نوشته شده توسط : جعفر

 

اشتباهات-رایج,,اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته
در این مطلب به رایجترین اشتباهات طراحان و خریداران سیستم های مداربسته اشاره می کنیم. برخی از این اشتباهات کمتر و برخی بیشتر رایج هستند. در صورتی که شما نیز در طراحی خود این اشتباهات را مرتکب می شوید بهتر است در نحوه طراحی خود تجدید نظر کنید.

اشتباه اول

استفاده از دوربین گردان یا اسپیددام برای اهداف امنیتی یا بدون اپراتور: دوربین های گردان با هدف کاربری نظارتی کنترل شده طراحی شده اند. این بدین معناست که اولا استفاده از این دوربین در کاربری های امنیتی اصلا مفید نخواهد بود، چراکه دوربین در هر لحظه تنها یک زاویه خاص را می بیند و ممکن است در زمان وقوع حادثه یا سرقت دید دوربین بر نقطه ای به جز محل حادثه قرار گرفته باشد. از طرف دیگر دوربین های گردان نیازمند اپراتوری هستند که آنها را بگرداند و به زاویه مناسب ببرد. پس در صورتیکه سیستم مداربسته شما یک سیستم منفعل باشد (اپراتور نداشته باشد) دوربین عملکردی کاملا مشابه یک دوربین ثابت دارد.
راه حل اشتباه اول
در صورتی که میخواهید یک سیستم امنیتی موثر داشته باشید بهترین روش استفاده از دوربین های ثابت در تمامی ورودی ها و نقاط حساس است، به صورتیکه بتوانید در هر لحظه وقوع حوادث را ببنید و در صورت نیاز به بازپخش تمام دوربین ها دسترسی داشته باشید. برای پشتیبانی از دوربین های ثابت و افزایش تاثیر آنها می توانید در محیط های بزرگ از دوربین های گردان نیز استفاده کنید به این شرط که اپراتوری برای کنترل آنها وجود داشته باشد.

اشتباه دوم

استفاده از دوربین های گردان یا اسپیددام برای پوشش گسترده: اشتباه دیگر در استفاده از دوربین های گردان، استفاده از این دوربین برای پوشش یک محوطه بزرگ است. دوربین گردان گرچه می تواند در تمام 360 درجه زاویه اطراف خود بچرخد اما نمی تواند به صورت هم زمان تمام این زوایا را فیلم برداری کند پس اگر حادثه ای پشت دید دوربین اتفاق بیوفتد شما به هیچ عنوان نخواهید توانست به بازپخش آن دسترسی داشته باشید.
راه حل اشتباه دوم
راه حل دوم هم استفاده از دوربین های ثابت بیشتر برای پوشش گسترده است. در صورتی که محیط شما بسیار بزرگ است باید در تمام ورودی ها یا مناطق حساس دوربین نصب کنید و در نهایت برای پشتیبانی از یک دوربین گردان استفاده کنید.

اشتباه سوم

استفاده از دوربین های WDR در محیطهای پر نور یا کم نور: مکانیزم WDR مکانیزیمی برای جلوگیری از وقوع ضد نور است. این بدان معناست که زمانی استفاده از این مکانیزم معنا پیدا می کند که اختلاف سطح نوری زیاد وجود داشته باشد. در صورتیکه محیط شما به صورت یکپارچه کم نور یا پر نور است استفاده از این دوربین ها تنها هزینه شما را افزایش می دهد.
راه حل سوم
بیشتر دوربین های مداربسته در محیطهای پر نور عمکلرد بسیار خوبی دارند و نیاز به استفاده از دوربین خاصی نخواهید داشت. اما در محیط های کم نور میتوانید از دوربین های Low illustration استفاده کنید که نیاز به نور کمتری برای تشکیل تصویر دارند یا به طور ساده نور محیط را با لامپ و روشنایی افزایش دهید.

اشتباه چهار

ترجیح نور مادون قرمز IR به نور مرئی: در بسیاری موارد در صورتی که امکان استفاده از نور مرئی در محیط وجود دارد طراح از دوربین های مداربسته با دید در شب بسیار بالا استفاده می کند، این در حالی است که نور مادون قرمز در مقابل نور مرئی نقاط ضعف زیاد و تنها یک مزیت دارد. نور مرئی امکان ایجاد تصویر رنگی در دوربین را فراهم می کند در حالی که نور مادون قرمز تنها تصاویر را به صورت سیاه و سفید ایجاد می کند. ضریب نفوذ نور مرئی به مراتب از نور مادون قرمز بهتر است، به این معنا که نور مرئی بهتر و بیشتر در محیط پخش می شود و از برخی سطوح مانند شیشه بهتر عبور می کند. نور مرئی امنیت عمومی محیط را نیز بالا می برد. تحقیقات نشان داده معمولا احتمال اتفاق افتادن جرم و سرقت در محیط هایی که روشن هستند کمتر است. البته نور مادون قرمز یک مزیت بزرگ دارد و آن نامرئی بودن آن است. استفاده از نور مادون قرمز تنها در محیطهایی به نور مرئی ارجحیت دارد که به دلایل امنیتی شما نخواهید وجود دوربین مشخص باشد.
راه حل اشتباه چهار
مجهز بودن دوربین به دید در شب مادون قرمز موضوع مثبتی است اما در صورتی که دید در شب دوربین برای روشن کردن محیط کافی نیست بهترین راه این است که از پروژکتور نور مرئی برای روشن کردن محیط استفاده کنید. این کار هم ارزان تر و هم منطقی تر است.

