نوشته شده توسط : جعفر

انواع هارد هایک ویژن

کمپانی هایک ویژن محصولات گوناگونی در زمینه تجهیزات الکترونیکی به بازار معرفی کرده است. از آن جمله می توان به تولید تجهیزات مداربسته، دزدگیر، دوربین و… اشاره کرد. در این بین هارد SSD هایک ویژن یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت است. هارد هایک ویژن در انواع مختلف تولید شده و برای گروه های مختلفی از مشتریان عرضه می شود. از ویژگی هاردهای این برند SSD بودن آنهاست که همین امر، سرعت بالای انتقال اطلاعات و مقاومت در برابر شوک را موجب شده است. قیمت SSD Hikvision براساس نوع و ظرفیت هارد هایکویژن متفاوت است. در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع هارد Hikvision بپردازیم.

 
 

هارد SSD هایک ویژن و انواع آن

هارد SSD هایک ویژن در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. هر کدام از این نوع حافظه hikvision خصوصیات منحصر به فردی دارد. کمپانی هایک ویژن در مدلی از هارد علاوه بر محافظت از داده با رمز عبور، احراز هویت اثر انگشت را نیز ارائه کرده است. همچنین سازگاری هارد تولیدی این شرکت با بسیاری از سیستم ها با OS های متفاوت (TV / Ps4 / Xbox / Windows / Mac / Linux / Android) یکی از دلایل محبوبیت این محصول شده است. انواع هاردهای هایک ویژن عبارتند از: هارد اینترنال سبز، هارد اینترنال آبی، هارد اکسترنال، هارد پورتابل یا قابل حمل، هارد M.2 SSD هایکویژن.

 
 
 

هارد اینترنال هایک ویژن

در هارد هایک ویژن از نوع اینترنال شما دو رنگ از هارد را خواهید دید. این نوع از هاردها در دو رنگ سبز و آبی تولید می شوند که تفاوت های از نظر ظرفیت و سایر ویژگی ها با یکدیگر دارند. هاردهای سبز هایکویژن از ظرفیت 120 GB آغاز می شود و با ضریبی از همین عدد (120)  افزایش می یابد. در انواع اس اس دی اینترنال سبز نام با E100 آغاز می شود. در هاردهای آبی رنگ هایک ظرفیت از 128 GB آغاز می شود و با ضریبی از آن افزایش می یابد. بنابراین هارد 1TB یا همان 1024 GB را به رنگ آبی خواهید یافت. شروع نام هارد های اس اس دی آبی با C100 است.

هارد هایک ویژن
 
 

برای اتصال این هاردها از رابط SATA استفاده می شود. با توجه به پشتیبانی از SATA3 یا SATA III سرعت انتقال اطلاعات در این هارد به میزان 6 گیگا بیت بر ثانیه (6 Gb/s) افزایش یافته است. این در حالی است که با USB 3.0  که از پورت های سریع سیستم های کامپیوتری است، سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه را تجربه کرده اید. سرعت خواندن اطلاعات در هاردهای اینترنال هایک ویژن 550 مگا بایت بر ثانیه (550MB/S) است. سرعت نوشتن در برخی از مدل نیز 470 مگا بایت بر ثانیه است و اندازه آنها در حدود 2.5 اینچ است. اغلب این نوع از حافظه های Hikvision ضد لرزش، مقاوم در برابر ضربه و شک هستند. در برخی از آنها قابلیت ضد خش بودن نیز دیده می شود.

 
 
 

هارد M.2 هایک ویژن

هارد M.2 از انواع دیگر هارد است که به صورت کارت روی مادربرد متصل می شود. از آن جهت که به پورت M.2 متصل می شوند به آن کارت M.2 یا هارد M.2 گفته می شود. در راستای نیاز به سرعت بیشتر و ابعاد کمتر پورت هایی طراحی و معرفی شدند که بتوانند اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند. یکی از این پورت ها M.2 است. این پورت زمینه معرفی حافظه های اس اس دی بسیار کوچک و در عین حال سریع را فراهم آورد. حافظه هایی به شکل کارت که کانکتور M.2 دارند. در انواع حافظه های SSD هایک ویژن این نوع از هارد نیز دیده می شود.

 
 

از ویژگی های هارد هایک ویژنM.2 سرعت خواندن و نوشتن بالاست. پشتیبانی از رابط های M.2 و SATA III و سرعتی برابر با 560 مگا بایت بر ثانیه از دیگر خصوصیات این حافظه SSD است. این حافظه هایک ویژن ضد لرزش است و عملکردی بهینه تر و با ثبات تری خواهد داشت. زیرا برای ایجاد امنیت بیشتر اطلاعات از کنترل تراشه الکترونیکی جایگزین ساختار مکانیکی قبل استفاده کرده است.

 
 
 

هارد هایک ویژن قابل حمل Portable

در انواع هاردهای هایک ویژن هاردهای قابل حمل نیز مورد توجه است. این هاردها نوعی از هاردهای اکسترنال هستند  درایو قابل حمل با SSD داخلی طراحی شده است. مشخصاً حافظه هایک ویژن قابل حمل دارای سرعت خواندن 540 مگابایت بر ثانیه است. البته سرعت خواندن و نوشتن واقعی  به سخت افزار و نرم افزار دستگاه متصل به هارد و نوع استفاده وابسته است. استفاده از هسته نیمه هادی ضد ضربه دوام و مقاومت این هارد در برابر ضربه را بالاتر برده است. ظاهری جذاب، کوچک و سبک با امکان اتصال آن به صورت سوئیچ و کلید برای حمل راحت تر.

ssd hikvision portabl
 
 

دارای استاندارد IP55 است و در برابر آب و گرد و غبار تا حدودی مقاوم است. تماس محدود گرد و غبار بر عملکرد آن تاثیر منفی نخواهد داشت. بسیار مناسب استفاده در لپ تاپ، کامپیوترهای خانگی یا PC، تب لت و تلفن های هوشمند و… با سیستم عامل های Windows / Mac / Android. است. از طریق رابط Type C و USB 3.1 قابل اتصال به دستگاه های مختلف است.

 
 
 

هارد اکسترنال هایک ویژن

از دیگر انواع هارد هایک ویژن هاردهای اکسترنال است که خود نیز انواع گوناگونی دارد. از خصوصیات این حافظه SSD Hikvision می توان به عملکرد قدرتمند، سریع و پایدار اشاره کرد. سرعت انتقال تا 1060 مگابایت بر ثانیه ویژگی جذاب این هارد است. سریعتر از هارد دیسک های مکانیکی اکسترنال معمولی است. این هارد با سیستم عامل “Hi Smart” که توسط Hikvision توسعه یافته است و Elite 7 برای انتقال آسان فایل های بزرگ است.

هارد هایک ویژن
 
 

سطح ایمنی برخی از این نوع هاردها نسبت به آب بالاست و از عملکرد ضد آب IPX-7 پشتیبانی می کند. بدنه فلزی آن که از آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده سبک بوده و در برابر ضربه مقاوم است. به این ترتیب استفاده از این حافظه ها توسط ورزشکاران در فضای باز ایمن است و نگرانی برای از دست دادن اطلاعات بر اثر ضربه وجود ندارد. در مدل HIKVISION Elite7 نرم افزار رمزگذاری Hi Backup استفاده می شود. این نرم افزار از طریق Baidu قابل ارتقاء است و با آن می توانید از داده های خود به طور خودکار در هارددیسک شبکه پشتیبان گیری کنید.

 

  1. قیمت جی پی اس حیوانات   ردیاب سالمندان  هایک ویژن تهران آداپتور صنعتی دوربین مدار بسته

 

ریست پسورد هایک ویژن

یکی از مشکلات رایج در دوربین هایک ویژن فراموش کردن پسورد دستگاه DVR و NVR است که وارد شدن به منوی دستگاه و دسترسی به تصاویر را غیر ممکن می سازد. در دستگاه های  DVR و NVR ریست پسورد هایک ویژن به دو روش انجام می گیرد:

  • ریست پسورد با استفاده از نرم افزار SADP هایک ویژن
  •  ریست پسورد هایک ویژن از طریق خود دستگاه
 
 

آموزش کامل ریست پسورد هایک ویژن

برای ریست پسورد هایک ویژن ابتدا نرم افزار SADP Tool را دانلود و نصب نمائید. دستگاه را به شبکه لوکال متصل کنید. سپس نرم افزار SADP Tool را اجرا کرده تا دستگاه های ضبط موجود در شبکه را شناسایی کند. پس از آنکه نرم افزار دستگاه های موجود را در شبکه شناسایی کرد، دستگاه DVR یا NVR مورد نظر خود را که مایل به ریست پسورد آن هستید انتخاب کنید. بعد از آن باید گزینه را بزنید. در شکل زیر می توانید مراحل کار را ببینید.

ریست پسورد هایک ویژن

در مرحله بعد پس از زدن گزینه فراموشی پسورد سه حالت زیر پیش می آید که در ادامه به آن اشاره می کنیم و راه حل هر کدام را نیز می گوئیم:

 

حالت اول:

  1. صفحه ای باز می شود و مانند شکل روبرو از شما درخواست ” Security Code ” می کند:

ریست پسورد هایک ویژن

2. در این صورت باید مطابق شکل زیر به نرم افزار SADP مراجعه کرده و به قسمت Start Time رفته و شماره سریال دستگاه را طی تماس با شماره 89395-021 به تیم فنی شرکت هایک ویژن اعلام کنیم.

ریست پسورد هایک ویژن

3. تیم پشتیبانی دوربین مداربسته هایک ویژن پس از دریافت ایمیل شما کدهای امنیتی را ارسال می کند که دارای تاریخ های مختلفی هستند. پس از دریافت کدها باید یکی از آنها را مطابق با زمانی که مایل هستید انتخاب کرده و در باکس زیر وارد کنید و گزینه Confirm را بزنید:

پس از آنکه کد را وارد کردید، پسورد دستگاه به 12345 تغییر می کند.

ریست پسورد هایک ویژن

 

حالت دوم:

اصفحه ای باز می شود که مانند شکل روبرو از شما درخواست Encrypt File می کند:

در این حالت باید همانند تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه Export کلیک کرده تا فایل XML در کامپیوترتان ذخیره گردد. شما باید این فایل را برای پشتیبانی هایک ویژن ارسال کنید.

تیم پشتیبانی هایک ویژن پس از دریافت ایمیل شما فایل رمزگذاری و یا Encrypt File را برایتان ارسال می کند. سپس با بارگذاری این فایل قادر خواهید بود تا پسورد جدیدی را برای دستگاه ضبط خود ست نمائید.

ریست پسورد هایک ویژن

 

حالت سوم:

اچنانچه صفحه ای باز شود که مانند شکل زیر از شما درخواست Encrypt File یا Key کند:

ریست پسورد هایک ویژن

  1. در این حالت می توانید به دو روش زیر عمل کنید:
  2. مانند حالت دوم فایل XML را در کامپیوترتان ذخیره کرده و سپس برای دریافت رمز، آن را برای تیم پشتیبانی ارسال نمائید.
  3. کد QR (شکل زیر) را اسکن کرده و یا از آن عکس بگیرید و سپس آن را برای تیم پشتیبانی هایک ویژن ارسال نمائید.

ریست پسورد دستگاه DVR

پس از آنکه این کد را برای تیم پشتیبانی ارسال کردید از طرف آنها ایمیلی دریافت می کنید که حاوی یک پسورد 8 حرفی ترکیبی از اعداد و حروف است. با وارد کرد این رمز می توانید ریست پسورد دستگاه DVR خود را انجام دهید.

نکته: قسمت سومی که در عکس مشخص شده است، برای این منظور است که همزمان بخواهید پسورد دوربین خود را نیز عوض کنید.  بدین ترتیب پسورد تمامی دوربین های موجود در شبکه که به NVR متصل اند نیز ریست می شوند.

ریست پسورد هایک ویژن

 

ریست پسورد هایک ویژن از طریق دستگاه DVR

قبل از شرح این روش به نکات زیر توجه کنید:

  1. این روش تنها برای سری‌های E،Kو I دستگاه‌هایNVRد(V3.4.90) و سری‌های DS-HG/HQ/HUHI-F دستگاه‌های DVRد(V3.4.80) قابل انجام است.
  2. با استفاده از این روش کاربران می توانند خودشان پسورد را ریست و تعویض نمایند.
  3. این روش تنها برای دستگاه های موجود در شبکه لوکال یا محلی کاربرد دارد.

