نوشته شده توسط : جعفر

 

گاهی اوقات استفاده از سیستم نظارت تصویری هدفی غیر از شناسایی افراد دارد . این موضوع جالب توجه است که بسیاری از کاربران از برخی سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می کنند تا داده های آماری مفید کارشان را تهیه نمایند . برخی از دوربین های مدار بسته قابلیت استخراج اطلاعات مهم آماری را دارند و می توانند بر اساس این اطلاعات به کاربران گزارش بدهند . یکی از این موارد ، قابلیت شمارش افراد یا People Counting می باشد . مدیران کسب و کار به کمک دوربین های مجهز به تکنولوژی People Counting می توانند تعداد افرادی که از یک ناحیه عبور می کنند را شمارش نمایند .hikvision

دوربین های مجهز به این تکنولوژی می توانند تعداد سوژه های مختلف مانند : اشخاص ، وسایل نقلیه و … را شمارش نموده و این میزان را در غالب گزارش های مختلف ارائه نمایند . دوربین های People Count بر اساس الگوریتم های مختلف مانند عرض شانه افراد ، تشخیص دست ها و پا های افراد و مواردی شبیه به آن ، تعداد افراد را شمارش می کنند .

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟ #دانش-پروژه

برای تنظیم دوربین People Count ، یک خط فرضی در محلی که می خواهیم افراد شمارش شوند می کشیم ، ( این محل می تواند درب ورودی یا هر مکان دیگری باشد ) . نحوه ترسیم خط فرضی باید به گونه ای باشد که افراد هنگام عبور از ناحیه مورد نظر ، خط را قطع نمایند . پس از فعال کردن این قابلیت ، هنگام هر بار عبور فرد از این خط ، دوربین شروع به شمردن افراد می نماید .

شمارش افراد توسط دوربین شمارشگر می تواند یک طرفه یا دو طرفه انجام شود به زبان ساده تر کاربر می تواند برای شمارش دوربین جهت تعریف نماید تا دوربین تنهای افرادی را که به محوطه وارد شده یا از آن خارج می شوند را فیلم شمارش کند . البته امکان شمارش دو طرفه سوژه ها توسط دوربین هم وجود دارد .

برخی از مشتریان مانند فروشگاه ها ، مراکز خرید ، ادارات خصوصی و … نیاز به اطلاعات آماری از میزان مراجعه ارباب رجوع به آنها در بازه های زمانی مشخص دارند . این مهم توسط دوربین شمارنده به نحو مطلوب انجام می شود و کاربر می تواند آمار تعداد افرادی که در  بازه های زمانی مختلف ( روزانه ، ماهانه و … ) از آنجا عبور کرده اند را در اختیار داشته باشد .

  • امکان شناسایی ساعت های شلوغی مکان هایی مانند فروشگاه ها یا مراکز خرید و …
  • ارائه آمار روزانه از تعداد کارمندان حاضر در یک شرکت یا اداره

شایان ذکر است که سیستم شمارنده افراد هم مانند هر تکنولوژی دیگری ، دارای درصد اندکی خطا در محاسبه می باشد . دوربین های شمارشگر افراد هایک ویژن ، با دقت نزدیک به 98 درصد ، عملیات شمارش افراد را به خوبی انجام می دهند و از این رو آمار های ارائه شده توسط آنها ، از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار می باشد .

تی وی تی   نصب دوربین مداربسته   پکیج دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

یکی از شیوه های انتقال تصویر دوربین هایک ویژن بر روی موبایل ، انتقال تصویر به شیوه P2P است . این شیوه به دلیل مشکلاتی که چندی پیش به وجود آمده بود و دسترسی به سرور های تصویر هایک ویژن از طریق P2P عملا غیر ممکن شده بود ، باعث شد تا بسیاری از مشتریان محصولات مدار بسته هایک ویژن از شیوه های دیگر انتقال تصویر و بخصوص شیوه آی پی ثابت استفاده کنند . اما خبر خود اینکه به تازگی نماینده این شرکت ، موفق به رفع مشکل انتقال تصویر هایک ویژن شده و راهکار جدید خود را ارائه نموده است که در این محتوا در این خصوص توضیح داده ایم .