اشتباه پنجم

استفاده از دوربین های لنز متغیر (وریفوکال) برای اتاق ها و محیطهای عادی: دوربین های لنز متغیر یا وریفوکال امکان تنظیم زاویه دید دوربین پیش از نصب را برای شما فراهم می کنند. این دوربین ها معمولا در مواردی استفاده می شوند که شما نیاز به زاویه دید خاصی داشته باشید یا لنز ثابت با زاویه مناسب شما موجود نباشد. استفاده از چنین لنزی در محیطی که در آن نیاز به یک لنز کاملا باز باشد تنها افزایش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت. دوربین های لنز ثابت معمولا با زوایای کاملا باز ساخته می شوند و امکان پیدا کردن دوربین با لنز ثابت مناسب برای محیطهایی مانند اتاق ها به سادگی فراهم است.
راه حل اشتباه پنجم
سعی کنید تا جای ممکن نیاز خود را با دوربین های لنز ثابت برآورده کنید و استفاده از دوربین های وریفوکال را به کاربری های خاص محدود کنید.

اشتباه ششم

استفاده از دوربین های بولت در کاور بیرونی: دوربین های بولت عموما با بدنه ضد آب تولید می شوند و اصلی ترین دلیل استفاده از کاورها بیرونی محافظ از دوربین در مقابل گرد و غبار است. از آنجا در هنگام نصب دوربین باید شیشه جلوی کاور را نیز جدا کنید، کاور فلسفه وجود خود را از دست خواهد داد.
راه حل اشتباه ششم
در صورتیکه از کاور برای بزرگ جلوه دادن دوربین استفاده می کنید احتمالا طرز فکر شما نسبت به سیستم مداربسته کمی از واقعیت دور است. همچنین نصب دوربین داخل کاور هیچ کمکی به محافظ از آن در مقابل سرقت نخواهد شد. بهتر است هزینه ای که بابت خرید کاور انجام داده اید را برای خرید یک دوربین بهتر و مناسب تر استفاده کنید.

اشتباه هفتم

استفاده از دوربین های بیسیم برای کاهش هزینه ها: سیستم های مداربسته بیسیم همچنان به عنوان سیستم هایی نسبتا بی ثبات به شمار می روند. استفاده از دوربین بیسیم گرچه هزینه کابل کشی را برای شما کاهش خواهد داد اما هزینه استفاده از دوربین بیسیم به مراتبط بیشتر از دوربین های معمولی است و ثابت این سیستم ها نیز بسیار کمتر است.
راه حل اشتباه هفتم
سعی کنید تا جای ممکن از سیستمهای مداربسته بیسیم استفاده نکنید. شاید در آینده تکنولوژی در رابطه با این تجهیزات بالارفته و امکان استفاده از آنها فراهم شود اما در حال حاضر استفاده از این دوربین های توصیه نمی شود.
 

پک دوربین مدار بسته     خرید دوربین مداربسته       قیمت نصب دوربین مداربسته       دوربین هایک ویژن

عینک ضد جاسوسی دوربین مدار بسته

عینک ضد جاسوسی
عینک ضد جاسوسی

عینکی که می تواند برای جاسوسان و ضد جاسوسان مهم باشد!

عینک AVG مختل کننده کار دوربین مدار بسته: جدیدترین نوآوری

کمپانی AVG، تولید کننده نرم افزارهای امنیتی، رونمایی از عینک

با قابلیت ایجاد اختلال در کار دوربین های مدار بسته تشخیص چهره،

در نمایشگاه MWC 2015 می باشد. با نگاهی به پیرامون خودمان در

سطح شهر، با انبوهی از دوربین هایی مواجه می شویم که همانند

چشمانی همیشه بیدار در حال پایش ما هستند. اکثر این دوربین

مدار بسته ها مجهز به قابلیت های پیشرفته ای همچون تشخیص

چهره هستند و برخی از ما احساس خوبی نسبت به این مسئله

که چهره ما دائما در حال ضبط و رصد توسط دوربین ها می باشد،

نداریم. عینک AVG مختل کننده کار دوربین مدار بسته:

طرز کار عینک AVG به این صورت است که این عینک از چندین

ردیف LED مادون قرمز ساخته شده که نور ساطع شده از آنها و

انعکاس آن روی بینی و اطراف چشم منجر به ایجاد اختلال در کار

دوربین مدار بسته ها و به تبع آن عملیات تشخیص چهره می شود.

لازم به ذکر است که نور این عینک با چشم غیر مسلح قابل تشخیص

نیست و عکس های بالا با دوربین DSLR و آیفون ۶ گرفته شده اند و

بی شک دوربین های امنیتی در مواجهه با این عینک، کار به مراتب

دشوارتری خواهند داشت. هنوز اعلام فروش به بازار آزاد یا زمان

دقیقی برای عرضه این عینک جالب به طور رسمی از سوی AVG

اعلام نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

کابل-شبکه-بیش-از-100-متر,,کابل کشی شبکه بیش از 100 متر

افزایش دهنده طول کابل شبکه یا POE Exender وسیله ایست که امکان کابلکشی شبکه برای طول های بیش از 100 متر را برای شما میسر می کند.

محدودیت کابل کشی شبکه

همانطور که احتمالا می دانید کابل کشی شبکه های شبکه CAT6 دارای محدودیت طول تا 100 متر است. این محدودیت طول 100متر برای محیط های استاندارد با درصد نویز محیطی پایین و کابل با کیفیت بالا تعریف شده، در صورتی که کیفیت کابل شما پایین باشد یا نویز الکترومغناطیسی زیادی در محیط وجود داشته باشد ممکن است متراژ مجاز کابل کشی از این مقدار به مراتب کمتر شود.