مراحل کار:

  1. ابتدا بر روی قسمت سمت چپ پایین صفحه ورود به منوی دستگاه NVR یا DVR کلیک کنید تا صفحه ریست پسورد بالا بیاید.
  2. سپس سریال نامبر و همچنین Device Start Time را برای تیم پشتیبانی ارسال نمائید. پس از ارسال کد امنیتی یا Security Code برایتان ارسال می گردد.
  3. سریال نامبر را در قسمت مشخص شده در شکل زیر وارد نموده و اوکی را بزنید:

ریست پسورد هایک ویژن

4. در این مرحله می توانید در قسمت زیر پسورد جدید خود را برای دستگاه تعریف نمائید.

 

ریست پسورد هایک ویژن

 

ریست پسورد هایک ویژن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

بهترین دوربین هایک ویژن و پرفروش ترین ها

بهترین دوربین هایک ویژن چیست؟ کدام دوربین مداربسته هایک ویژن پرفروش و پرطرفدار بوده است. این سوالات و مشابه آنها دغدغه مشتریانیست که بعد از کلی تحقیق در  انواع برندهای دوربین مداربسته به برند مطرح و محبوب هایک ویژن رسیده اند. با این حال نمی دانند از میان انواع مختلف دوربین مداربسته ای که این برند تولید می کند کدام بهترین است. اگر چه تمام تولیدات یک کمپانی موفق و معتبر از کیفیت خوب و ویژگی های عالی برخوردار است با این وجود تعدادی از این محصولات در رتبه های بالاتری قرار دارند. برای یافتن پاسخ صحیح این سوالات بهتر است چند نکته را درنظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم بهترین دوربین مداربسته هایک ویژن و پرفروش ترین آنها را معرفی کنیم.

 
 

تعریف بهترین دوربین

عبارت بهترین دوربین هایک ویژن مفهومی کلیست و از هر فردی به فرد دیگر معنای متفاوتی خواهد گرفت. حتی این عبارت از محل به محل دیگر و در هر کاربری نیز پاسخ متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال برای یک فرد چاق بهترین سایز لباس از XXL به بالا است در مقابل بهترین سایز لباس برای یک فرد لاغر می تواند اسمال، مدیوم و در نهایت لارج باشد. مشاهده می کنید پاسخ به سوال “بهترین ساز لباس برای افراد” یک پاسخ مشخص ندارد. مشابه این مثال تعریف بهترین دوربین نیز می تواند در دو یا چند بازه کاملاً متفاوت قرار گیرد. با این مثال ساده در می یابید که ممکن است معنای چنین عباراتی هیچ اشتراکی در گروه های مختلف، در شرایط متفاوت نداشته باشند ضمن این که برای هر کدام “بهترین” معنا می شود.

به موضوع دوربین مداربسته و بهترین دوربین هایک ویژن بر می گردیم. چگونه بهترین دوربین را از این برند انتخاب کنیم؟ برای سادگی کار در ابتدا هدف از خرید دوربین مداربسته را کاملاً مشخص کنید. آیا صرفاً یک نظارت کلی برای شما کافیست؟ یا می خواهید کنترلی روی صدای محیط نیز داشته باشید. فضای تحت نظارت شما چقدر باید باشد؟ آیا بودجه ای که برای تهیه سیستم نظارت تصویری مدنظر دارید محدودیت دارد یا خیر؟ در ادامه بهترین دوربین هایک ویژن را با توجه به کاربری های مختلف معرفی می کنیم.

 
 
 

بهترین دوربین هایک ویژن در هر کاربری

اگر هدف شما از نصب دوربین مداربسته نظارت کلی روی محیط است و جزئیات، چندان اهمیتی ندارد دوربین های 2 مگاپیکسل هایک ویژن بهترین دوربین هستند. این دوربین ها با لنز ثابت تصاویر با کیفیت قابل قبولی از فضای تحت پوشش خود ارائه می دهند. لنز 2.8 وایدترین تصویر در دوربین هایی با لنز Fixed است. بنابراین در محیطی که شما نیاز به زاویه دید حدود 90 درجه دارید این نوع دوربین مداربسته بهترین دوربین است. حال اگر نیاز به عمق بیشتری از محیط دارید دوربین با زاویه دید بسته تر تهیه کنید. به عبارت دیگر مسافت دورتری را می خواهید ببینید، دوربین با لنز 3.6 به بالا انتخاب مناسب تری است. در دوربین های مداربسته هر چه عدد لنز عدد بزرگتری باشد زاویه دید بسته تر و مسافت دورتر واضح تر دیده می شود.

نقطه ای در محل مورد نظر شما نیاز به دوربین با کیفیت بالاست. تا جایی که بتواند از چهره افرادی که از آنجا تردد می کنند، تصاویر واضح تری ثبت کند. ضمن اینکه نمی خواهید با کمک زوم انجام شود چرا که در هنگام بزرگنمایی، تصویر برداری بخشی از محیط را از دست می دهید. پیشنهاد می کنیم دوربین با کیفیت تصویر بالاتری را انتخاب کنید.

 
 
 

دوربین پرفروش محیط های خارجی و داخلی

کمپانی Hikvision انواع مختلفی از دوربین ها را برای کاربری های مختلف در سطوح بالا و سطوح پایین طراحی و تولید کرده است. دوربین بولت بهترین دوربین هایک ویژن برای محیط های بیرونی است. با توجه به ساختار این نوع از دوربین های مداربسته به راحتی می توانید آنها را در فضاهای باز و محیط های خارجی مورد استفاده قرار دهید. البته در محیط های داخلی نیز امکان نصب این نوع دوربین ها وجود دارد اما گزینه برتر نیستند. استاندارد IP و IK دوربین مداربسته میزان مقاومت دوربین در مقابل رطوبت و گردغبار و همچنین ضربه را مشخص می کند. دوربین های مداربسته نصب شده در فضای بیرون، بیشتر از محیط داخلی در معرض آسیب و آلودگی و در نهایت خرابی قرار می گیرند. به مقدار این استاندارد در دوربین انتخابی خود توجه کنید.

دوربین های دام به خاطر شکل ظاهری که دارند و نصب در زیر سقف، به دوربین داخلی مشهورند. گر چه این دوربین ها نیز قابلیت نصب در محیط های خارجی را دارند اما برای محیط داخلی اولین گزینه این دوربین ها هستند.

بهترین دوربین هایک ویژن
 

تابش نور در محیط موضوعی است که هر دو نوع دوربین های داخلی و خارجی را تحت تاثیر قرار می دهد. به نحوی که تصویر ارائه شده توسط دوربین مداربسته کاملاً سفید یا سیاه و یا ناواضح می شود. راه حل این اختلال وجود قابلیت های اصلاح نور در دوربین هاست. اگر در محیطی هستید که تضاد نور بالاست و تصویر دوربین نا واضح است، دوربین های ضد نور بهترین گزینه از برندهای Hikvision برای شماست. این دوربین ها دارای قابلیت تصحیح تصویر و ایجاد تعادل در میزان نور هستند. این قابلیت ها مانند WDR، BLC، HLC و… در شرایط مختلف و کنتراست بالای نوری، کیفیت تصویر را بهبود می دهند تا جزئیات قابل رویت باشد.

 
 
 

ضبط صدا در بهترین دوربین هایکویژن

کاربری شما نیاز به ضبط صدا دارد، یعنی در حین دریافت تصاویر، صدای محیط را نیز می خواهید داشته باشید. بهترین دوربین برای چنین کاربری، دوربین هایی است که یا مجهز به میکروفن داخلی باشند و یا قابلیت نصب میکروفن در آنها وجود داشته باشد. ذخیره تصاویر در دوربین های مداربسته در دستگاه و روی هارد نصب شده در آن انجام می شود. اگر نیاز به ذخیره تصاویر روی دوربین مداربسته دارید نوعی از دوربین های هایک ویژن قابلیت نصب SD کارت را دارند. بنابراین این انتخاب می تواند از بهترین ها برای کاربری و هدف مورد نظر شما باشد.

 
 
 

دوربین گردان هایک ویژن

اگر کاربری شما به گونه ایست که نیاز به زوم روی اشیاء و سوژه ها دارید از دوربین های دارای لنز متغیر استفاده کنید. لنزهای متغیر یا وریفوکال به شما امکان زوم روی اشیاء و بخش هایی از تصویر را می دهد. میزان زوم در دوربین های مداربسته براساس لنزهای آن تعیین می گردد که مقدار آن را دیتاشیت می توانید مشاهده کنید. اگر نیاز به گردش دوربین ندارید یک دوربین با لنز متغیر برای شما انتخاب مناسبی است.

اما در صورت نیاز به گردش دوربین و نظارت بر محیط و زوم روی سوژه ها دوربین های PTZ هایک ویژن این امکان را برای شما فراهم می آورند. یکی از قابلیت هایی که در برخی از انواع دوربین های گردان هایک ویژن می تواند شما را سورپرایز کند حرکت دوربین به صورت اتوماتیک و از راه است. لنز این دوربین وریفوکال موتورایز است. در نظر داشته باشید قیمت این دوربین بالاتر از دوربین های معمولیست. اگر این ویژگی برای شما کاربردی ندارد، نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

 
 
 

آیا بهترین دوربین هایک ویژن گران ترین است

خیر، دوربین گران قیمت لزوماً بهترین دوربین نیست. دوربینی که بیشترین امکانات را دارد نیز نمی تواند بهترین دوربین هایک ویژن برای همه محسوب شود. بلکه بهترین دوربین برای هر فرد، دوربینی است که بتواند با صرف هزینه مناسب نیازمندی های او را برطرف کند. دوربین های گران قیمت هایک ویژن ویژگی های خاصی دارند و با توجه به تکنولوژی های به کار رفته در آنها در کاربری های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. همین موضوع موجب بالا بودن قیمت این نوع از دوربین ها در برند هایک ویژن شده است. صرف هزینه بالا برای چنین دوربین هایی، در تمام کاربری ها منطقی نبوده و توجیه اقتصادی نیز ندارد. در واقع می توانید با توجه به نیاز و هدف مورد نظر خود دوربینی از رده های قیمتی مناسب تر در برند هایک ویژن انتخاب کنید.

 

  1. سیستم امنیتی     محصولات خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران

 

کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته

کیفیت تصویر دوربین مداربسته بسته به نیاز کاربر تعیین می شود. کیفیت بهتر به این معنا است که دوربین در مسافت طولانی تصویر واضحی را به نمایش می گذارد. به عنوان مثال در فاصله 13 متر با دوربین 2 مگا پیکسلی به راحتی پلاک خودرو قابل رویت است. اگر دوربین شما 4 مگا پیکسلی باشد این فاصله 14متر می شود. چند عامل مهم و موثر بر کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته شامل رزولوشن تصویر، تعداد فریم و… است که در ادامه تمامی موارد را بررسی می کنیم.

 

  1. عوامل موثر بر کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته

 
  • رزولوشن تصویر

رزولوشن یکی از عوامل مهم و تاثیر بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته است. پارامتر رزولوشن مشخص می کند اندازه تصویر ضبط شده چقدر باشد. واحد اندازه گیری رزولوشن مگاپیکسل است. هرچه میزان رزولوشن دوربین مداربسته بالا باشد به طبع وضوح تصویر و کیفیت تصاویر ثبت شده بالاتر است. پارامتر رزولوشن تعیین کننده میزان جزئیات قابل رویت داخل تصویر است. توجه داشته باشید که بسته به نیازتان رزولوشن دوربین مداربسته را انتخاب نمایید. به طور مثال برای فضاهای خارجی که نیاز است پلاک خودرو به وضوح ثبت شود باید از دوربین مداربسته با Resolution بالا استفاده نمایید.

قبل از خرید سیستم مداربسته بهتر است میزان Resolution مورد نیازتان را تعیین کنید و بسته به آن دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR-NVR را انتخاب نمایید.

نامبر اساس پیکسل های عمومیمیزان پیکسلحداکثر رزولیشنMegapixel مگاپیکسل دوربین
720p Security Cameras 921,600 1280*720 1
1080p Security Cameras 2,073,600 1920*1080 (HD) 2
1536p Security Cameras 3,145,728 2048*1536 3
1440p Security Cameras 3,686,400 2560*1440 (2K) 4
1728p Security Cameras 5,308,416 3072*1728 5
2160p Security Cameras 8,294,400 3840*2160 (4K) 6

دوربین های امنیتی 720p ، p1080 و 1440p رایج ترین دوربینهای امنیتی بازار در حال حاضر هستند. کلیه دوربین های امنیتی جدید و با کیفیت دارای وضوح تصویر حداقل 1440p  می باشند.

