ی خود را به راحتی سفارش دهید. همچنین در زمینه ی معرفی غذاخوری ها و یا کافه های معروف، اپلیکیشن های زیادی معرفی شده است.


آموزش

آموزش

آموزش همیشه از اصلی ترین دغدغه های انسان به شمار میرفته است. با وجود اپلیکیشن های موبایل، آموزش و یادگیری هم آسان تر از همیشه شده است. همه ی برنامه های مربوط به یادگیری در این دسته قرار میگیرند. این نرم افزارها زمینه استفاده از روش های جدید و خلاقانه در آموزش را فراهم کرده اند.

آموزش کنکور، بانکداری، قانون، احکام دین، برنامه نویسی، زبان های مختلف، کودکان، خودرو ها و غیره، از اپلیکیشن هایی هستند که میتوانید در این دسته آنها را پیدا کنید.


ابزار ها

ابزارها

میتوان گفت پر کاربرد ترین اپلیکیشن های ارائه شده برای دستگاه های موبایل در این دسته قرار میگیرند. اغلب نرم افزار های این دسته، میتوانند قابلیت های جدیدی را به گوشی شما اضافه کنند. اپلیکیشن های دسته ابزار از امکانات موجود در گوشی استفاده میکنند تا کارهای مورد نیاز ما را انجام بدهند.

ماشین حساب، چراغ قوه، تبدیل واحد، ضبط صدا، بارکد خوان، تقویم، قطب نما همگی از ابزار ها هستند.


ارتباطی

ارتباط

گوشی های هوشمند ابزار های ارتباطی هستند. یعنی در پایه ای ترین حالت میتوانیم با آنها تماس برقرار کنیم و یا در قالب های مختلف، پیام های تصویری و متنی برای دوستانمان بفرستیم. از این جهت اپلیکیشن های ارتباطی مثل پیام رسان ها و تماس گیرنده ها اهمیت بسیار زیادی در دنیای گوشی های هوشمند دارند.

بعضی از شبکه های اجتماعی که خدمات تماس و پیام را در بستر اینترنت هم ارائه میدهند نیز در این دسته قرار میگیرند.


اخبار و نشریات

اخبار و نشریات

زمانی که هر روز برای خرید روزنامه تا دکه ی روزنامه فروشی میرفتیم گذشته است. با استفاده از اپلیکیشن های قدرتمند خبری میتوانید در هر لحظه از همه ی اخبار مهم روز با خبر شوید. بعضی از این نرم افزار ها توانایی نشان دادن اخبار از چندین منبع مختلف را دارند

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی کاربران میتوانند با ساخت حساب کاربری، با بقیه ی مردم در ارتباط باشند. میتوانند پیام بفرستند و لحظات زندگی خود را به اشتراک بگذارند. شبکه های اجتماعی به شدت پرطرفدار هستند. از نمونه ی شبکه های اجتماعی که در ایران میشناسیم میتوان به تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک اشاره کرد.

شبکه های اجتماعی زیادی تا کنون ساخته شده که نحوه عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است. مثلا در اینستاگرام پست های تصویری به اشتراک گذاشته میشوند. بعضی از آنها هم مخصوص افراد خاصی هستند. برای نمونه، شبکه ی ۵۰۰PX مخصوص عکاسان حرفه ای است.


فیلم و عکس

عکاسی

تماشا و ثبت عکس و فیلم از سرگرمی های روزمره ی همه ی کاربران موبایل به شمار میروند. با قوی تر شدن دوربین گوشی های هوشمند و ارتقای سخت افزار آنها، اکنون میتوان انواع عکس و فیلم را بر روی گوشی ها تماشا کرد. حتی کاربران میتوانند محتوای چند رسانه ای خود را ویرایش کنند و به نتیجه ی دلخواه خود برسند.


موسیقی

موسیقی

گوشی های هوشمند امروزی در زمینه ی پخش موسیقی پیشرفت های قابل توجهی داشته اند. تا جایی که بعضی از مدل های موبایل ساب ووفر و توییتر داخلی دارند! پس نیاز به پخش کننده های قدرتمند و با کیفیت احساس میشود. در این دسته از اپلیکیشن ها میتوان پخش کننده ها و ویرایش کننده های موسیقی را پیدا نمود.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


ورزشی

ورزشی

تلفن هوشمند ما همیشه همراه ماست. از این جهت میتواند در بسیاری از موارد راهنمای ما باشد. یکی از این موقعیت ها ورزش کردن است. با نصب اپلیکیشن های ورزشی میتوانید یک مربی را در جیب خود داشته باشید. برنامه های ورزشی میتوانند همه ی فعالیت های شما را بررسی کنند و برای سلامت شما برنامه مناسبی ارائه دهند.

استفاده از برنامه های ورزشی، با ظهور گجت های پوشیدنی به تکامل بسیار بیشتری رسیده اند. میتوانید مقاله بررسی گجت های پوشیدنی را در برنامه چی بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()