راه حل ها

راه حل های مختلفی برای افزایش طول کابل کشی در شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد:

  • استفاده از سوئیچ در میانه راه: استفاده از سوئیچ میتواند طول کابل کشی شما را افزایش دهد. این افزایش نهایتا میتواند تا 5 سوئیچ متصل به هم را پوشش دهد که طول کابل کشی شما را در بهترین حال به 500 متر خواهد رساند. استفاده از سوئیچ یک عیب بزرگ دارد و آن هم نیاز به وجود برق در محل نصب سوئیچ خواهد بود. اگر مسیر کابل در یک لوله یا کانال باشد نصب سوئیچ برای تقویت سیگنال بسیار مشکل خواهد بود.
  • استفاده از روش های دیگر انتقال شبکه مانند فیبر یا آنتن: این روش بهترین جایگزین برای مسیرهای طولانی تر از 500 مترخواهد بود. در صورتی که مسیر شما بیش از 500 متر طول داشته باشد تنها راه حل، استفاده از فیبر نوری یا آنتن رادیویی برای انتقال اطلاعات خواهد بود.
  • استفاده از افزایش دهنده کابل: افزایش دهنده های طول کابل تنها در سیستم های POE کار می کنند. این دستگاه ها از طریق تغذیه POE موجود در کابل تغذیه می شوند و اطلاعات را تقویت می کنند. در بهترین حالت می توان از 5 افزایش دهنده استفاده کرد که طول کابل را نهایتا به 500 متر خواهد رساند.

 

مشخصات افزایش دهنده های طول کابل شبکه

افزایش دهنده های طول کابل تجهیزات بسیار ساده و کوچکی هستند که میتوانند کمک زیادی به شما در طراحی یا اجرای سیستم مداربسته کنند. این دستگاه ها نیازی به تغذیه خارجی ندارد و از طریق برق POE موجود در کابل شبکه تغذیه می شوند، پس توجه داشته باشید که استفاده از آنها در شبکه های غیر POE بی فایده است.
این دستگاه ها معمولا برای محیطهای داخلی طراحی شده اند پس در صورت نیاز به نصب آنها در محیط خارجی از باکس مناسب استفاده کنید تا دستگاه را از خطر نفوذ رطوبت و گرد و غبار در امان دارد.

 

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن  قیمت دوربین مدار بسته خانگی   نصب دوربین مدار بسته تهران   لیست قیمت هایک ویژن

عینک طبی مجهز به دوربین مدار بسته

عینک طبی مجهز به دوربین مدار بسته

عینک طبی مجهز به دوربین مدار بسته

عینک مخفی دوربین دار با کیفیت FULL HD و رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰

ضبط و فیلم برداری می کند.

و قادر است تصاویری با کیفیت ۵ مگا پیکسل به بیننده ارائه دهد.

عینک دوربین دار FULL HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه عکس و فیلم

های گرفته شده را ضبط کرده و می تواند با نرخ فریم بالا، برای

گرفتن لحظات سریع تصاویر را ثبت و ضبط کند. عینک جاسوسی

دوربین دار ویدئو و تصاویر را با فرمت AVI ارائه می دهد. داشتن

پورت USB و پشتیبانی عینک دوربین دار با کیفیت فول اچ دی از

کارت حافظه تا ۳۲ گیگا بایت، موجب این می شود که با اتصال

رم و یا کابل یو اس بی به کامپیوتر به راحتی تصاویر گرفته شده

را با کیفیت بالا مشاهده کنید. ظرفیت باتری لیتیوم دار عینک مخفی

۲۸۰ mah است. سیستم عامل های عینک دوربین دار

Windows، Win 2000، WinXP Full HD، Win Y، Vista می باشد.

اتصال به گوشی های اندروید

با استفاده از کابل OTG، می توانید عکس ها و فیلم ها را با اتصال

عینک دوربین دار FULL HD به گوشی Android خود (البته نه برای

تمام مدل های گوشی های اندروید) مشاهده کنید.

خصوصیات کلی عینک دوربین دار FULL HD
  • پشتیبانی از کارت حافظه تا ۳۲ گیگا بایت
  • تشکیل شده از پورت USB
  • دارای کیفیت تصویر FULL HD 1080 P
  • باتری لتیوم دار با ظرفیت ۲۸۰mAh

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین های چشم ماهی

دوربین های چشم ماهی

دوربین های فیش آی

دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه یا چشم ماهی (Fish eye)چیست؟

عبارت Fisheye به معنی لنزی است که شبیه چشم ماهی می باشد. دوربین های چشم

ماهی در حقیقت یک دوربین عادی شبکه هستند. که به لنز ( Fisheye) مجهز شده و می

تواند تمام تصاویر را در تمام جهات بگیرد.

کاربردهای دوربین های فیش آی

دوربین های چشم ماهی موارد استفاده زیادی دارند. محل استفاده این دوربینها در اماکن

وسیع و هم سطح می باشد و تصویری در تمام زوایا برایتان بوجود می آورد. به این طریق

شما می توانید از تعداد دوربین مدار بسته کمتری استفاده نمایید. این دوربین ها بیشتر

در اماکن تفریحی و سوله های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. البته باید در نظر داشته

باشید که این نوع دوربین اکثرا دید در شب ندارند و در شب تصویر خوبی نشان نخواهند

داد. پس سعی کنید در محیط نور کافی وجود داشته باشد.

زاویه دید دوربین های فیش آی

با توجه به ثابت بودن لنز این نوع دوربین زاویه دید ثابتی خواهیم داشت.

در چه جاهایی دوربین فیش آی استفاده ای ندارند؟

بااینکه از لحاظ بودجه این نوع دوربین به صرفه می باشد اما در همه جا هم قابل استفاده

نمی باشد. و می بایست مسائل زیر را در نظر داشت.