محدودیت روزولوشن

معمولا دوربین های مداربسته آنالوگ محدودیت رزولوشن دارند و تاWD1  را پشتیبانی می کنند. به همین دلیل دستگاه DVR  نیز بیشتر از این مقدار را پشتیبانی نمی کند. اما چنانچه به کیفیت ضبط بالاتر از WD1 نیاز داشته باشید توصیه می کنیم از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید.

 
  • تعداد فریم تصویر در ثانیه (FRAMERATE)

هر فیلم از مجموعه چند تصویر تشکیل شده است. تعداد فریم ریت به این معنی است که هر ثانیه از فیلم از چند تصویر تشکیل شده است. هر چه تعداد فریم ها در یک ثانیه بیشتر باشد جزئیات بیشتری قابل مشاهده است. اگر تصاویر را با 25 فریم در ثانیه ثبت کنید جزئیات کمتری را نسبت به 10 فریم در ثانیه از دست خواهید داد. تعداد فریم های ثبت شده توسط دوربین مداربسته زمانی مهم خواهد شد که از آن ها در محیط هایی همچون کارخانه چاپ، طلافروشی و.. استفاده کنید. ثبت جزئیات در محیط های این چنینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • لنز (lens)

سه نوع لنز ثابت، ولی فوکال متغییر و ولی فوکال موتورایز در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک به نحوی در کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته موثر هستند.

لنز ثابت: دوربین هایی با لنز ثابت دارای یک کانون ثابت هستند و تنها در یک زاویه به شما دید می دهند. در مکان هایی که تنها یک زاویه دید هائز اهمیت است از دوربین هایی با لنز ثابت استفاده کنید.

کاربرد لنز ثابت: نظارت بر یک اتاق، راهرو های پر رفت و آمد، ورودی پارکینگ و…

لنز متغیر Vari focal: لنز Vari focal دارای زوم اوپتیکال و فاصله کانونی قابل تنظیم است. فوکوس در هر بار تنظیم فاصله کنونی باید به صورت دستی تنظیم شود تا تصویر نهایی از تمرکز خارج نشود.

کاربرد لنز متغیر Vari focal : نظارت بر راهرو، محوطه های کوچک و متوسط با دید ثابت و…

لنز خودکار  Motorized: بهترین لنز دوربین مداربسته لنزهای موتورایز هستند که از دسته لنزهای وریفوکال می باشند با این تفاوت که زوم آنها به صورت دستی نبوده و به واسطه موتور تعبیه شده در دوربین از راه دور قابل تنظیم است.

کاربرد لنز خودکار Motorized: نظارت بر خط تولید، اتوبان ها و…

 

 

  2. مقایسه کیفیت دوربین های مداربسته

 

در بحث مقایسه کیفیت دوربین های مداربسته می توان به موارد زیادی اشاره کرد. دوربین های مداربسته هم از نظر ظاهر و جنس بدنه و هم از نظر نرم افزاری با هم متفاوت هستند که تمامی این پارامتر ها بر کیفیت دوربین مداربسته تاثیر گذار خواهد بود. اما ما بسته به موضوع این مقاله که بررسی کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته است سعی داریم دوربین های مداربسته را بر حسب کیفیت تصاویر متفاوت بررسی کنیم.

  • تفاوت کیفیت تصویر HD و FULL HD در دوربین مداربسته

اصلی ترین تفاوت میان دوربین های HD و FULL HD کیفیت تصویر یا رزولوشنی است که به نمایش می گذارند. کیفیت تصویر دوربین هایی با رزولوشن 1080 نسبت به دوربین های 720 بسیار بهتر است، لذا توصیه می شود برای مکان هایی که مسائل امنیتی و نظارت تصویری در آنها از حساسیت بالایی برخوردارند از دوربین های FULL HD  یا همان 1080 استفاده شود. بعضاً برای افراد سوال می شود که HD بهتر است یا FULL HD؟ پاسخ این سوال تنها به نوع کاربری شما بستگی دارد و باید برحسب نیازتان انتخاب نمایید.

 

 

  3. رابطه رزولوشن با تعداد فریم

 

دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR قادر است حجم مشخصی از اطلاعات را در یک ثانیه ذخیره کند. بنابراین چنانچه اندازه تصویر (رزولوشن)، از توانایی دستگاه ضبط خارج باشد دستگاه تعداد فریم را پایین می آورد. تنها دستگاه هایی می توانند تصاویر بزرگ آن هم با فریم بالا را ثبت کنند که قدر ت پردازش بالایی را داشته باشند. چنانچه دوربین شما کیفیت فوق العاده ای داشته باشد اما دستگاه دی وی آر شما قدرت پردازش کافی را نداشته باشد نمی توانید نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

برای دستگاه هایی که تعداد فریم آنها با کیفیت ضبط کاهش می یابد از اصطلاح Up to D1 Recording Resolution Non-Real time استفاده می کنند. به بیان دیگر، Non-Real time به معنی ضبط تصاویر در تعداد فریم کمتر از 25 است. برای دستگاه‌هایی که کاهش تعداد فریمی در آنها مشاهده نمی‌شود D1 Recording Resolution Real time گفته می شود. بنابراین اگر تصویر real باشد، جزئیات کمتری را از دست می دهید. اما چنانچه تصویر non-real  باشد، جزئیات از دست می رود و تصاویر متحرک حالت شانه ای پیدا می کنند.

 

 

  4. تفاوت بین کیفیت تصاویر

 

هر دوربین مداربسته ای دارای دیتا شیت است. داخل دیتا شیت تمام مشخصات و ویژگی های دوربین آماده است. برای بررسی فریم ریت دوربین دیتا شیت دوربین مدل 2 مگا پیکسلی مدل DS-2CE76D0T-ITMF را با هم بررسی می کنیم. همانطور که در شکل می بینید فریم ریت دوربین 25 fps و 30 fps ثبت شده است. این به این معنا است چنانچه فرکانس برقی در کشور شما 50 هرتز باشد؛ مثل ایران، دوربین در حالت فول تا 25 فریم در ثانیه را ثبت می کند. اما چنانچه فرکانس برق 60 هرتز باشد مثل کشور ژاپن، در حالت فول دوربین تا 30 فریم در ثانیه را ثبت می کند.

 

 

  5. بررسی Frame Rate دوربین مداربسته

 

در هنگام خرید حتما به حداکثر مگاپیکسل قابل پشتیبانی دستگاه ضبط تصاویر (DVR,NVR) در حالت پخش مستقیم توجه کنید. به عنوان مثال؛ اگر دوربین شما 5 مگاپیکسل است، حتما دستگاه دی وی آر هم باید حداقل 5 مگاپیکسل را پشتیبانی کند. آیا دستگاه ضبط با هم کیفتی که مستقیم در نمایشگر نشان می دهد با همان کیفیت هم روی هارد ضبط می کند؟ در این مورد حتما باید هنگام خرید به مدل دستگاه دی وی آر دقت کنید. بنابراین باید قابلیت دستگاه در زمینه کیفیت پخش همزمان و بازبینی بررسی شود. بسیاری از دستگاه هایی که در بازار وجود دارند این قابلیت را ندارند که در هنگام بازبینی تصاویر 4 مگاپیکسلی ارائه کنند.

به عنوان نمونه بسیاری از دستگاه ها در هنگام پخش دوربین 4 مگاپیکسلی را به همان کیفیت نمایش می دهند. اما در هنگام بازبینی فیلمی که در هارد ذخیره شده، کیفیتش تا 2 مگاپیکسل کاهش پیدا می کند. البته این موضوع یک مزیت و یک عیب دارد. عیب آن که مشخص است کیفیت کاهش می یابد. اما در جاهایی که جزییات مطرح نیست کاهش کیفیت باعث می شود فضای کمتری از هارد اشغال شود. بنابراین حتما به این مساله مهم در هنگام خرید دقت کنید. اگر تصمیم گیری در این موضوع برایتان مشکل است یا دچار سردرگمی شده اید که تا چه میزان کیفیت برای نیاز کاربری شما مفید است توصیه می کنیم از مشاوره رایگان گروه امنیتی تارتن دژ آریانا بهره مند شوید.

 

https://tiamcctv.com/انواع-میکروفن-در-دوربین-مداربسته/

 

https://tiamcctv.com/هایک-ویژن/

https://tiamcctv.com/tvt/

https://tiamcctv.com/leagal-cctv/

https://tiamcctv.com/تقویت-استراتژی-امنیت-سایبری/

https://tiamcctv.com/record-audio-on-hikvision-cctv/

https://tiamcctv.com/panoramic-cctv-camera/

https://tiamcctv.com/installation-of-cctv-cameras-in-hotels/

https://tiamcctv.com/cctv-software-download/

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1153g0-i/

https://tiamcctv.com/سیستم-های-آلارم-در-خانه-های-هوشمند/

https://tiamcctv.com/حفاظت-از-اماکن-با-دوربین-مداربسته/

https://tiamcctv.com/smart-street-lighting-with-the-internet-of-things/



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین های مداربسته تیاندی از سری دوربین های مطرح جهان است که با تکنولوژی تحت شبکه تولید می شوند. این دوربین ها بر پایه ثبت تصاویر رنگی حتی در شب و محیط های تاریک طراحی شده اند. تکنولوژی های Tiandy مدام در حال به روز شدن هستند تا بتوانند راه حل های مناسبی را در انواع کاربری ها ارائه دهند. از دیدگاه تیاندی هیچ نیازی در صنعت نظارت از سمت مشتریان بی پاسخ نخواهد ماند. فناوری های رو به رشد نتیجه تلاش شرکت برای تحقق این دیدگاه است. جذابیت محصولات تیاندی بسیار بالاست و ویژگی هایی که در دوربین های Tiandy  به کار رفته است طرفداران این برند را بیش از پیش کرده است. در این مقاله سعی داریم با دوربین تیاندی و تکنولوژی های آن بیشتر آشنا شویم.

 
 
 

قیمت دوربین بولت تیاندی

 

قیمت دوربین دام تیاندی

 

قیمت NVR تیاندی

 
دانلود لیست قیمت دوربین تیاندی
 
 
 
 
 

ویژگی های دوربین مداربسته تیاندی

جذابیت های محصولات تیاندی به حدیست که کاربران دوربین های مداربسته بیش از پیش به سمت خرید دوربین تیاندی می روند. این سرعت استقبال باعث شده است بسیاری از فعالان صنعت دوربین مداربسته تیاندی را در رتبه های بالاتر جهانی جای دهند. کیفیت این دوربین ها و قیمت ارزان نسبت به برندهای مطرح یکی از دلایل بالا بودن طرفدارن این برند شده است. آنها معتقدند با صرف هزینه ای بسیار کمتر از سایر برندهای مطرح می توانند دوربینی با همان کیفیت و کارآیی خریداری کنند. در ادامه به برخی از ویژگی های خاص در این دوربین پرطرفدار می پردازیم.

 

Color Maker

 

فناوری Tiandy Color Maker یک راه حل برای محیط کم نور است که ترکیب دیافراگم بزرگ و سنسور بزرگ را در کنار هم قرار داده است. بر این اساس دوربین می تواند تا نور زیادی را در محیط های کم نور دریافت کند. این راه حل حتی در شب های کاملاٌ تاریک، نیز موثر است. در چنین شرایطی دوربین های مجهز به این فناوری تصاویر را به صورت زنده و رنگی ثبت می کنند. به کمک روشنایی چراغ های گرم نیز جزئیات بیشتری از تصویر را ارائه خواهند کرد.

دوربین Color Maker تیاندی به کمک سنسور و دیافراگم بزرگ و نور گرم، اهداف را در تمام مدت به صورت تمام رنگی نظارت می کند. در مقایسه با Super Starlight این دوربین ها به نور کمتری نیاز دارند. حتی در محیط های کاملاٌ تاریک نیز تصاویر خوبی ثبت می کنند.

 

Super Starlight

 

سوپر استارلایت از ویژگی های خاص دوربین تیاندی است. آمارها نشان می دهد که 80 درصد جرایم در شب اتفاق می افتد. برای موقعیت های تاریک مانند شب  Tiandy در ابتدا مفهوم Starlight را در سال 2015 مطرح کرد. این فناوری در دوربین های تحت شبکه مورد استفاده قرار گرفت. دوربین تصاویری رنگی و روشن در صحنه های تاریک را ثبت کرد. طی چندین سال توسعه، این فناوری روز به روز قوی‌تر و پیشرفته‌تر شد. اکنون این فناوری می‌تواند به ثبت اجسام متحرک در صحنه‌های تقریباً کاملاً تاریک با روشنایی کم‌تر از 0.0004Lux کمک کند، که این خود در صنعت دوربین مداربسته انقلابی محسوب می شود.