مرحله اول : در این حالت ابتدا باید با شرکت پارس ارتباط تماس بگیرید و اکانت خود را بسازید 

مرحله دوم : نرم افزار Hik-Connect را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید ( سیستم عامل اندروید و یا ios )

مرحله سوم : در محیط نرم افزار وارد شده با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور لاگین کنید

مرحله چهارم : دستگاه را از طریق شماره سریال یا QR Code به نرم افزار اضافه کنید

مرحله پنجم : کد تاییدیه ( Varification Code ) را که در دستگاه تعریف کرده اید وارد کنید

مرحله شش : دستگاه را ادد کنید

مرحله آخر : تصویر دستگاه را مشاهده کنید

 

رفع مشکل انتقال تصویر در دوربین های مداربسته هایک ویژن

مرحله اول : در این حالت ابتدا باید با شرکت پارس ارتباط تماس بگیرید و اکانت خود را بسازید 

مرحله دوم : نرم افزار IVMS-4500  را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید ( سیستم عامل اندروید و یا IOS )

مرحله سوم : در محیط نرم افزار وارد قسمت Not Logged in بشوید  

مرحله چهارم : با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبوری که ساخته اید وارد نرم افزار شوید

مرحله پنجم : دستگاه را با اسکن کد یا وارد کردن شماره سریال ادد کنید

مرحله ششم : کد تاییدیه ( Varification Code ) را که در دستگاه تعریف کرده اید را در نرم افزار وارد کنید

مرحله شش : دستگاه را ادد کنید

مرحله آخر : تصویر دستگاه را مشاهده کنید

 

 

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با پیشرفت سیستم نظارت تصویری ، وضوح تصویر دوربین ها افزایش یافته است، این موضوع باعث افزایش حجم تصاویر ضبط شده و پهنای باند آنها می شود . یک راهکار تولید کنندگان مطرح استفاده از کد گذاری های هوشمند و مدرن است . فشرده سازی هوشمند H.265 یکی از این تکنولوژی هاست که بدون افت کیفیت میزان بیت ریت دوربین را تا 50 درصد کاهش می دهد و این موضوع باعث می شود تا تصاویر ضبط شده روی هارد دستگاه NVR به میزان قابل توجهی کاهش یابد . با ظهور دوربین های با رزولوشن بالاتر استفاده از فشرده سازی هایی مانند H.265 ، اجتناب ناپذیر است .

کمپانی خرید هایک ویژن به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو در حوزه نظارت تصویری لیست کاملی از محصولات مدار بسته H.265  را تولید کرده است . اما نکته این است که تصاویر ضبط شده دوربین های H.265 برای نمایش به مرورگر هایی نیاز دارند که با این فرمت فشرده سازی سازگار باشند . استفاده از مرورگر های قدیمی باعث می شود تا تصاویر ضبط شده این دوربین ها با تاخیر و کندی کلافه کننده ای روبرو باشند . از این رو برای نمایش تصاویر ضبط شده دوربین های H.265 هایک ویژن به پلیر هایی نیاز داریم که از این فرمت پشتیبانی کنند . در ادامه برخی از بهترین پلیر های H.265 دوربین مدار بسته هایک ویژن را مشاهده می کنید .

دوربین مداربسته  نصب دوربین مدار بسته    


بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن

  • نرم افزار VLC Player

این نرم افزار یک پلیر حرفه ای H.265 است . این پلیر قدرتمند توان پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری را دارد و از جمله ویژگی های آن می توان به حجم کم ، سرعت مناسب و رابط کاربری چشم نواز آن اشاره نمود.

  • نرم افزار AVC HD Player

نرم افزاری بسیار کم حجم اما با توانمندی بالا که توانایی نمایش انواع فرمت های صوتی و تصویری را به نحو مطلوب برای کاربران فراهم می کند .

  • نرم افزار POT Player

نرم افزار حرفه ای و رایگان که قابلیت نمایش انواع  فرمت ها را دارد . در معرفی این نرم افزار همین کافیست که بدانیم ساخت شرکت KMPlayer بوده و حتی از پلیر THE KM Player هم عملکرد مطلوب تری دارد .

  • نرم افزار GOM Player

این پلیر رایگان ویندوز می تواند انواع فرمت های تصویر ضبط شده هایک ویژن را نمایش بدهد . توانایی جالب این پلیر ، نمایش تصاویر مخدوش و آسیب دیده می باشد .

  • نرم افزار 8K Player

این نرم افزار یکی از قدرتمند ترین نمایش دهنده های فایل های ضبط شده هایک ویژن است که سازگاری بالایی با فرمت هایی مختلف از جمله H.265 دارد و تصاویر را بدون افت کیفیت پخش می نماید .