۱- ارتفاع سقف

معمولا باید در محلی استفاده شود که ارتفاع آن بین ۳ تا ۶ متر باشد. و گر نه تصویر

خوبی نشان نخواهد داد.

۲- هم سطح نبودن سقف

جایی که می خواهید دوربین نصب شود باید سقف یکدست و هم سطحی داشته باشد.

تا همه زوایا را نشان دهد.

۳- نور محیط

این نوع دوربین ها به خاطر شکل خاص لنزشان در جایی باید استفاده شوند که نور بقدر

کافی باشد.

۴ – نوع محیط

بدلیل ضد آب نبودن دوربین چشم ماهی، نباید آنرا در محیط بیرون نصب کرد. در ضمن

آنها به گرد و غبار بسیار حساس می باشند.

 

پکیج دوربین مدار بسته   دوربین مداربسته تی وی تی   خرید دوربین مدار بسته     قیمت نصب دوربین مدار بسته    دوربین مداربسته هایک ویژن

طریقه ریست کردن رمز یا پسوورد دستگاه DVR

ریست-کردن-پسورد-DVR,,آموزش ریست کردن پسوورد دستگاه DVR
فراموش کردن پسوورد یا رمز دستگاه DVR یا NVR یکی از رایج ترین مشکلات مصرف کنندگان تجهیزات حفاظتی است. در این مطلب به صورت مشروح به روشهای ریست کردن یا بازیابی رمز دستگاه های ضبط کننده دوربین مداربسته می پردازیم.

تفاوت در روشهای بازیابی رمز دستگاه

هر یک از برندهای دوربین مداربسته روشی متفاوت برای ریست کردن رمز دارند بنابراین روشهای مختلف برای برندهای متفاوت معرفی خواهد شد. مشکل اصلی برای دستگاه های متفرقه به وجود می آید که برای برگرداندن پسوورد آنها روش مشخصی وجود ندارد. با این حال برخی از روشهای رایج برای این دستگاه ها را نیز بررسی خواهیم کرد.
ریست کردن پسوورد دستگاه های هایک ویژن
از سال 2015 به بعد و پس از بروز پاره ای مشکلات امنیتی، دوربین هایک ویژن امنیت سیستم های مداربسته خود را به شدت بالا برده. رمز پیش فرض در دستگاه های قدیمی هایک ویژن 12345 بود اما در حال حاضر دستگاه های هایک ویژن فاقد رمز پیش فرض هستند و باید رمزی پیچیده برای آنها انتخاب کرد.
برای ریست کردن رمز دستگاه های هایک ویژن نرم افزار SADP را از سایت Hikvision.com دانلود کرده و دستگاه را به کامپیوتری که نرم افزار بر روی آن نصب شده از طریق کابل LAN متصل کنید. سپس در قسمت Forget Password وارد شوید. این قسمت فایلی با پسوند xml به شما خواهد داد که باید آن را برای نمایندگی هایک ویژن ارسال کنید تا رمز جدید برای شما ایجاد شده و ارسال شود.
ریست کردن پسوورد دستگاه های سامسونگ
رمز پیش فرض دستگاه های سامسونگ 4321 است. در گذشته این دستگاه ها روش های ساده تری برای ریست کردن پسورد یا ریست کردن دستگاه داشتند برای مثال برای بسیاری از مدل های قدیمی با نگه داشتن کلید های Mode و PTZ به صورت همزمان برای 5 ثانیه دستگاه به صورت کامل ریست می شد و دوباره می توانستید با رمز پیشفرض وارد دستگاه شوید.
در صورتی که دستگاه سامسونگ شما دچار مشکل شده بود بهترین کار ارسال دستگاه برای ریست کردن به نمایندگی است.
ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ
دستگاه های DVR داهوآ در گذشته دارای یک پسوورد مادر بسیار ساده بودند که بر روی همه آنها کار می کرد. به دلایل امنیتی از اشاره به این پسوورد در وبسایت خودداری می کنیم.
در حال حاضر برای ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ باید به صورت مستقیم با نمایندگی آنها تماس بگیرید.

ریست کردن پسوورد در دستگاه های متفرقه
برخی از برندهای متفرقه مانند Raster، Maxron و ... در واقع محصولات شرکت هایی مانند Hikvision, Dahua و ... را به نام های دیگر می فروشند. برای ریست کردن پسوورد در این برندها از روش برند اصلی استفاده کنید.
در دیگر دستگاه های متفرقه روش های متفاوتی برای ریست کردن پسوورد وجود دارد:
  • در آوردن باتری داخلی دستگاه: باتری روی برد دستگاه را برای چند ثانیه بردارید و مجدد در جای خود بگذارید. تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه برخواهد گشت.
  • تنظیم پین های سوزنی روی مادربرد دستگاه: با اتصال پین ها در حالتی خاص برای برخی DVR ها امکان ریست کردن آنها فراهم می شود.
  • نگه داشتن یک دکمه ریست: در برخی دستگاه ها با نگه داشتن یک دکمه ریست بر روی مادربرد دستگاه، دستگاه ریست می شود.

بهتر است در صورتی که اطلاعات فنی کافی برای این کار ندارد حتما دستگاه را برای ریست شدن به یک تعمیر کار معتبر ارائه کنید.


:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

لنز زوم دوربین مدار بسته

لنز زوم دوربین مدار بسته

لنز زوم یا موتوردار دوربین مدار بسته نوعی از لنز است که امکان تغییر فاصله کانونی و در

نتیجه زاویه دید دوربین را از راه دور مهیا می کند. این لنزها همچنین معمولا دارای

فوکوس خودکار نیز هستند. در این مطلب با این نوع از لنزها بیشتر آشنا خواهید شد.