 

Early Warning

 

قابلیت Early Warning در دوربین تیاندی یکی از جذاب ترین ویژگی هاست. دوربین  های IP قدیمی، تنها می‌توانند اتفاقات رخ داده را ثبت و اعلام کنند. تیاندی با اختراع AEW انقلابی در فناوری گذشته دوربین های تحت شبکه ایجاد کرد. AEW یا auto-tracking early warning به معنای هشدار اولیه ردیابی خودکار از طریق نور چشمک زن، صدا و ردیابی لیزری برای ممانعت از نفوذ است. نور سفید/لیزر مرئی/صدا برای انجام پیش حفاظتی و پیشگیری از وقوع جرایم به صورت سفارشی سازی شده است. به این ترتیب حفاظت کامل را برای کاربران نهایی ارائه می دهد.

 
دوربین مداربسته تیاندی

Panoramic

 

ویژگی پانورامای تیاندی با 16 مگا پیکسل هیبریدی و چرخش 360 درجه یک نمای فوق العاده ای را ارائه می دهد. دوربین های مداربسته تیاندی در این مدل هم به یک نمای کلی احاطه دارند و هم هشدار قبل از وقوع برخی رویدادها و حوادث بد را ارائه می دهند. این فناوری دارای سه مزیت است:

  1. دوربین با چنین ویژگی دارای 8 لنز 2 مگاپیکسلی است و از فناوری پروژه ویدئوی مخروطی استفاده می کند. نه تنها نمای پانوراما 360/180 درجه را ارائه می دهد. بلکه تصویر با عملکرد سه بعدی بهتر با ناحیه کور کمتر را ارائه می دهد.
  2. در کمترین میزان روشنایی 0.0008 لوکس و در 24 ساعت تصویر رنگی است.
  3. ردیابی اهداف متقابل به طور همزمان. دوربین های PTZ تیاندی در بسیاری از پروژه های مرزی، برای دید بهتر مورد استفاده قرار گرفته است.
 

Face Recognition

 

سیستم تشخیص چهره Tiandy در دوربین مداربسته تیاندی شامل سه نوع حالت است: آنالیز front-end، تحلیل back-endو تحلیل مشارکتی. قابلیت تشخیص خودکار با سرعت بالا، به طور گسترده برای امنیت عمومی، جامعه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در کنترل دسترسی، حضور و غیاب، شناسایی مشتری VIP بانک و دیگر سناریوهای کاربردی مورد نیاز استفاده می شود. سیستم تشخیص چهره Tiandy، برای مناسبت های مختلف، در سیستم های متفاوتی قرار می گیرد. این موضوع به دلیل در نظر گرفتن نیاز مشتری و میزان هزینه ای که به طور اقتصادی برای راه اندازی سیستم محاسبه می شود، رخ می دهد.

 

 

  1. دوربین مداربسته تیاندی        خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

 

POE چیست؟ کاربرد سوئیچ POE

POE چیست؟ تکنولوژی PoE مخفف Power over Ethernet است. POE یک فناوری جدید است. با استفاده از این تکنولوژی می توانید انتقال اطلاعات و انرژی الکتریکی را از طریق کابل شبکه انجام بدهید. با استفاده از POE دوربین مداربسته IP هم تغذیه می شود و هم اطلاعات را به دستگاه NVR منتقل می کند.

 

 

POE چیست؟

 
 

تکنولوژی POE نشات گرفته از استاندارد IEEE 802.3at است. طبق این استاندارد هر پورت POE توان انتقال برق 15.4 وات را دارد که می تواند برای دستگاه های مختلفی استفاده شود. این مقدار در عمل تنها به 12.95 وات می رسد زیرا مقداری از آن در حین انتقال اتلاف می شود.

در سیستم مداربسته باید دوربین مداربسته تحت شبکه را به واسطه کابل شبکه و برق به دستگاه ضبط کننده تصاویر nvr وصل کنید. اگر بخواهید از چند دوربین مداربسته استفاده کنید باید برای آنها کابل کشی همزمان برق و شبکه را انجام بدهید که این امر نیاز به کابل کشی های زیاد دارد که بسیار پر هزینه و پیچیده خواهد بود. اما در صورتی از تکنولوژی POE استفاده کنید از نظر هزینه، کابل کشی و نصب به صرفه تر خواهد بود. به عنوان مثال یک دوربین مدار بسته را در نظر بگیرید که قصد داریم آن را در فضای بیرونی ساختمان نصب کنیم؛ دوربین مداربسته برای آنکه به درستی کار کند به دو اتصال (کابل) نیاز دارد:

اتصال شبکه: برای ارتباط برقرار کردن با NVR یا مانیتور و ذخیره اطلاعات به کابل شبکه نیاز دارد.

اتصال برق: برای تأمین انرژی الکتریکی لازم برای انجام فعالیت به کابل برق نیاز دارد.

اما با استفاده از تکنولوژی POE می توانید تنها با یک کابل انتقال اطلاعات و انرژی الکتریکی را انجام بدهید.

کاربرد های تکنولوژی POE چیست؟

  • تجهیزات وایرلش مانند مودم های wifi، نقاط دسترسی یا Access Ponit، فکس و پرینتر
  • سیستم های پیجر و تقویت کننده های بلندگو تعبیه شده در داخل راهروها
  • دستگاه های صنعتی نظیر سنسورها، کنترل کننده ها و …
  • دستگاه های نورپردازی هوشمند
  • اتصال دوربین مداربسته تحت شبکه
  • روتر های شبکه
  • تلفن های VOIP
  • سوییچ های شبکه
 

 

مزایای استفاده از تکنولوژی POE چیست؟

 
  • صرفه جویی در زمان و هزینه های بستر سازی

به دلیل آنکه هر دو عمل انتقال اطلاعات و جریان الکتریکی در تکنولوژی POE بر روی یک کابل انجام می شود دیگر نیازی به تکنسین برای نصب و راه اندازی سیستم نظارتی نخواهید داشت. در نتیجه هزینه کابل کشی و هزینه های جانبی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

  • نصب آسان و انعطاف پذیر

تجهیزاتی چون دوربین مدار بسته تحت شبکه، دستگاه ضبط کننده تصاویر NVR و… را می توانید در هر نقطه ایی از پروژه قرار بدهید و در صورت لزوم در کمترین زمان ممکن جا به جا کنید. با به کار گیری فناوری POE می توانید تجهیزاتتان را در مکان هایی به دور از دسترس افراد مانند سقف کاذب، تیر های بلند و… نصب کنید. برای تمامی اجزای سیستم مداربسته نیاز به پریز برق نخواهید داشت. با در نظر گرفتن یک منبع تغذیه برق اضطرای دستگاه UPS می توانید در هنگام قطع برق نیز تصاویر را به ثبت برسانید. (در واقع UPS یک باتری است که در صورت قطعی برق، ایجاد نوسانات برق، افزایش ولتاژ و نویز شروع به فعالیت می کند. یک باتری UPS میتواند مزایای زیادی برای ما داشته باشه که از مهم ترین آن می توان به ادامه فعالیت دوربین مداربسته پس از قطعی جریان برق اشاره کرد.)

  • ایمنی

تکنولوژی PoE هوشمند است و به گونه ایی طراحی شده است که از تجهیزات سیستم مداربسته در مقابل نوسانات برق و نصب نادرست جلوگیری می کند. با استفاده از تکنولوژی POE نصب و گسترش تجهیزات تحت شبکه بسیار ساده تر و ارزان تر است. دستگاه هایی مانند دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) و نقاط دسترسی یا Access Point می توانند در هر کجا که بیشترین استفاده را دارند، قرار گرفته و در صورت لزوم به راحتی به مکان دیگری انتقال داده شوند. بدون آنکه  نیازی به وجود خطوط و  پریز های برق برای تک تک آنها وجود داشته باشد. همچنین POE این امکان را به شما می دهد که تجهیزات خود را در مکان های غیر کاربردی مانند سقف های کاذب نیز نصب کنید.

 

 

تجهیزاتی که با POE کار می کنند

 

 اضافه کردن تکنولوزی POE به تجهیزات شبکه کاری آسان است  و از سه روش زیر انجام می شود:

  • سوئیچ  POE

سوئیچ POE از دسته سوئیچ های تحت شبکه است که دارای درگاه انتقال برق بوده و به راحتی می توان سایر تجهیزات تحت شبکه را به آن متصل کرد. سوئیچ با استفاده از ارسال یک سیگنال ضعیف تشخیص می دهد که آیا تجهیزات مورد نظر با  POE سازگار است یا خیر. سپس عمل انتقال برق را انجام می دهد.

  • POE injector

زمانی که سوئیچ POE در دسترس نبوده و یا خرید آن هزینه بر بوده و یا تجهیزات مورد نظر دارای پورت POE نمی باشند از POE injector استفاده می شود. در واقع منبع تغذیه POE یا POE injector برای اضافه کردن قابلیت POE به تجهیزات شبکه غیر POE است. عملکرد آن بدین صورت است که با ورود کابل شبکه به دستگاه ، خروجی آن به صورت POE در می آید.

  • دستگاه ضبط  NVR

در برخی از دستگاه های NVR خروجی های POE در نظر گرفته شده و دیگر نیازی به خرید سوئیچ POE به صورت جداگانه نیست. دوربین های مداربسته از طریق یک کابل جداگانه به NVR متصل شده و برق مصرفی شان از طریق NVR تامین می شود.

 

 

انواع نسخه های  POE

 

  1. تکنولوژیPOE  نسخه 1

از استاندارد IEEE 802.3af نشات گرفته و از دو رشته سیم جهت انتقال برق استفاده می کند. توان خروجی آن برابر با 15.4 وات است که با احتساب مقادیر اتلاف شده در طول کابل به 12.95 وات می رسد. تکنولوژی POE مورد استفاده در تلفن های IP،سنسورها، نقاط دسترسی (Acces Point) و دوربین های مداربسته تحت شبکه با ساختار ساده است.

  2. تکنولوژیPOE  نسخه 2

این نسخه با نام +PoE شناخته شده و نشات گرفته از استاندارد IEEE 802.3at است. مورد استفاده در دستگاه های با توان بالاتری است و همچنین با دستگاه های POE نوع یک نیز سازگار است. توان خروجی آن برابر با 30 وات است که با احتساب مقادیر اتلاف شده در طول کابل به 25.5 وات در هر پورت می رسد. تکنولوژی +PoE مورد استفاده در دوربین های مداربسته با ساختار پیچیده تری نظیر دوربین های اسپید دام است که قابلیت pan-tilt-zoom دارند. همچنین در نقاط دسترسی (Acces Point) مجهز به شش آنتن، نمایشگره های LCD، سنسور ها و تبلت های بیومتریک نیز کاربرد دارد.

  3. تکنولوژیPOE  نسخه 3

با نام PoE++، 4P PoE  و یا UPOE شناخته می شود. از 4 جفت رشته سیم در کابل برای انتقال برق استفاده می کند. توان خروجی آن برابر با 60 وات است که با احتساب مقادیر اتلاف شده در طول کابل به 51 وات در هر پورت می رسد.POE  نوع 3 مورد استفاده در دستگاه هایی از قبیل تجهیزات سیستم های ویدئو کنفرانس و دستگاه های مدیریت ساختمان است.

  4. تکنولوژیPOE  نسخه 4

بهhigher-power PoE   معروف است. توان خروجی آن برابر با 100 وات است که با احتساب مقادیر اتلاف شده در طول کابل به 71 وات در هر پورت می رسد. POE نوع 4 مورد استفاده در تلویزیون ها و لپ تاپ هاست.

 
 
 

چرا در شبکه های خانگی عموما از PoE استفاده نمی‌ شود؟

 یکی از سوالاتی که برای کاربران شبکه ممکن است به وجود بی آید این است که چرا در شبکه های خانگی عموما از PoE استفاده نمی‌ شود؟ استفاده از POE در کنار مزایای فراوانی که دارد مشمول هزینه است که برای شبکه های خانگی چندان نیاز نیست. زیرا در منازل پریزهای برق زیاد است و تعداد سوکت های اینترنت کم است. از طرفی در شبکه خانگی بیشتر گجت های مصرف کننده از وای فای به جای اترنت استفاده می کنند و از این رو استفاده از POE در شبکه های خانگی کمتر است.