بهترین دوربین‌ مدار بسته   دوربین مداربسته tvt  دوربین تی وی تی



:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با توسعه فناوری دوربین مدار بسته و ظهور رزولوشن های بالاتر ، دو محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره تصویر بر روی هارد دستگاه ضبط کاربران را دچار مشکل می کند . تنظیم مناسب و صحیح دوربین ها با رزولوشن بالا ، یک چالش اساسی برای کارشناسان حوزه مدار بسته است لذا مهندسان هایک ویژن جهت رفع این مشکل تکنولوژی H.265+ را طراحی و بر روی محصولات خود بار گذاری کردند . این تکنولوژی هوشمند یک رمز گذاری بهینه شده بر اساس استاندارد H.265 می باشد که بر اساس سه پارامتر حیاتی شکل گرفته است .

  • توجه به این مهم که اجسام متحرک در قسمت های با اهمیت دوربین ظاهر می شوند .
  • تمرکز بیینده بر روی قسمت های متحرک تصویر دوربین مدار بسته می باشد .
  • عملکرد 24 ساعته و حذف نویز ، عملکرد دوربین را بهبود می دهد .

H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن با نسخه های قبلی در کاهش مقدار بیت ریت تصویر و در نتیجه پهنای باند دوربین های است . این مهم باعث می شود تا حجم تصاویر ضبط شده بر روی هارد دستگاه بسیار کاهش یافته و منجر به کاهش هزینه های ذخیره سازی تصویر دوربین مدار بسته می شود .
درصد بالایی از این قابلیت H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن بخاطر استفاده از پس زمینه ثابت برای قسمت های بدون حرکت دوربین مدار بسته می باشد .


H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن یک تصویر را به عنوان فریم پس زمینه ثبت می کند و در ادامه فقط تغییرات ناشی از حرکت افراد یا اشیای متحرک را بر روی تصویر ثابت اولیه ، بارگذاری می کند . به عنوان مثال هنگامی که خودرویی وارد میدان دید دوربین H.265+ می شود ، دوربین تصویر آن را به عنوان فریم مرجع ثبت می کند ، در ادامه در صورتی که خودرو به حرکت خود ادامه بدهد ، دوربین هوشمند هایک ویژن ، تنها حرکت های خودرو را بر روی فریم پس زمینه ، بارگذاری می کند .

  • فناوری منحصر به فرد رمز گذاری بر اساس مدل پس زمینه
  • تکنولوژی ویژه کاهش و حذف نویز پس زمینه در تصویر هایک ویژن
  • تکنولوژی کنترل نرخ بیت ریت
  • تکنولوژی رمزگذاری بر اساس مدل پس زمینه

فشرده سازی های پر کاربرد قبلی دوربین مدار بسته از جمله H.264 بر اساس کد گذاری ترکیبی کار می کردند، بطور کلی ، یک تصویر پس زمینه در دوربین های مدار بسته به عنوان فریم پس زمینه و مرجع ثبت می شود و در ادامه بقیه فریم ها بر اساس روش های مختلف کدینگ تصویر بر روی آن اعمال می شوند که باعث ارائه تصویر فشرده شده با پهنای باند و حجم ذخیره قابل قبول می شود . اما در تکنولوژی H.265+ هایک ویژن فشرده سازی و کد گذاری بر اساس مدل پس زمینه انجام می شود . این رمز گذاری به دو قسم رمز گذاری داخلی و رمز گذاری میانی تقسیم می شود :

  • رمز گذاری داخلی – Inter-frame prediction


این نوع رمز گذاری بر اساس قابلیت جبران حرکت ، یک مدل هوشمند که می تواند حرکت و تغییر بیت ریت را در یک یا چند فریم ویدیویی پیش بینی کند ، عمل می کند .

  • رمز گذاری میانی – Intra-frame prediction


در این رمز گذاری ، نمونه های ماکرو بلوک ها تنها با استفاده از اطلاعات ماکرو بلوک های قبلی ، اقدام به ایجاد فریم می کنند .