وظیفه لنز

اندازه چیپ تصویر دوربین ها محدود و کوچک است. این موضوع باعث خواهد شد تصویر

تشکیل شده بر روی چیپ تصویر بسیار محدود باشد. برای رفع این این مشکل باید از

وسیله ای برای متمرکز کردن نور بر روی چیپ تصویر استفاده شود. به این وسیله لنز می

گویند. لنز دوربین های مدار بسته معمولا از یک یا چند عدسی تشکیل شده که با توجه

به فاصله کانونی، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می

کنند. هرچه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد تصویر را کمتر متمرکز می کند و زاویه دید

دوربین کمتر خواهد بود. از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی

که چیپ تصویر بزرگ تری داشته باشد تصویر را با زاویه بیشتری نشان می دهد.

ساختار لنز های موتور دار

لنزهای موتور دار ساختمان کاملا پیچیده ای دارند. این لنزها از تعداد زیادی عدسی تشکیل

شده اند که فاصله آنها با توجه به میزان لنز و فوکوس لنز تغییر می کند. لنزها به وسیله

دو موتور کنترل می شوند که امکان تنظیم فوکوس و تغییر فاصله کانونی لنز را فراهم می

آورد. لنزهای زوم را معمولا با توجه به میزان بزرگنمایی آنها طبقه بندی می کنند.

مقایسه انواع لنزها

  • لنزهای ثابت: لنزهای ثابت ساختمان به مراتب ساده تری نسبت به انواع دیگر لنز دارند. این لنزها امکان تغییر فاصله کانونی را ندارند و تنها میتوان فوکوس آنها را تغییر داد. اما در مقابل ارزان قیمت تر هستند.
  • لنزهای موتور دار: ساختمان لنزهای موتور دار تا حدی شبیه به لنزهای وریفوکال است با این تفاوت که تغییر فاصله کانونی در این لنزها از طریق موتور صورت می گیرد و البته بیشتر این لنزها امکان فوکوس خودکار نیز دارند.
انواع رایج لنز زوم

در دوربین های مدار بسته لنزهای با زوم ۲۰ و ۳۲ ایکس بسیار محبوب هستند. این لنزها

معمولا با قرار گرفتن در دوربین های گردان یا اسپید دام امکان چرخش و بزرگنمایی را برای

دوربین فراهم می کنند.

  قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن

5 باور غیر واقعی در مورد دوربین مداربسته

باورهای-غیرواقعی-دوربین-مداربسته,,
بسیاری از مشتریان که درخواست نصب دوربین مداربسته دارند، با توجه به تجارب قبلی خود از تماشای فیلم های تلویزیونی یا سینمایی درخواست های عجیبی از مجریان یا فروشندگان سیستم های حفاظتی می کنند که در عمل با تکنولوژی روز امکان اجرای آن وجود ندارد. در این مطلب به بررسی این باورهای غیر واقعی می پردازیم.

بالا بردن کیفیت تصاویر ضبط شده در سطحی غیر واقعی

احتمالا شما هم در فیلم های کاراگاهی بخشی از فیلم را دیده اید که در آن یک تصویر بی کیفیت ضبط شده از تصاویر دوربین مداربسته را وارد نرم افزاری جادویی می کنند و نرم افزار به طرزی اعجاب آور کیفیت را آنقدر بالا می برد تا امکان تشخیص جزئیات در آن به وجود بیاید. واقعیت در سیستم های مداربسته تا حد زیادی با این باورها تفاوت دارد.
واقعیت این است که در حال حاضر بهترین نرم افزارهای پردازش تصویر نیز امکان افزایش رزولوشن تصویر را بیش از 10 تا 20 درصد ندارد. این یعنی انجام این پردازش ها تاثیر چندانی بر روی کیفیت تصویر دروبین نخواهد گذاشت. زمانی که تصویری با کیفیت پایین ضبط می شود بخش زیادی از اطلاعات تصویر از بین رفته است. منطق نیز حکم می کند که امکان بازتولید اطلاعات از بین رفته با هیچ نرم افزاری وجود نخواهد داشت. پس سعی کنید در زمان انتخاب دوربین ها، دوربین های با کیفیت تری را انتخاب کنید.

دوربین های بیسیم اعجاب انگیز

بخش بزرگی از درخواست درباره سیستم های مداربسته مربوط به دوربین های بیسیم هستند. معمولا مشتریان توجهی به محدودیت های بسیار زیادی این دوربین ها نمی کنند و طرز فکری خاص و غیر واقعی در مورد دوربین های بیسیم دارند.
بزرگترین مشکل با دوربین های بیسیم بی ثبات بودن آنهاست. این دوربین ها عموما برد بیسیم محدودی دارند (در یک محیط کاملا باز نهایتا تا 50 متر) و البته نمی توان برق آنها را به صورت بی سیم تامین کرد. استفاده از باتری هم برای تغذیه دوربین راه حل منطقی نخواهد بود چراکه باتری نهایتا دوربین را تا چند روز تغذیه می کند و باید به صورت منظم تعویض یا شارژ شود که برای یک سیستم حفاظتی اصلا ایده آل نیست.
گرچه استفاده از دوربین های بیسیم غیر ممکن نیست اما هزینه های بالا، بی ثبات بودن و محدودیت در تغذیه دوربین استفاده از آنها را به شدت محدود کرده. شاید در آینده و با پیشرفت علم، امکان تولید دوربین هایی مطابق نیاز مشتریان فراهم شود.