در چه مواردی می توانیم از POE استفاده کنیم؟

در صورتی می توانید از POE استفاده نمایید که تجهیزات موجود در سیستم تان از این ویژگی پشتیبانی کنند. به عنوان مثال اگر سوییچ و دوربین مداربسته تحت شبکه شما هر دو PoE باشند به سادگی می توانید دوربین را با یک کابل شبکه به سوییچ متصل کنید تا دوربین فعالیت خودش را آغاز کند. در صورتی که تنها دوربین IP شما PoE نیز همچنان می توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

قدرت یا توان POE چقدر است؟

در زمان انتخاب دستگاه های POE باید به عواملی همچون توان خروجی یا وات آن توجه نمود. برای انتخاب دستگاه POE باید تعداد پورت های خروجی، توان کل دستگاه و توان مصرفی دستگاه های متصل نیز در نظر گرفته شود.

تفاوت تکنولوژی POE و  +POE

+POE  نمونه بروزرسانی شده تکنولوژی POE است. اصلی ترین موردی که نسخه به آن توجه ویژه ایی شده است قدرت انتقال نیروی برق است که 2 برابر POE است. در تکنولوژی POE توان دستگاه برابر با 15.4 وات در هر پورت است؛ در +POE این عدد برابر با 30 وات در هر پورت است. همواره مقداری از توان هنگام عبور از طول کابل به هدر می رود. در نتیه به صورت عملی حداکثر توان تضمینی موجود در هر پورتPOE  برابر با 12.95 و در +POE برابر با 25.5 وات است.

 

  1. سیستم امنیتی و حفاظتی چیست    نصب خانه هوشمند     اسمارت سکیوریتی      شهر هوشمند

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

مگاپیکسل چیست و بهترین کیفیت دوربین مداربسته

مگاپیکسل این عبارت را بارها و بارها شنیده اید اما مگاپیکسل چیست و چه مفهومی را در دوربین بیان می کند. در زمان خرید تلویزیون، دوربین عکاسی، دوربین مداربسته و…. در بیشتر اوقات به این نتیجه رسیده اید که دستگاه انتخابی شما هر چه مگاپیکسل بیشتری داشته باشد بهتر است. در همین ابتدای مطلب باید بگویم خیر، لزوماً بالا بودن مگاپیکسل یک دیوایس یا دستگاه، به منزله بهتر بودن آن نیست. البته این موضوع با قیمت آن دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. در واقع با بالا رفتن عدد مربوط به مگا پیکسل قیمت دستگاه نیز بالا می رود. اما مگاپیکسل چیست به چه اشاره دارد و عدد آن مبین چه ویژگی در دستگاه های مختل از جمله دوربین مداربسته است. در این مطلب سعی داریم به این موضوع بیشتر بپردازیم.

 
 
 

مگاپیکسل چیست

عکس های دیجیتال از تعدادی پیکسل تشکیل شده اند. هر پیکسل را مربعی تصور کنید که تنها دارای یک رنگ مشخص است. با در کنار هم قرار دادن این مربع ها تصویر ایجاد می شود. این مربع کوچکترین جزء تصویر محسوب می شود. طول و عرض تصویر را در نظر بگیرید با ضرب تعداد پیکسل های طول در تعداد پیکسل های عرض شما می توانید به تعداد پیکسل کل تصویر برسید. یک مگاپیکسل تعداد یک میلیون پیکسل را نشان می دهد.

 
 
 

معنی مگاپیکسل در دوربین

مگا پیکسل یک دوربین چگونه محاسبه می شود؟ سنسورهای دوربین تعیین کننده تعداد پیکسل هستند. اگر سنسور دوربینی از 1000 پیکسل در 1000 پیکسل تشکیل شده باشد، این سنسور یک میلیون پیکسل یا یک مگا پیکسل است. دوربین های با کیفیت FHD سنسور 1080 در 1920 پیکسل دارند. چنین سنسوری تصویری به اندازه 2 مگاپیکسل ارائه می دهد. کیفیت تصویر دوربین مداربسته یا رزولوشن از جمله ویژگی دوربین مداربسته است. کیفیت تصویر بر مبنای مگاپیکسل تعریف می شود. به این ترتیب هر چه تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر بیشتر باشد، جزئیات بیشتری در تصویر دیده می شود. نمایش کیفیت یا رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به صورت یک عدد در کنار MP است.

همان طور که اشاره شد کیفیت تصویر در تصاویر با تعدادپیکسل های بیشتر بالاتر است. اما تعداد پیکسل یکی از آیتم های موثر در کیفیت تصویر است و نه تنها عامل موثر. همچنین تغییر کیفیت در تعداد پیکسل های بالاتر کمتر احساس می شود به عنوان مثال کیفیت تصویر 1 مگا پیکسل با تصویر 2 مگاپیکسل بسیار محسوس است. در مقابل بین یک تصویر 5 مگاپیکسلی و 6 مگاپیکسلی تفاوت چندانی قابل مشاهده نیست با وجود اینکه تصویر 5MP یک میلیون پیکسل بیشتر از تصویر 6MP دارد. در این حالت گفته می شود شیب تاثیر گذاری کم شده است.

 

مگاپیکسل و کیفیت دوربین مداربسته

هر چه مگاپیکسل دوربین بیشتر باشد، بهتر است!!!!!

این ارزیابی لزوماً صحیح نیست. تعداد پیکسل ها در کنار عواملی مانند کیفیت لنز، نوع سنسور، اندازه دیودهای حساس به نور، پردازش تصویر و… کیفیت تصویر ثبت شده را تعیین می کنند.

 
 

واژه پیکسل چیست؟

واژه پیکسل یا Pixel در سال های مختلف توسط افراد به کلمات گوناگونی نسبت داده شد. البته در تمامی آنها موضوع اصلی به صورت واحد بود و همگی به تصویر و جزئی از آن اشاره داشتند. سال 1932 در سر تیتر مجله Variety  واژه Pix به عنوان مخفف کلمه Pictures مورد استفاده قرار گرفت. به همین دلیل برخی واژه Pixel را متشکل از Pix و el  دانستند. بر همین اساس Pix همان Pictures است و el  به  Element اشاره دارد. همچنین در سال 1972 برخی Pixel را به عنوان Picture cell شرح دادند Cell به معنی سلول و واحد کوچکی از تصویر . با این وجود افرادی نیز Pixels را به صورت مخفف شده PX و واحد اندازه گیری در گرافیک و طراحی مورد استفاده قرار دادند.

 
 
 

 جدول مگاپیکسل و تعداد پیکسل های تصویر

نامعرض (تعداد پیکسل های افقی)ارتفاع (تعداد پیکسل های عمودی)تعداد کل پیکسل ها
1MP/720P 1280 720 921600
QVGA/960P 1280 960 1228800
1.3MP 1280 1024 1310720
2MP/1080P 1920 1080 2073600
2.3MP 1920 1200 2304000
3MP 2048 1536 3145728
5MP 2560 1920 4915200
6MP 3032 2008 6088256
8MP 3264 2448 7990272
 
 
 

رزولوشن HD به چه معناست

انواع متفاوتی از استاندارد HD وجود دارد و HD استاندارد ثابتی از رزولوشن محسوب نمی شود. مهمترین این استاندارها عبارتند از:

  • 720p:  رزولوشنی تا 1280×720 پیکسل را ایجاد می کند. (حدود 1مگا پیکسل)
  • 1080p:  رزولوشنی تا 1920×1080 پیکسل را ایجاد می کند. (2 مگا پیکسل)
  • 1440p: رزولوشن تا 2560×1440 پیکسل را ایجاد می کند. (3.6 مگا پیکسل)

حالت های 1080P و بالاتر را از آن را اغلب با نام Full HD می شناسند. در بیشتر اوقات صحبت از دوربین های مداربسته HD به دوربین های 1مگا پیکسلی اشاره دارد.

 
 
 

تفاوت دوربین IP با HD

نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ با فناوری HD توانسته است جایگاه خوبی را برای خود پیدا کند. این محبوبیت بخاطر وضوح تصویر بالا در کنار مقرون به صرفه بودن ایجاد شده است. دوربین های HD در واقع نسل جدید دوربین های آنالوگ هستند که در بستر کابل کواکسیال نصب می شوند. روند ذخیره تصاویر و فیلم های دوربین مداربسته از طریق دستگاه DVR انجام می شود. دوربین های IP یا همان تحت شبکه دوربین هایی هستند که به لحاظ کیفیت، تصاویر از وضوح بالایی برخوردار هستند. بستر نصب و راه اندازی آنها از طریق کابل شبکه فراهم می شود. اطلاعات در چنین سیستمی در دستگاه NVR ضبط می شود. البته وضوح تصویر در دوربین های آنالوگ HD به صورت چشمگیری ارتقاء یافته و به مرحله رقابت با دوربین های IP رسیده است.

 
 
 
 

تفاوت SD با مگاپیکسل در دوربین مداربسته چیست

رزولوشن تصاویر در دوربین های مداربسته آنالوگ با خطوط افقی TV یا TVL اندازه گیری می شد. دوربین مداربسته آنالوگ با وضوح بالا تصویری با رزولوشن 540 تا 600 TVL ارائه می دهد. در حالی که در دوربین های مداربسته مگاپیکسل عملکرد براساس تعداد پیکسل است نه رزولوشن. پیکسل در تمام حسگر های تصویر  CCD و CMOS قرار دارد. هر چه تعداد آن بیشتر، تراکم پیکسلی سنسور نیز بیشتر می شود.

دوربین مداربسته SD معمولی حدود 400 هزار پیکسل وضوح تصویر دارد. این در حالیست که دوربین های مگاپیکسلی حداقل یک میلیون پیکسل را در تصویر دارا هستند. زوم در تصاویر با تراکم پیکسل پایین، به کیفیت تصویر آسیب می زند. بسیاری از جزئیات به این ترتیب از بین خواهد رفت. گر چه دوربین های آنالوگ قدیمی به نوعی از رده خارج شده اند و دیگر محبوبیتی ندارند.

 

 

  1. سیستم امنیتی چیست    فروشگاه خانه هوشمند     اسمارت سکیوریتی      شهر هوشمند

سنسور PIR چیست؟

به واسطه نیاز کاربران به سنسور تشخیص حرکت و صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها تکنولوژی های تشخیص حرکت زیادی طراحی و تولی شدند. اکثر تکنولوژی های تشخیص حرکت بسیار گران قیمت بودند و کاربران به واسطه قیمت گرانشان تمایلی به استفاده از آن ها نداشتند. سنسور تشخیص حرکت PIR بسیار مقرون به صرفه و کار آمد است و در زمان کمی در بین کاربران از محبوبیت ویژه ایی برخوردار شده است.

 
سنسور PIR
 

سنسور تشخیص حرکت PIR چیست؟

همانطور که مستحضر هستید تمامی اجسام دارای طول موج هستند. در واقع طول موج های مختلف برای درجه حرارتهای مختلف است. طول موج اشیاء به واسطه Infrared و یا مادون قرمز دریافت می شود.

نحوه عملکرد سنسور PIR به این صورت است که هیچ اشعه ایی را ساتع نمی کند و تنها از طریق جذب اسعه مادون قرمز کار می کند. این سنسور تنها به امواج بدن انسان حساس است و در صورتی که در میدان دیدش یک شئ با دمای بدن انسان قرار بگیرد و حرکت کند اقدام به ارسال آلارم می کند. واکنش سنسور PIR از طرف شما قابل تعیین است می توانید آن را به گونه ایی تنظیم کنید که در صورت وجود انسان چراغ ها را روشن کند و یا آلارم ارسال کند و سریعا شما را مطلع کند. نحوه تنظیم آلارم سنسور تشخیص حرکت PIR به نوع کاربری شما بستگی دارند که ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

نحوه کار سنسور تشخیص حرکت PIR

نحوه کار سنسور PIR به گونه ایی است که حرارتها را تشخیص می دهد اما تنها به حرارت های بدن انسان و حیوان واکنش نشان می دهد. به طور مثال اگر قصد دارید برای بهینه سازی مصرف انرژی در بخش کنترل انرژی ساختمان در راه پله ساختمانتان دوربین مداربسته مجهز به سنسور PIR نصب کنید. کمک می کند که در زمان رفت و آمد از راه پله چراغ ها روشن شوند و در صورتی که کسی در راه پله حضور نداشت چراغ ها خاموش بمانند. نیازی نیست نگرانی از جهت نوری که از پنجره به داخل می تابد باشید زیرا سنسور تشخیص حرکت PIR آن را می شناسد و اختلالی در نحوه عملکرد آن ایجاد نمی شود.

