نوشته شده توسط : جعفر

  

ماندن در خانه و کار کردن از روی مبل یا رفت و آمد هر روزه به سر کار و سپری کردن تقریبا یک روز کامل در یک اتاق ؛ کدام را برای کار کردن ترجیح می دهید؟ در ادامه چند راه بسیار مفید و کاربردی برای کسانی که هم اکنون در خانه به انجام کار می پردازند معرفی خواهیم کرد.

 

بر طبق یک نظرسنجی جهانی، ۵۵ درصد از کارمندان گفته اند که ای کاش این امکان را داشتند تا از راه دور بتوانند کار خود را انجام دهند و ۶۰ درصد دیگر نیز گفته اند که اگر با همین مقدار حقوق، شغلی مشابه را پیدا کنند، حتما از شغلی که در حال حاضر با آن درگیر هستند استعفا می دهند و به صورت تمام وقت از خانه کار خود را انجام می دهند. البته کار کردن در خانه مشکلاتی هم دارد که به عنوان مثال می توان دور بودن از محل کار و ارتباط با همکاران، فرصت های کمتر برای اجتماعی بودن و کم شدن پشتکار و از بین رفتن انگیزه ی کار را نام برد که افراد دائم با آنها درگیر هستند. اما ۶ شیوه ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، به شما کمک می کند تا کار کردن در خانه برای شما لذت بخش تر شود و با مشکلات کمتری رو به رو شوید.

1. از روی مبل راحتی کار نکنید

ساخت یک محل مخصوص کار یک نکته کلیدی است. حتی چند ترفند کوچک مانند تنظیم کردن دمای آن محل، اضافه کردن رنگ ها و تنظیم روشنایی مناسب هم می تواند به بهره وری کار شما در خانه کمک بزرگی کند.

article_image_one_568.jpg

2. از ابزارهای مختلف استفاده کنید

نشستن رو به روی لپ تاپ برای انجام کار تنها راه حل برای انجام کار ها از راه دور نیست. با اپلیکیشن و گجت های مناسب شما حتی می توانید از گوشی یا تبلت خود نیز کمک بگیرید تا در مدیریت زمان و مهارت خود موفق باشید و از هرجایی بتوانید کار خود را انجام دهید.

3. همه چیز را پیش از شروع کار آماده کنید

از سخت افزار های لازم (لپ تاپ، گوشی یا شارژ ر آن ها) تا بهترین اپلیکیشن و برنامه هایی که به متصل بودن دائمی شما کمک می کند (مثل اسکایپ، اسلک یا وایبر) را پیش از شروع به کار آماده کنید و سپس کار خود را آغاز کنید.

4. مراقب سلامتی خود باشید

فقدان تمرین های ورزشی و حرکت نکردن زیاد در طول روز و همچنین در تماس نبودن با هوای تازه روزانه و البته دسترسی ساده و آسان به یخچال، خیلی راحت می تواند سلامتی شما در حین کار کردن در خانه به خطر بیندازد. هر زمان که فرصتی جور شد بیرون بروید و ضمن لذت بردن از هوای تازه بیرون کمی قدم بزنید و ورزش کنید.

5. استراحت کنید

۴۵ درصد از کارمندان خود را بعد از چندین ساعت موظف به پاسخ دادن به ایمیل ها می دانند؛ در حالی که ممکن است کسانی که در خانه کار می کنند نتوانند خط مشخصی بین وظایف خانه و وظایف کاری بکشند. بنابراین سعی کنید تفاوت وظایف خانه و وظایف کار خود را از یکدیگر تفکیک کنید و هر کدام را سر وقت خود انجام دهید.

6. منظم باشید

برای نظم داشتن در وظایف کاری می توانید از اپلیکیشن و سرویس هایی که به تازگی این وظیفه را به خوبی انجام می دهند همچون Trello یا اپلیکیشن های To-do list کمک بگیرید و از یک پیام رسان مناسب هم برای ارتباط با همکاران خود کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()