دوربین هایی با امکان تشخیص و ثبت هویت یا پلاک

ضبط تصاویر صورت و پلاک کار پیچیده ای برای یک سیستم مداربسته نیست. کافیست دوربین کیفیت و روزولشن کافی برای ضبط این اطلاعات را داشته باشد. مشکل زمانی به وجود می آید که مشتری از ما درخواست دوربینی ارزان با قابلیت تشخیص هویت افراد یا ثبت پلاک را می کند. انجام این فرایند ها نیازمند یک سیستم پردازش تصویر است. این سیستم ها با توجه به اطلاعاتی که از دوربین دریافت می کنند و پردازش کردن آن اطلاعات اضافی را از تصویر (مانند خواندن یک پلاک) استخراج می کنند.
مشکل این است که در حال حاضر نرم افزارهای دقیق انجام این پردازش ها بسیار گران قیمت هستند و برای انجام این پردازش شما نیاز به یک سرور بسیار قوی هم خواهید داشت. این مجموعه برای شما بسیار پرهزینه خواهد شد و در حال حاضر استفاده از این سیستم ها تنها برای برخی ارگان ها و سازمان ها توجیح مالی دارد. البته با پیشرفت هایی که در علم پردازش تصویر صورت گرفته، دسترسی به این قابلیت ها هر روز ارزان تر و ساده تر می شود. شاید در آینده امکان استفاده از این سیستم در منازل هم به وجود بیاید.

توقعات دوربین حرارتی از دوربین مادون قرمز

(برای اطلاعات بیشتر مطلب دوربین مداربسته حرارتی را مطالعه کنید.) امروزه دید در شب مادون قرمز یکی از قابلیت های اولیه دوربین های مداربسته به شمار می رود. نور مادون قرمز ساختاری بسیار مشابه نور مرئی دارد با این تفاوت که برای چشم انسان قابل روئت نیست. دوربین های مداربسته این نور را دریافت کرده و آن را بر روی نمایشگر به صورت نور مرئی به شما نشان می دهند. به این صورت شما خواهید توانست در طول شب هم تصاویر دوربین را ببینید.
به صورت کلی ساختار نور و گرما با وجود تشابهات که با هم دارند، از هم متفاوت هستند. نوع انتشار و طریقه دریافت این دو با هم متفاوت است و در نتیجه تصویری که به وسیله هر یک از این دو ساخته می شود نیز با هم متفاوت خواهد بود. عمده مشخصه دوربین های حرارتی امکان تشخیص اجسام گرم است، این امکان تشخیص با توجه به نحوه انتشار گرما امکان تشخیص موجودات زنده را در جنگل یا پشت یک دیوار نازک فراهم می کند. هیچ یک از این قابلیت ها برای دوربین های مداربسته دید در شب فراهم نیست و این دوربین ها با نور مادون قرمز صرفا یک تصویر سیاه و سفید معمولی به شما خواهد داد.

دوربین های گردان با قابلیت برگرداندن زمان

دوربین های گردان دوربین هایی هستند که امکان چرخش و زوم در جهت های مختلف را برای کاربر فراهم می کنند. یک باور بسیار متداول برای مشتریان این است که بتوان در یک تصویر ضبط شده از دوربین گردان نیز مانند حالت زنده دوربین را چرخاند و در جهتی خاص زوم کرد. انجام این کار از نظر منطقی و فنی تنها در صورتی ممکن است که دوربین شما زمان را به عقب برگرداند. از آنجا که دوربین های گردان چنین قابلیتی ندارند (!!!) پس انجام چنین کاری نیز ممکن نخواهد بود. پس شما تنها میتوانید تصویر دوربین گردان را در جهتی ببینید که در زمان ضبط تصاویر در آن قرار داشته.
پک دوربین مدار بسته  خرید دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آشنایی-با-استاندارد-ONVIF-در-دوربین-مداربسته,,

در هنگام انتخاب یک سیستم دوربین مداربسته در اماکن مسکونی یا تجاری چندین فاکتور مهم را باید در نظر گرفت. اگر در زمینه خرید دوربین مداربسته تحقیق کوچکی انجام داده باشید به احتمال زیاد به عبارت سازگار با ONVIF نیز برخورد کرده اید. اما شاید با معنا و کاربرد آن آشنایی لازم را نداشته باشید.

ONVIF چیست؟

ONVIF مخفف عبارت Open Network Video Interface Forum است که ترجمه تحت الفظی آن انجمن ارتباط باز ویدئویی شبکه می شود. ONVIF یک پروتکل جهانی است که برای تسهیل توسعه و استفاده از یک استاندارد باز جهانی برای محصولات و تجهیزات امنیتی و نظارتی ساخته شده است.
در گذشته اگر یک محصول جدید (برای مثال یک دوربین مدار بسته) توسط یک کمپانی تولید و به بازار عرضه می گردید و شما آن را خریداری می کردید و NVR ای از یک برند دیگر داشتید دستگاه ضبط NVR شما قادر به پشتیبانی از دوربین شما نبود. اما امروزه با وجود استاندارد ONVIF در صورتی که برندی که خریداری می کنید از این استاندارد پیروی کند دستگاه های شما با یکدیگر سازگاری خواهند داشت.
برای رفع این مشکل و سهولت در نصب دوربین مداربسته تحت شبکه از برندهای مختلف، این سازمان در سال 2008 توسط شرکت های Axis، Bosch و Sony تاسیس گردید که تولید کنندگان، توسعه دهندگان نرم افزار، و سایر نهادهای مرتبط می توانستند در آن عضو شوند.