می توانید سنسور تشخیص حرکت PIR را در یک اتاق نصب کنید و در برنامه ریزی آن اعلام کنید در صورت عبور و مرور در بازه زمانی مشخصی آلارم بدهد تا شما سریعا خودتان را به محل برسانید. به عنوان مثال دوربین مداربسته تان به سنسور PIR مجهز است و آن را رو به روی در ورودی شرکتتان نصب کردی. در طول روز عبور و مرور در این قسمت کاملا طبیعی است اما در بازه زمانی تعطیلی شرکت در صورت وجود هر گونه حرکتی احتمال وجود سارقین در شرکت وجود دارد و شما هرچه سریعتر باید از آن مطلع شوید که با به کارگیری سنسور پیر این عمل به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

نصب دوربین هایلوک مجهز به سنسور PIR

در صورتی که قصد نصب دوربین هایلوک مجهز به سنسور تشخیص چهره PIR را دارید پیشنهاد می کنیم آن را در موقعیتی قرار بدهید که تابش نور مستقیم خورشید باعث ایجاد آلارم های کاذب نشود. بهترین مکان برای نصب دوربین هایلوک مجهز به سنسور PIR دیوارهای بزرگ پشت به نور هستند. البته توجه داشته باشید که در حوالی محل نصبتان نباید فن گردش هوا وجود داشته باشد زیرا این فن ها موجب می شوند که هوای اتاق چندین بار تغیر کند که این امر خود به تنهایی موجب ایجاد آلارم های کاذب خواهد بود.

سنسور تشخیص چهره PIR متوجه تغیرات تابشی ایجاد شده می شود و تمامی بازه دید فعلی اش را با تصویر قبلی مقایسه می کند. تصاویری که به واسطه مادون قرمز ثبت می شوند را به صورت پیکسلی مورد بررسی قرار می دهد حتی اگر 3 پیکسل از تصویر تغییر کرده باشد آلارم را ارسال می کند. البته میزان حساسیت سنسور تشخیص چهره PIR را می توانید تغیر دهید.

نحوه فعالسازی PIR در دوربین آنالوگ

1- دستگاه DVR ورژن 3 هایلوک

انجام تنظیمات موشن :

Menu → Record → Schedule → Enable

ایجاد حساسیت و انتخاب ناحیه مورد نظر :

Menu →Camera → Enable Motion Detection → Enable False Alarm Filter

2- دستگاه DVR ورژن 4 هایلوک

انجام تنظیمات موشن :

Storage → Schedule → Record → Select a Camera → Enable Schedule →Apply

انتخاب ناحیه :

System Maintenance → Event- Normal Event →Motion Detection→ انتخاب دوربین موردنظر → Enable

Area: Enable False Alarm Filter → تعریف حساسیت تصویر و ناحیه مورد نظر

فعالسازی آلارم :

Linkage Action →Normal Linkage →

نحوه فعالسازی PIR در دوربین تحت شبکه (IP)

در ابتدا از طریق مرورگر internet explorer وارد منوي دوربین شوید و تنظیمات زیر را انجام دهید:

  1. انجام تنظیمات موشن در قسمت Configuration-Storage-Schedule Setting:
  2. Configuration →Event →Basic Event →PIR Alarm →Enable
  3. سپس صفحه Arming Schedule را ذخیره کنید.
 
 
 
 

اگر فردی در اتاق خوابیده باشد در طول کل شبانه روز سنسور تشخیص چهره PIR آلارم کاذب ارسال می کند؟

میزان حساسیت سنسور پیر را می توان تنظیم کرد تا به یک غلط خوردن ساده در خواب حساسیت نشان ندهد. اما اگر جا به جایی محسوسی صورت بگیرد به طور حتم سیستم آلارم ارسال خواهد کرد.

می توان برای سنسور تشخیص چهره PIR بازه زمانی تعیین کرد؟

جواب مثبت است. شما می توانید برای سنسور PIR تان بازه زمانی مشخص کنید به گونه ایی که تنها در ساعات مشخصی شروع به کار کند و پس از آن کارش را متوقف کند و دوربین مداربسته هایلوکتان به صورت معمول تصاویر را ثبت و ضبط کند.

آیا حرکات حیواناتی همچون گربه را نیز تشخیص می دهد و آن را مانند انسان یک خاطی فرض می کند؟

 سنسور پیر بر حسب حرارت شناسایی می کند و توانایی تشخیص حیوانات را از انسان ندارد و چون حیوانات همچون انسان موجود زنده هستند و درجه حرارت های یکسانی را ساتع می کنند برای هر دو آلارم ایجاد می کند.

    1. داهوا   دوربین مدار بسته    هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

VCR چیست و کاربرد آن در دوربین مداربسته

VCR چیست و چه کاربردی در دوربین مداربسته دارد؟ سوالی که در این مقاله به آن پاسخ داده می شود. ضبط کننده های ابتدایی در سیستم های مداربسته با نام VCR مخفف Video Cassette Recorder شناخته می شد. در این ضبط کننده برای ثبت تصاویر دوربین ها از نوارهای کاست یا VHS استفاده می شد. با پیشرفت تکنولوژی و رفع نواقض VCR این دستگاه به  مرور از میدان خارج شد و جای خود را به دستگاه های ضبط امروزی داد. در این مقاله سعی داریم شما را با VCR، ویژگی های آن، معایب و کیفیت عملکرد دستگاه بیشتر آشنا کنیم.

 
 
 
 

VCR در دوربین مداربسته

طبق مطالب فوق مشخص شد نقش VCR چیست. در این بخش به جزئیات بیشتری از این دستگاه در دوربین مداربسته و سیستم های نظارتی می پردازیم. دستگاه ضبط وی سی آر اکنون منسوخ شده است و استفاده چندانی ندارد، اما دلیل آن چیست؟ محدودیت ها و مشکلاتی که در استفاده از این دستگاه وجود داشت موجب از رده خارج شدن آن شد. یکی از محدودیت های این دستگاه ظرفیت نوار ویدئویی و مدت زمان ضبط تصاویر بود. به طور کلی با استفاده از این دستگاه در ابتدا 3 ساعت (با نرخ فریم 25 تا 30) و بعدها تا 6 ساعت (با فریم ریت 25 ) ضبط تصاویر انجام می شد. VCR دستگاه الکترومکانیکی است که صدا و تصویر آنالوگ را روی یک نوار مغناطیسی ضبط می کند و قابلیت پخش آن را نیز دارد.

بعد از این مدت باید نوار ویدئویی تعویض می شد، که مدت زمان کوتاهی برای ثبت تصاویر بود. ضمن اینکه نیاز به یک کاربر جهت نظارت بر عملیات ضبط تصاویر احساس می شد. با روی کار آمدن VCR های برنامه پذیر این مشکل تا حدودی رفع شد. زیرا این دستگاه می توانست چند نوار را پشت سر هم از تصاویر دوربین ضبط کند. برای مدتی از TVL ها (VHS) در ضبط تصاویر دوربین مداربسته استفاده  شد. دیجیتالی شدن در عرصه دوربین مداربسته برای اولین بار در سال 1990 معرفی شد. زمانی که دوربین های دیجیتال (براساس سنسورهای CCD) جایگزین دوربین های آنالوگ قدیمی شدند، همچنان ضبط تصاویر روی نوارهای VCR انجام می شد.

 
 
 

VHS مخفف چیست

VHS مخفف Video Home System یا همان سیستم ویدئویی خانگی است. استانداردی برای کاست ضبط آنالوگ در مصارف خانگی بر پایه نوار ویدئویی است. شرکت JVC این استاندارد را توسعه داد. در دهه 1970 ضبط ویدئویی اصلی ترین بخش در صنعت تلویزیون شده بود. مانند هر نوآوری دیگری، تعداد زیادی از شرکت ها، در ایجاد و توسعه استانداردی برای ضبط تلویزیون تلاش کردند. این فعالیت ها بیشتر مبتنی بر جذب بخش وسیع تری از جهان صورت می گرفت. در رأس این نوآوری‌ها، در صنعت ویدئو خانگی، تلاش برای توسعه استاندارد نوار ویدئویی بیشتر از همه پر رنگ بود. دو فرم وی‌ اچ‌ اس و بتامکس از استقبال بیشتری بین رسانه‌ها و عموم مردم برخوردار شدند. در نهایت در این رقابت فرم ویدئویی VHS به پیروزی رسید و تا پایان دوران نوار ویدئویی خانگی در این زمینه فرمانروایی کرد.

با ورود تکنولوژی‌های جدید و معرفی آنها به جهان انقلاب جدید رخ داد. در سال ۲۰۰۰ پذیرش جهانی فرم پخش ویدئویی DVD، پایه های فرمانروایی VHS در زمینه ویدئو خانگی را سست کرد. تا در نهایت در سال ۲۰۰۶ استودیوهای فیلم‌سازی آمریکایی، عرضه فیلم‌های تازه خود را با فرم وی‌ اچ‌ اس متوقف کردند.

 
 
 

معایب سیستم VCR

اما معایب سیستم VCR چیست :

  • مدت زمان کوتاه ضبط تصاویر از اولین ضعف های سیستم VCR بود. زیرا حدود 6 ساعت ضبط توسط VCR های رایج انجام می شد. گرچه VCRهای برنامه پذیر با ضبط در چند نوار به صورت پشت سر هم این موضوع را حل نمود. اما همچنان ظرفیت ذخیره سازی محدود بود.
  • عمر مفید نوارهای ویدئویی، نقطه ضعف استفاده از این دستگاه است. پس از چند بار ضبط و پاک کردن دیگر قابل استفاده نبودند.
  • نگهداری از نوارهای ویدئویی خود به فضای زیادی نیاز داشت. مخصوصاً اگر نگهداری از آنها (تصویر یک دوربین) در مدت طولانی ضرورت پیدا می کرد.
  • ضعف دیگر استفاده از سیستم VCR آسیب پذیری نوارهای ویدئویی است. این نوار ها به شدت به میدان مغناطیسی حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در میدان مغناطیسی تمام اطلاعات آنها از بین خواهد رفت.
 
 
 

از VCR تا IP

VCR ها اولین دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مداربسته محسوب می شدند. به مرور با رشد علم و فناوری در این زمینه، تغییراتی پدید آمد. در ماهیت دستگاه این که عملکرد VCR در دوربین مداربسته چیست تغییری ایجاد نشد. بلکه در چگونگی عملکرد دستگاه ضبط تغییراتی رخ داد. پیدایش DVR دستگاه ضبط کننده ای که جایگزین VCR شد. عصر DVR را می توان به دو بخش تقسیم کرد. در نیمه اول، حدود سال 1996، عملکرد ضبط DVR دیجیتالی شد. این مرحله از دیجیتالی شدن کاربر نهایی را از مزیت عدم نیاز به تعویض نوار برخوردار می کرد. کیفیت ضبط با ثبات و جستجوی رویدادهای ثبت شده کارآمدتر شد. با این وجود، دستگاه DVR همچنان دارای ورودی های کواکسیال آنالوگ و خروجی آنالوگ برای مانیتور بود.

در بخش دوم از عصر DVR شاهد اتصال شبکه ای دستگاه DVR و دیجیتالی کردن مانیتورینگ از طریق کامپیوتر و PC هستیم. طی سال های اخیر DVR های توسعه یافته تری عرضه شدند. این محصولات مجهز به یک رابط شبکه یا مودم هستند. تصاویر ضبط شده از راه دور، از طریق نرم افزار و یا با استفاده از یک رایانه شخصی قابل مشاهده هستند. دستگاه‌های DVR جدیدتر و پیشرفته‌تر می‌توانند از اتصال IP خود نه تنها برای ارتباط با رایانه شخصی، بلکه برای ارتباط با سایر دوربین های تحت شبکه نیز به کار روند.

دوران بعدی IP های هستند، که آخرین مرحله برای تکمیل دیجیتالی شدن دوربین مدار بسته محسوب می شوند. دوربین های تحت شبکه و سرورهای ویدئویی با ارتباط دوربین به ضبط کننده دیجیتال، با استفاده از شبکه های کامپیوتری، اینترنت یا حتی فناوری های بی سیم، توانست آنالوگ را از رده خارج کند. علاوه بر این، تصویربرداری دیجیتال همراه با شبکه، طیف جدیدی از عملکردهای سطح سیستم و بهره وری در هزینه را ممکن می‌سازد.