  • فناوری کاهش نویز تصویر پس زمینه


نویز تصویر در مناطق کم نور زیاد است ، این مهم علاوه بر کاهش کیفیت ، بیت ریت را افزایش می دهد لذا کنترل مقدار نویز می تواند بیت ریت را تا حدود زیادی بهینه تر کند . فناوری های قدیمی کاهش نویز بیشتر به استفاده از فناوری های مختلف جهت حذف یا کاهش نویز از کل تصویر بود که باعث حذف بخش هایی از
تصاویر دوربین های مدار بسته می شد . در فناوری H.265+ تصویر پس زمینه ثابت و اجسام متحرک از همدیگر تمییز داده شده و لذا می توان هر کدام را با قوانین خاص خود ، کد گذاری کرد . این مهم باعث کاهش نویز و افزایش کیفیت تصویر دوربین مدار بسته می شود .

  • تکنولوژی کنترل نرخ بیت ریت


در این فناوری نرخ متوسط بیت ریت در دوره ی مشخص – به عنوان مثال 24 ساعته – اشاره می کند . در این حالت دوربین بر اساس نرخ متوسط بیت ریت مصرف شده در طول روز ، اقدام به کاهش یا افزایش میزان بیت ریت ارسالی به دستگاه ضبط هایک ویژن می کند . مثلا در ساعات کاری در یک دفتر اداری بیت ریت بالا، و سپس در زمانی که دفتر بسته است، آن را کاهش دهد. این فناوری با اکثر نرم افزار یا سخت افزار های H.265 شرکت های دیگر سازگار می باشد .

 

1.دوربین مداربسته هایک ویژن

2.دوربین مداربسته

3.دوربین مدار بسته

4.قیمت دوربین مداربسته

5.قیمت دوربین مدار بسته

6.خرید دوربین مداربسته

7.خرید دوربین مدار بسته

هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

شرکت هایک ویژن به عنوان پیشرو در ارائه محصولات و راهکار های نظارت تصویری نوآورانه در بیست و ششمین کنگره جهانی سیستم های هوشمند مدیریت حمل و نقل ( ITS ) در سنگاپور که از 21-25 اکتبر برگزار می شد شرکت کرد و جدید ترین نو آوریهای خود در حوزه مدیریت ترافیک و راهکار های پرتابل و مدیریت پارکینگ را به عرضه کرد . در این رویداد ، Hikvision مجموعه ای از راه حل های حمل و نقل هوشمند و محصولات خود از جمله دوربین مدار بسته های ترافیکی ، تجهیزات کنترل سیگنال ، دستگاه های هوشمند قابل حمل ، یک راه حل کامل پارکینگ و یک دوره آموزشی جامع در خصوص توانایی و نحوه عملکرد الگوریتم هوش مصنوعی را معرفی می کند. بن مائو ، مدیر هایک ویژن در سنگاپور ، گفت: ما در تلاش هستیم تا راه حل های مدیریت حمل و نقل هوشمند تر و سالم تری ( به حداقل رساندن آلایندگی های سوختی ) ارائه کنیم تا زندگی روزمره ساکنین شهرها سالم تر و رفت آمد آنها با حداقل ترافیک انجام شود .

در این بخش مواردی چون کنترل جریان ترافیک ، تشخیص پلاک خودرو ها ، شناسایی خصوصیات وسایل نقلیه ، کنترل سرعت و بسیاری دیگر توسط دوربین های ترافیکی هایک ویژن انجام می شود . به عبارت دیگر ، دوربین های هایک ویژن بطور مداوم بزرگراهها و خیابان ها را تحت نظارت و بازرسی خود دارند . دوربین ها جریان ترافیک را کنترل می کنند و در صورت ایجاد ترافیک در یک تقاطع ، با استفاده از تجهیزات کنترل سیگنال هایک ویژن ، چراغ های راهنمایی بطوری تنظیم می شوند که حداقل ترافیک ایجاد شود و ترافیک مدیریت شود.

نصب دوربین مداربسته

جهت تصویر برداری از خیابان ها و مکان هایی که تحت پوشش نیستند و همچنین اعمال جریمه برای رانندگان متخلف از تجهیزات مدار بسته قابل حمل هایک ویژن استفاده می شود . این تجهیزات با نصب بر روی ماشین پلیس ، تصاویر خودرو های متخلف را هنگامی که خودروی پلیس از کنار آنها عبور می کند ثبت و ضبط می کنند . این دوربین ها قابلیت تشخیص پلاک و تشخیص پارک در محل ممنوع را دارند . همچنین دوربین های پوشیدنی نیز از دیگر محصولات هایک ویژن بود که جهت تصویر برداری لحظه ای از محل در هنگام عملیات های مختلف و بروز بحران مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها بر روی لباس ماموران پلیس یا آتش نشانی و … نصب شده و تصاویر را بطور زنده برای اتاق بحران ( اتاق مانیتورینگ ) ارسال می کند .