دستور العمل های ONVIF

اصول اولیه استاندارد ONVIF شامل استانداردسازی ارتباط بین تجهیزات و دستگاه های IP، سازگارسازی انواع تجهیزات مداربسته با یکدیگر فارغ از نوع برند آنها و پشتیبانی از تمامی محصولات از کمپانی های مختلف است.
دستور العمل های ONVIF به طور کلی شامل مواردی مانند تنظیمات مربوط به نصب دوربین های IP، ردیابی دستگاه ها در شبکه، مدیریت دستگاه، کنترل دوربین مدار بسته PTZ و تجزیه و تحلیل ویدئویی می گردد.
در واقع این استاندارد دارای نسخه یا پروفایل های متعددی است. پروفایل C برای نقاط کنترل دسترسی مبتنی بر IP است؛ پروفایل G برای ذخیره و بازیابی اطلاعات است. و پروفایل S برای سیستم های ویدیویی مبتنی بر IP است.

مزایای ONVIF

با وجود استاندارد ONVIF آزادی بیشتری در انتخاب تجهیزات مداربسته از برند های مختلف خواهید داشت. زیرا در این تجهیزات دیگر نیازی به پیروی از یک دستور العمل مختص هر کدام از برندها نیست و همگی از ONVIF پیروی می کنند. پلتفرم ONVIF اکثر ویژگی های موجود در دوربین های تحت شبکه را در اختیار دارد.
هر چه دستور العمل های ONVIF در دستگاه های بیشتری پیاده سازی گردد، ارائه دهندگان سیستم های نظارتی می توانند زمان کمتری را برای توسعه دستورالعمل های اختصاصی رابط کاربری در محصولات خود صرف کرده و در عوض زمان بیشتری را برای توسعه ویژگی های جدید در محصولات خود صرف کنند.

معایب ONVIF

با تمام این توصیفات استاندارد ONVIF دارای معایبی نیز می باشد. دو موضوع مهم در ارتباط با انتخاب تجهیزاتی که با استاندارد ONVIF سازگار هستند وجود دارد:

  • کیفیت اجرای دستور العمل های پروتکل ONVIF توسط تولیدکنندگان
  • کیفیت نحوه ادغام پروتکل ONVIF با پروتکل سازنده


هر کدام از دو مورد بالا دارای اما و اگرهایی است که در میزان بازدهی پروتکل ONVIF تاثیرگذار بوده و نقص و کمبود کیفیت در هر کدام از دو مورد بالا کیفیت و بازدهی این استاندارد را کاهش می دهد.

 دوربین مدار بسته ضد نور

محاسبه یو پی اس دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته وارم لایت

ویژگی smart ir

فناوری ای آی اس در دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته در رستوران ها

محاسبه یو پی اس دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته خودرو



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

لنز موتورایز در دوربین مدار بسته چیست؟ امروزه دوربین های مدار

بسته ای تولید میشوند که فناوری موتورایز Motorized بر روی لنز آنها تعبیه شده است.

همچنین لنزهای موتورایزی وجود دارند که به دوربین های مدار بسته باکس عادی متصل

شوند و آنها را موتورایز کنند. حال منظور از موتورایز بودن لنز یا دوربین مدار بسته

چیست؟ مهندسان بر روی لنز دوربین ها موتور الکتریکی طراحی و نصب کرده اند که

بصورت کنترل از راه دور قابلیت چرخش لنز، تنظیم فاصله کانونی، زوم و فوکوس

اتوماتیک را دارد درست بر خلاف لنزهای وری فوکال که شما باید بصورت دستی آنها را

تنظیم کنید. کاربران دوربین های مدار بسته مجهز به فناوری موتورایز میتوانند با استفاده

از رابط وب، اپلیکیشن دوربین مدار بسته بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند و

دستگاه های کنترل از راه دور لنز دوربین خود را به راحتی تحت کنترل خود در آورند.

فواید لنز موتورایز

کارشناسان معتقدند اگر تعداد دوربین های مدار بسته نظارتی شما زیاد است. بهتر است

همگی آنها را ازنوع موتورایز انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید بدون جابجایی فیزیکی و

تنظیمات دستی زمان گیر، لنز دوربین های خود را از پشت سیستم تنظیم کنید.

  • تنظیم زاویه دید لنز دوربین مدار بسته شما برای استفاده از امکانات نرم افزار دوربین مدار بسته همانند تشخیص چهره و….
  • فوکوس اتوماتیک برای تصویر برداری کاملا شفاف و بدون تاری دید از آن جایی که در لنزهای وری فوکال واضح سازی یا فوکوس ممکن است به دلیل عملکرد در شرایط دمایی مختلف تغییر کند و یا تحت تاثیر لرزش های ناشی از وزش باد از بین برود. از این بابت کاربر با مشکلاتی مواجه خواهد بود.
  • عدم نیاز به تنظیم دستی زاویه دید هنگام جابه جایی محل نصب دوربین
  • امکان زوم اپتیکال لنز بدون نیاز به تنظیمات دستی در نتیجه به منظور صرفه اقتصادی و کنترل آسان تر، ترجیحا دوربین هایی را انتخاب کنید که مجهز به لنزهای موتورایز باشند.
  1. دوربین مدار بسته پانوراما
  2. دوربین مداربسته استارلایت
  3. کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته
  4. AWB در دوربین مدار بسته
  5. EOC در دوربین مدار بسته
  6. دوربین مداربسته در هتل