 

سیستم امنیتی و حفاظتی    قیمت خانه هوشمند    امنیت هوشمند    شاخص های شهر هوشمند

 

فریم ریت دوربین چیست؟

یکی از عوامل مهم و موثر بر کیفیت تصویر فریم ریت دوربین است. اما فریم ریت دوربین چیست؟  تعداد فریمی که دوربین می تواند در هر ثانیه ثبت کند را FPS و یا فریم ریت می نامند. تعداد فریم دوربین مداربسته مشخص می کند هر ثانیه از فیلم ثبت شده از چند تصویر ثابت تشکیل شده است. هنگام اجرای تصاویر دوربین مداربسته هر چه میزان فریم ریت بیشتر باشد  حرکت تصاویر روان تر است. قبل از خرید دوربین مداربسته می توانید با مراجعه به فایل دیتا شیت و جست و جو کلمه FPS میزان فریم ریت دوربین مداربسته را چک نمایید. مقدار FPS دوربین مداربسته قابل تنظیم است.

 

نرخ فریم چیست؟ FPS چیست؟

 

FPS مخفف Frame Per Second است. تصاویر متحرک و یا فیلم از نمایش متوالی تعدادی تصویر ثابت ایجاد می شود. هر فریم یک تصویر ثابت است. نرخ فریم تعداد تصاویر ثابت در ثانیه را مشخص می کند. برای نمایش یک تصویر متحرک باید فریم ها را با سرعتی مشخص پشت سر هم نمایش بدید تا مخاطب متوجه مکث بین تصاویر نشود.

فریم ریت دوربین چیست؟ چشم انسان تا 10 فریم در ثانیه را به صورت عکس با کمی مکث در نظر می گیرد. در صورتی که تعداد فریم بالای 10 را مشاهده کند آن را تصویر متحرک و یا فیلم در نظر می گیرد. تعداد فریم در ثانیه زمانی حائز اهمیت خواهد بود که در تصویر حرکتی اتفاق بیافتد. اگر تصاویر را با 25 فریم در ثانیه ثبت کنید جزئیات کمتری را نسبت به 10 فریم در ثانیه از دست خواهید داد. برای درک بهتر تفاوت بین نرخ فریم 10 و 30 بهتر است به تصویر زیر توجه کنید.

 
فریم چیست
 
فریم چیست
 
فریم چیست
 

 

مقایسه نرخ فریم های مختلف

 

هرچه میزان فریم ریت تصویر بیشتر باشد جزئیات بیشتری را می توانید مشاهده کنید و بلعکس هر چه میزان FPS کمتر باشد تصاویر به صورت پرشی دیده می شوند و در صورت آهسته کردن تصویر ممکن است تصویر تار دیده شود. به عنوان مثال اگر دوربین روی ترازوی طلا فروشی زوم باشد بهتر است فریم ریت آن را روی 30 فریم تنظیم کنید تا جزئیات را از دست ندهید و در صورت به سرقت رفتن طلا و… بتوانید به فیلم های ضبط شده مراجعه کنید.

 

 

چگونه Frame Rate یا همان FPS دوربین مداربسته را بررسی کنیم؟

 

برندهای معتبر دوربین مداربسته دارای کاتالوگ مشخصی هستند که در آن ویژگی های دوربین به طور کامل توضیح داده شده است. برای چک کردن فریم ریت دوربین مداربسته می توانید مدل دوربین را داخل سایت سرچ کنید تا تمامی ویژگی های آن را مشاهده کنید. به عنوان مثال می توانید دوربین 2 مگا پیکسلی هایلوک مدل IPC-B120H را در گوگل سرچ کنید و سپس در فایل pdf این دوربین به دنبال گزینه Frame Rate باشید.

 

 

هر فریم چند عکس است؟

 

عدد کنار مقدار FPS تعداد عكسي كه يك دوربين در حالت عكس برداري پياپي مي تونه در ثانيه بگيرد را اعلام کند. به عنوان مثال اگر FPS5 باشد به معنی این است که دوربین مداربسته در 1 ثانیه 5 عکس را ثبت می کند.

 

 

هر فریم چند ثانیه است؟

 

بازه زمانی فریم ریت دوربین مداربسته یک ثانیه است که بسته به تنظیمات انجام شده از سوی کاربر می تواند تعدادی بین 1 الی 30 عکس را در یک ثانیه به ثبت برساند.

 

 

نقش FPS در دوربین مداربسته چیست

 

یکی از موارد موثر بر کیفیت تصاویر، پهنای باند، حجم حافظه و….  فریم ریت تصاویر است. هر چقدر میزان FPS افزایش پیدا کند تصاویر پیوستگی بیشتری خواهند داشت و جزئیات کمتری را از دست خواهید داد. در صورتی که دوربین مداربسته با فریم ریت بالا تصاویر را ضبط کند هنگام آهسته کردن تصویر امکان تار شدن و واضح نبودن فیلم کمتر خواهد بود. البته در مکان هایی که رفت و آمد کمتری اتفاق می افتد و یا جزئیات از اهمیت کمتری برخوردار هستند بهتر است نرخ فریم ریت روی 10 باشد تا فضای کمتری را در حافظه اشغال کند.

توجه داشته باشید هنگام تنظیم نرخ فریم ریت باید دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده تصاویر هر دو از آن FPS پشتیبانی کنند. به عنوان مثال اگر دوربین مداربسته را روی 30 فریم در ثانیه تنظیم کنید و دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR-NVR تا 15 فریم در ثانیه را پشتیبانی کند تصاویر با 15 فریم در ثانیه ضبط خواهند شد نه 30 فریم در ثانیه. عکس این موضوع نیز انکان پذیر است بنابراین باید هم دوربین مداربسته را چک نمایید و هم دستگاه ضبط تصاویر را تا اطمینان حاصل نمایید که هر دو از نرخ فریم تعیین شده پشتیبانی می کنند.

 

 

ارتباط FPS در دوربین مداربسته با پهنای باند

 

هر چه نرخ فریم بیشتر باشد حجم تصاویر ثبت شده بیشتر خواهد شد و برای انتقال تصاویر به حجم بالایی از پهنای باند نیاز است. البته اگر دوربین مداربسته تصاویر را با کدگذاری H.265و H.264  ارسال کند پهنای باند کمتری را نسبت به نوع خطی اشغال خواهند کرد.

 

 

رابطه FPS و Shutter Speed سرعت شاتر

 

بعضا افراد فکر می کنندنرخ فریم موجب تار شدن تصاویر می شود در حالی که عامل موثر بر تار شدن تصویر سرعت شاتر است. هرچه سرعت شاتر دوربین مداربسته شما بیشتر باشد تصاویر واضح تری خواهید داشت و بلعکس اگر سرعت شاتر دوربین مداربسته شما آهسته باشد در تصویر تاری ایجاد  می شود و ممکن است چند فریم را از دست بدهید. در صورتی که در تصاویر ثبت شده تاری دیدید بهتر است تنظیمات سرعت شاتر را چک کنید زیرا نباید فریم بر ثانیه از تعداد نوردهی برثانیه بیشتر باشد.

 

 

رابطه تعداد فریم و رزولوشن

 

در صورتی که رزولوشن تصویر بالا برود پردازشگر زمان بیشتری برای پردازش تصویر صرف می کند و بعضا به دلیل محدودیت قدرت پردازش دوربین مداربسته با بالا رفتن رزولوشن باید تعداد FPS را کاهش بدهید.

 

فریم ریت دوربین چیست؟

در مقاله فریم ریت دوربین چیست؟ سعی کردیم شما را با مواردی چون نرخ فریم چیست؟ FPSچیست؟ مقایسه نرخ فریم های مختلف، هر فریم چند عکس است؟ هر فریم چند ثانیه است؟و… آشنا کنیم تا با توجه به نحوه عملکرد آن راحت تر تصمیم بگیرید. در صورت وجود هرگونه ابهام می توانید در انتهای مقاله برایمان پیام بگذارید تا در کمتر از 24 ساعت کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

 

 

  1. سنسور های CMOS در دوربین مداربسته
  2. دوربین PTZ چیست؟
  3. محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  4. دستگاه DVR هیبرید
  5. قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) دوربین مداربسته
  6. دوربین مداربسته ضد آب چیست؟
  7.  EOC در دوربین مدار بسته
  8. فناوری های EIS و OIS
  9. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
  10. فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته
  11. دوربین مداربسته وریفوکال
  12. 10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

مشخصات فنی دوربین مداربسته داهوا

داهوا تکنولوژی ارائه دهنده خدمات و راه حل های هوشمند IoT مبتنی بر ویدئو در جهان است. بعد از شرکت هایک ویژن دومین برند تولید کننده دوربین مداربسته در دنیاست. این شرکت نیز مانند رقیب خود از کشور چین است. فناوری و راهکارهای پیشنهادی Dahua در مسیر توانمندسازی جامعه ایمن تر و زندگی هوشمندتر ارائه می شود. شرکت داهوا با شرکت های بزرگ در صنعت و زمینه های مرتبط همکاری می کند تا بهترین محصول و راه حل را برای مشتریان به ارمغان آورد. از شرکای جهانی این شرکت می توان به سونی، تگزاس اینسترومنت، های سیلیکون، جنتک اشاره کرد.

 
 
 

کیفیت دوربین مداربسته داهوا

کیفیت دوربین های مداربسته داهوا یکی از پارامترهای محبوبیت این برند است. چرا که کیفیت و رزولوشن تصویر برای ثبت جزئیات و تصاویر بسیار حائز اهمیت است. در زمان انتخاب دوربین مداربسته یکی از سوالاتی که به فروشنده پاسخ می دهید “دوربین با چه کیفیتی می خواهید” است. برخی به گونه ای دیگر به پاسخ این سوال می رسند. به این صورت که دوربین را برای چه مکانی مدنظر دارید و از تصاویر ضبط شده چه چیزی برای شما مهم است.

کیفیت تصویر با عدد و واحد مگاپیکسل بیان می شود، هر چه عدد بزرگتر، رزولوشن تصویر بالاتر است. در نظر داشته باشید تنها عامل تعیین کننده کیفیت تصویر دوربین مداربسته داهوا این عدد نیست. بلکه عواملی مانند سنسور تصویر، چیپ ها، قابلیت های نرم افزاری، فریم ریت و… موثر هستند.

 
 
 

محصولات داهوا

Dahua برای پیروزی در بازار رقابتی دوربین مداربسته تنوع محصولات خود را در هر دو تکنولوژی وسعت داده است. در واقع داهوا توانسته در دو طیف تحت شبکه و آنالوگ طرفداران و مشتریانی خوبی بدست آورد.

در دسته بندی تولیدات کمپانی داهوا دوربین های مداربسته تحت شبکه، آنالوگ HDCVI، نمایشگر ها، تجهیزات ساختمان هوشمند، سوئیچ و تجهیزات جانبی قرار دارد. هر کدام از این دسته ها در گروه هایی تقسیم بندی شده اند تا انتخاب برای مشتریان راحت تر انجام شود. در دوربین های IP داهوا، دوربین با لنز ثابت، سنسور چندگانه و پانوراما، گردان یا PTZ و دستگاه های NVR را مشاهده خواهید کرد. در دسته دوربین های HDCVI نیز دوربین های PTZ، دوربین با لنز ثابت، پانوراما یا چشم ماهی و دستگاه DVR قرار دارد.

 

مشخصات فنی دوربین مداربسته داهوا

در دوربین های مداربسته داهوا فناوری های اصلی شامل : فناوری پردازش تصویر، فناوری تعبیه شده هوشمند، فناوری پیشگیرانه، ذخیره سازی ابری و فناوری شبکه است. برای هر کاربری یک محصول داهوا وجود دارد. شرکت داهوا سه سری از محصولات که مناسب برنامه های کاربردی از ساده تا پیشرفته هستند، را ارائه می دهد. از محصولات اولیه گرفته تا جدیدترین فناوری‌های نظارت تصویری پیشرفته، دوربین‌ها، ضبط‌کننده‌ها و لوازم جانبی با قیمت رقابتی عرضه می شود. سه سطح محصول پیشنهادی این شرکت است. این سطوح محصولات خوب و مقرون به صرفه گرفته تا محصولات با قیمت رقابتی و ویژگی های عالی را شامل می شوند. فرقی نمی‌کند سری Lite، سری Pro یا خانواده سری Ultra داهوا را انتخاب کنید. همه محصولات دارای عملکرد و قابلیت اطمینان بالا هستند.

 

دوربین داهوا سری Lite

سری Lite که به طور خاص برای برنامه های کوچک تا متوسط طراحی شده است، تنها مقدار مناسبی از ویژگی ها را دارد. همین امر موجب شده است تا قیمت این محصول به حداقل برسد. این محصولات برای کاربرانی که نیازهای نظارتی اولیه دارند ایده آل هستند. وجه تمایز اصلی اکثر دوربین های سری Lite IP و HDCVI، ویژگی Digital Wide Dynamic Range (DWDR) است. گزینه های دوربین IP و HDCVI PTZ زوم اپتیکال با برد کوتاه یا متوسط را ارائه می دهند. دستگاه‌های ذخیره‌سازی معمولاً دارای مدل های 4، 8 یا 16 کانالی هستند.