تی وی تی

در این راهکار ، مدیریت پارکینگ توسط سیستم یکپارچه هایک ویژن انجام می شود . خودرو ها توسط چراغ های نشانگر و نمایشگر های ویژه درون پارکینگ به محل پارک مورد نظر هدایت می شوند همچنین ورود و خروج خودرو ها توسط دوربین های پلاک خوان هایک ویژن انجام می شود و زمان انتظار مشتریان را به حداقل می رساند . کنگره جهانی ITS با شعار مدیریت هوشمند حرکت و توانمند سازی شهر ها به عنوان یک نمایشگاه مرجع در حوزه حمل و نقل در جهان به شمار می آید . و بیش از 1000 شرکت کننده در غالب بیش از 300 غرفه از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت کردند .



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

برخی از دوربین های تحت شبکه هایک ویژن ، قابلیت تشخیص اقدامات خرابکارانه را دارند .
این دوربین ها می توانند در صورت تنظیم ،
برخی از اقدامات افراد تبهکار را تشخیص به کاربر اطلاع رسانی کنند .
یکی از این قابلیت های ، امکان تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm می باشد .
در ادامه شما با این قابلیت آشنا می شوید و نحوه فعال کردن آن را فرا می گیرید .

قابلیت تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm دوربین هایک ویژن چیست و چگونه فعال می شود ؟


تصور کنید که جهت تصویر برداری از فضای بیرونی مانند حیاط یا خیابان اصلی ،
از دوربین هایک ویژن استفاده کرده اید ، حال در صورتی که هر شخصی بخواهد به هر دلیلی لنز دوربین را با استفاده از اسپری ،
پارچه ، چوب یا هر عامل خارجی دیگری بپوشاند ، دوربین هوشمند هایک ویژن قادر است تا این خرابکاری را تشخیص و به دستگاه ضبط NVR ، اعلام نماید .
به این ترتیب هر گونه اقدام خرابکارانه در مراحل ابتدایی تشخیص داده می شود و کاربر می تواند با اقدام به موقع ، خطرات مالی و حتی جانی را از بین ببرد .

برخی از مدل های دوربین تحت شبکه هایک ویژن دارای ویژگی تشخیص خرابکاری Tampering Alarm را دارند .
این دوربین ها به محض تشخیص پوشاندن لنز ، به nvr اطلاع می دهند .
در ادامه نحوه فعال کردن قابلیت Tampering Alarm هایک ویژن را توضیح می دهیم .

برای فعال کردن ویژگی Tampering Alarm در دوربین هایک ویژن مراحل زیر را باید طی کنید :

1- وارد صفحه تنظیمات دوربین تحت شبکه هایک ویژن شوید .

2- به آدرس زیر بروید :

3- Configuration > Advanced Configuration > Basic Event > Video Tampering

4- در صفحه باز شده مطابق تصویر بالا ، تیک Enable Video Tampering را بزنید .

5- یک ناحیه در میدان دید دوربین به عنوان منطقه ی هدف تعریف کنید
( کلیک بر روی Start Drawing ، ترسیم ناحیه در صفحه و کلیک بر روی Stop Drawing )

6- در صفحه ی بعد بر روی Edit کلیک کنید تا برنامه روزهایی که می خواهید حالت تشخیص خرابکاری دوربین فعال باشد را تنظیم نمایید .

7- در قسمت Linkage نیز می توانید نحوه اطلاع رسانی و فعالیت هایی را که دوربین هایک ویژن پس از تشخیص خرابکاری باید انجام دهد را تعریف نمایید .
به صدا در آمدن بوق هشدار nvr ، ارسال پیام به تلفن همراه کاربر ، ارسال ایمیل ،
فعال کردن خروجی آلارم nvr از مواردی است که پس از تشخیص تهدید می تواند در دستگاه فعال شود .

 

1.خرید دوربین مداربسته

2.خرید دوربین مدار بسته

3.فروش دوربین مداربسته

4.دوربین مداربسته هایک ویژن

5.دوربین هایک ویژن

6.دوربین مداربسته

7.قیمت دوربین مداربسته

8.دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()