لنز دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

Adjustment-Range-زاویه-تنظیم-لنز-دوربین-مداربسته,,
یکی از پارامترهای موجود در مشخصات فنی یک دوربین مداربسته زاویه تنظیم یا Adjustment Range است که در دوربین های مختلف دام بولت و .. متفاوت است. این مشخص نشان میدهد بدنه دوربین را پس از نصب در چه زوایایی می توان تنظیم کرد. معمولا بدنه دوربین های مداربسته را طوری طراحی می کنند که بهترین زاویه گردش را داشته و امکان تنظیم دوربین برای داشتن بهترین تصویر وجود داشته باشد.
هنگام انتخاب نوع و مدل دوربین مداربسته اغلب به تنوع تنظیمات آن در شرایط مختلف دقت می کنیم. البته هر چه به سمت مدل های پیشرفته با قابلیت های بیشتری می رویم، این قابلیت ها نیز بیشتر می گردد اما به طور کلی در هنگام خرید دوربین توصیه می کنیم به نکات زیر در مورد زاویه تنظیم توجه نمایید:
  • بدنه دوربین های دام طوری طراحی شده اند که برای نصب زیر سقف مناسب هستند در نتیجه اقدام به نصب آنها بر روی دیوار ممکن است تنظیم کردن آنها را بسیار سخت کند.
  • دوربین های بولت برای نصب بر روی دیواری مناسب هستند. به همین دلیل تنظیم کردن انها در حالیکه بر روی سقف نصب شوند غیرمنطقی و دشوار به نظر می آید.
  • دوربین های باکس بر اساس پایه ای که بر روی ان سوار می شوند تنظیم می گردند و ذاتا زاویه تنظیم ندارند.

زاویه دید در دوربین مدار بسته

یکی از سوالاتی که بسیار از سوی کاربران مطرح می گردد اندازه زاویه دید دوربین مدار بسته است. لذا در ادامه شما را با انواع زاویه دید آشنا شویم:
  • زاویه دید افقی: زاویه دید افقی همان زاویه دید معمولی در دوربین های مدار بسته است و در واقع همان زاویه ای است که دوربین می تواند در راستای افقی تحت پوشش قرار دهد.
  • زاویه دید عمودی: این زاویه دید نیز زاویه ای است که دوربین در راستای عمودی تحت پوشش قرار می دهد.
  • زاویه دید قطری: زوایای دید افقی و عمودی به صورت همزمان تشکیل یک مستطیل را می دهند. زاویه تحت پوشش قطر این مستطیل را زاویه دید قطری می نامند.
  1. حافظت از سیستم های تحت شبکه
  2. قابلیت تشخیص شی رها شده در دوربین مداربسته
  3. ای او سی در دوربین مدار بسته
  4. علت بوق زدن دستگاه DVR
  5. تحلیل ویدئویی در دوربین های مداربسته

امنیت دیتا سنترها



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته AHD چیست؟: تکنولوژی AHD توسط کمپانی کره ای با نام

Nextchip به بازار عرضه شد. دوربین های تولید شده با تکنولوژی AHD در ابتدا تنها

قابلیت ارائه تصاوبر با کیفیت ۱٫۳ مگا پیکسل را داشتند. اما به مرور زمان و ارتقاء بازار

رقابتی، شرکت نسخه ۵ مگا پیکسلی از این دوربین را نیز روانه بازار نمود. دوربین های

AHD دوربین هایی با قابلیت ارائه تصاویر آنالوگ با کیفیت بالا هستند. دوربین های مدار

بسته AHD با نام دوربین های آنالوگ HD نیز خوانده میشوند. هدف از تولید این نوع

دوربین ها در واقع ارائه محصولی بود که بتواند ضعف های موجود در کیفیت پایین

تصاویر ارسالی توسط دوربین های آنالوگ را جبران نموده و در عین حال هزینه های بالای

دوربین های تحت شبکه را نیز نداشته باشد.

نحوه عملکرد دوربین های مدار بسته AHD

انتقال دیتا در این دوربین ها در بستر آنالوگ صورت میگیرد. ابتدا تصاویر دریافت شده در

چیپ AHDTX در دوربین پردازش شده و سپس از طریق کابل کواکسیال به DVR منتقل

می شوند. در DVR اصلاعات توسط چیپ AHDRX دریافت و سپس بصورت دیجیتال ضبط

می گردد. نکته بسیار مهم در این تکنولوژی، قابلیت انتقال تصاویر در حجم بیشتر و

کیفیت بالاتر است.

دوربین های مدار بسته AHD چه مزایایی دارند؟

۱- توانایی ارائه تصاویر با رزولویشن بالا: دوربین های آنالوگ قدیمی تنها توانایی ارائه

تصاویری با کیفیت ۰٫۶ مگا پیکسل را داشتند. اما امروزه با تکنولوژی تعبیه شده در

دوربین های AHD این دوربین ها توانایی ارسال تصاویری تا ۵ مگا پیکسل را نیز دارند.

۲- امکان ارسال تصاویر تا فواصل ۵۰۰ متر: یکی از مشکلات معمول در راه اندازی یک

سیستم مدار بسته آنالوگ عدم ارسال صحیح تصاویر در فواصل بالاتر از ۱۰۰ متر میباشد.

دوربین های جدید AHD این قابلیت را دارند تا تصاویر را بر روی کابل RG59 تا فاصله ۵۰۰

متری بدون هیچگونه قطعی و یا نویز ارسال نمایند.

۳- استفاده از بستر ارزان قیمت آنالوگ مانند کابل RG59 و… یکی از مزایای این دوربین ها

این است که حساسیت بسیار کمتری نسبت به کیفیت کابل مورد استفاده در سیم کشی

دارند.

۴- قیمت مناسب: دوربین های AHD در هنگام ورود به بازار علیرغم کیفیت و عملکرد بهتر

نسبت به دوربین های انالوگ، قیمتی بسیار مناسب و برابر با آنها دارند. از این رو با

استقبال گسترده ای از طرف مصرف کنندگان روبرو شدند. به طوریکه امروزه دیگر دوربین

های آنالوگ بندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مداربسته  برای رستوران

ویژگی اسمارت آی آر در دوربین های مدار بسته

دوربین خودرو چیست

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

شاتر در دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()