 

دوربین داهوا سری Pro

سری Pro از محصولاتی تشکیل شده است که جذابیت اصلی بیشتری دارند. با این وجود در عین حال از قیمت اقتصادی بالایی برخوردار هستند. تمایز اصلی اکثر دوربین‌های IP با لنز ثابت و PTZ سری Pro، ویژگی تحلیل داخلی IVS است. IVS توانایی تشخیص و تجزیه و تحلیل اجسام متحرک را فراهم می کند. دوربین های IP وریفوکال و HDCVI دارای گزینه لنز موتوری برای سهولت در نصب هستند. با وجود WDR واقعی (تا 120 دسی بل)، اکثر دوربین های IP یا HDCVI برای مکان هایی که از نور مستقیم خورشید یا تابش خیره کننده دچار مشکل می شوند، عالی است. اکثر دوربین های IP و HDCVI PTZ دارای زوم اپتیکال با برد کوتاه هستند. دستگاه‌های NVR و DVR در این سری معمولاً دارای مدل های ۸، ۱۶ یا ۳۲ کانال با ضبط ۴K هستند.

 

دوربین داهوا سری Ultra

زمانی که به دنبال بهترین ها در دوربین داهوا هستید سری Ultra می تواند پاسخ شما باشد. وضوح فوق‌العاده بالا (تا 12 مگاپیکسل) به دوربین‌های تحت شبکه اجازه می‌دهد تا بهترین جزئیات را ثبت کنند. این سری از دوربین ها به انتخابی عالی برای برنامه‌های امنیتی پیشرفته در مشاغل متوسط و بزرگ تبدیل می‌شوند. Smart H.265+، سیستم تجزیه و تحلیل هوشمند ویدئویی داخلی (IVS)، و فضای ذخیره سازی روی برد از ویژگی های این رده دوربین پیشرفته است. اکثر دوربین های تحت شبکهPan Tilt Zoom (PTZ) دارای زوم اپتیکال با برد بالا هستند. روشنایی IR هوشمند بیش از 650 فوت برد دارد. دوربین های گردان HDCVI دارای وضوح 4 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 30X است. دستگاه های ضبط معمولا دارای مدل های RAID 32، 64، 128 یا 256 کانالی با ضبط 4K می شوند.

 
 

دید در شب رنگی داهوا

با پیشرفت های مداوم در نرم افزار و سخت افزار، نسل جدید فناوری تمام رنگی در دوربین مدار بسته داهوا با ساختار حسگر دوگانه و بهینه سازی نرم افزار مجهز شده است. حتی زمانی که نور سفید خاموش است، می تواند تصاویر رنگی با کیفیت بالا داشته باشید. در نتیجه آلودگی نوری تا حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر این، رزولوشن 4K آن امکان گرفتن جزئیات رنگی زنده را در شب فراهم می کند. همچنین زوم اپتیکال و ویژگی های هوش مصنوعی در نوعی از دوربین های داهوا در صرفه جویی هزینه ها و بهبود کارایی بسیار موثر است. این دوربین ها برای انواع پروژه ها و کاربری ها مناسب هستند.

 
 
 

پک کامل دوربین مداربسته داهوا

دوربین های مداربسته در هر برندی ممکن است به صورت پک یا پکیج در بازار عرضه شود. وجود 80 درصد دوربین های متفرقه به صورت پک یا پکیج، موجب تصورات منفی نسبت به پکیج شده است. بسیاری از افراد بر این باورند که تمام پکیج ها بدون کیفیت هستند و خرید آنها کار اشتباهی است. باید خاطر نشان کنم که بسیاری از شرکت های معتبر از برندهای اصلی نیز اقدام به عرضه پکیج می کنند. شما در بازار می توانید به پک کامل دوربین مداربسته داهوا، پکیج هایک ویژن و هایلوک و… دسترسی داشته باشید.  در صورتی که تمام اجزای سیستم تشکیل دهنده پک از برند اصلی باشند خرید پک مشکل چندانی ایجاد نمی کند. تنها موضوعاتی به همراه دارد که باید به آنها توجه نمود.

پکیج ها یا پک مجموعه ای از چند دوربین مداربسته (دام یا بولت) به همراه دستگاه ضبط هستند. براساس اینکه پکیج دوربین مداربسته تحت شبکه یا آنالوگ است، نوع دوربین و دستگاه ضبط متفاوت خواهد بود. هارد قطعه ای مهم برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته محسوب می شود. در پکیج ها گاهی برای پایین آوردن قیمت و جذب مشتری، هارد را به طور جداگانه محاسبه می کنند و قیمت آن روی قیمت پکیج حساب نشده است.

موضوع مورد توجه دیگر این است که معمولاً برای نصب دوربین مداربسته داهوا محیط بررسی می شود و نوع آن تعیین می شود. هر محیط براساس موقعیت نور، شرایط آب و هوایی، بیرونی یا داخلی بودن محل نصب، میزان کیفیت مورد نیاز و… دوربین با مشخصات و ویژگی های خاص خود را می خواهد. حال با خرید پکیج تنها به یک نوع دوربین در چند تعداد دسترسی خواهید داشت.

 
 

دوربین PTZ چیست؟

دوربین PTZ توانایی چرخش به صورت افقی و عمودی را دارد. این دوربین را با نام های دوربین اسپید دام، دوربین گردان و دوربین PTZ می شناسند. دوربین اسپید دام توانایی زوم اپتیکال را دارد. (زوم اپتیکال به معنی زوم بر اجسام دورتر بدون کاهش کیفیت است.) دوربین گردان یکی از پر کاربردترین دوربین ها برای مانیتورینگ و نظارت کنترل شده است که عموماً برای کاربری های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد این دوربین به این صورت است که کاربر برای دوربین اسپید دام یک یا چند Preset تعریف می کنند و دوربین نیز برحسب آن حرکت می کند و یا یک اپراتور حرکات آن را کنترل می کند.

 

  1.دوربین PTZ چیست؟

 

دوربین گردان را با نام های مختلفی می شناسند که معروف ترین آن دوربین PTZ است. PTZ مخفف عبارت Pan Tilt Zoom است. این نام برحسب نحوه عملکرد دوربین اسپید دام انتخاب شده است. Pan به معنی چرخش به سمت چپ و راست می باشد.Tilt نیز به معنی حرکت عمودی دوربین مداربسته به سمت بالا و پایین است.Zoom  نیز به معنی بزرگنمایی است. به واسطه آن که دوربین اسپید دام می تواند در جهات مختلف بچرخد و تصاویر با کیفیتی را ثبت کند به آن دوربین گردان نیز گفته می شود.

مزایای دوربین مداربسته اسپید دام

  • پوشش فضای وسیع تنها با یک دوربین
  • مجهز به قابلیت تعقیب خودکار (Auto Tracking)می باشد.
  • دارای زوم اپتیکال می باشد و می تواند بدون افت کیفیت بزرگنمایی را بر روی تصاویر انجام بدهد.
  • دوربین های اسپید دام قابلیت تنظیم و برنامه ریزی جهت چرخش، میزان زوم و زمان اجرای آن را دارند.
 

  3. کاربرد دوربین گردان

 

کاربرد اصلی دوربین PTZ برای نظارت دقیق در محیط ها پر رفت و آمد است. از این دوربین برای تعقیب و بزرگنمایی تصاویر در فاصله هایی نچندان کوتاه استفاده می شود. با استفاده از دوربین گردان پس از زوم کیفیت تصویر از بین نخواهد رفت. دوربینPTZ را می توان از طریق یک اپراتور مدیریت کرد و یا با به کارگیری قابلیت PRESET یک برنامه برای آن تعریف کرد تا بر اساس آن تصاویر را به ثبت برساند.

 

 

  4.دید در شب دوربین گردان

 

برای آنکه تصاویر واضح و قابل قبولی داشته باشیم باید نور کافی به لنز و از آنجا به چیپ تصویر دوربین بتابد تا تصویری قابل قبول در شب و یا تاریکی مطلق تشکیل شود. بعضاً افراد مجبور به نصب دوربین مداربسته در محیطی تاریک هستند که نور کافی در دسترس دوربین قرار ندارد تا تصاویر واضحی را به ثبت برساند اما با وجود ال ای دی های مادون قرمز به کار گرفته شده در طراحی دوربین های اسپید دام دیگر نیازی نیست نگران نور محیط باشید. عموماً دوربین PTZ دارای دید در شب 100 الی 500 متر است که با چک کردن دیتا شیت هر محصول داخل سایت شرکت تولید کننده می توانید میزان برد دید در شب آن را در یابید.

دوربین گردان می تواند به واسطه دید در شب IR, EXIR, COLORVU تصاویر با کیفیت و قابل قبولی را در نور کم و یا تاریکی مطلق شب ارائه بدهد. تفاوت این سه تکنولوژی دید در شب تنها در کیفیت تصاویری است که ثبت می کنند، دید در شب EXIR تصاویر سیاه و سفید با کیفیتی را در شب ثبت می کند اما دید در شب COLORVU  تصاویر رنگی را در شب ضبط می کند که می تواند برای بررسی جزئیات تصادف، جنایت و… مهم و کاربردی باشد.

 

 

  5.ZOOM دوربین PTZ

 

Z  انتهای اسم این دوربین مخفف ZOOM است. زوم به کار گرفته شده در این دوربین زوم اپتیکال است که به معنی زوم بر اجسام دورتر بدون کاهش کیفیت است. تنها دوربین هایی با لنز متغیر می توانند از زوم اپتیکال پشتیبانی کنند که تمامی دوربین های اسپید دام دارای لنز متغیر می باشند. در کاتالوگ دوربین مداربسته زوم اپتیکال را با ضریب X نمایش داده می شود. به طور مثال 20X به معنی این است که دوربین می تواند تا 20 برابر فاصله تا سوژه بر روی آن زوم کند. زمانی که شما از زوم اپتیکال استفاده کنید دیدتان محدودتر خواهد شد و جزئیات بیشتری را می بینید.

 

 

  6.قابلیت تعقیب خودکار دوربین اسپید دام ( Auto Tracking )

 

قابلیت تعقیب خودکار به این معنا است که دوربین گردان بر حسب پارامترهای تعریف شده سوژه را تشخیص می دهد و تا زمان خارج شدن از دید آن را تعقیب می کند و تمامی حرکاتش را ثبت می کند. این ویژگی در دوربین های اسپید دام جدید هایلوک وجود دارد و شما می توانید از آن برای تعقیب سوژه های مورد نظرتان استفاده کنید.

 

 

  7.قابلیت Preset دوربین اسپید دام

 

با به کارگیری این قابلیت می توانید یک الگوی رفتاری برای دوربین اسپید دام تعریف کنید. به عنوان مثال می توان میزان چرخش، زوایای چرخش، زمان های مختلف چرخش(برای مثال بعد از 5 دقیقه گردش به چپ یا راست…)، زوم دوربین و … را برای دوربین تنظیم نمود. با استفاده از این قابلیت دوربین به صورت خودکار طبق الگوی رفتاری تعیین شده از سمت کاربرد رفتار کرده و سوژه را تعقیب می کند و دیگر نیازی به اپراتور نخواهید داشت.

به طور مثال می توانید دوربین اسپید دام را برای خط تولید مورد استفاده قرار بدهید و برای آن Preset خاصی را تعریف کنید که تمام مسیر خط تولید را رصد کرده و تصویر برداری کند، در نقطه ایی خاص زوم کند و یا چند ثانیه ایی متوقف شود و بعد مجددا شروع به حرکت کند. در صورتی که بخواهید به صورت دستی دوربین را کنترل کنیدPreset  متوقف خواهد شد و زمانی که کارتان به اتمام برسد انجام دستوراتPreset  از سر گرفته می شود.

 

 

  8.چرا به دوربین های گردان PTZ می گویند

 

دوربین گران و دوربین PTZ هر دو نام های دوربین مداربسته اسپیددام است که می تواند بدون نیاز به اپراتور محوطه را رصد کند و بدون افت کیفیت برروی نقاط مختلف تصویر زوم کند.


 

 

 
 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن : دستگاه DVR مخفف عبارت Digital Video Recorder  است و اشاره به دستگاهی دارد که وظیفه اصلی آن ضبط و مدیریت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته آنالوگ است. این وظیفه در مدل های جدید تر دوربین مدار بسته تحت شبکه با وسیله ای با نام NVR انجام می شود. اهمیت دستگاه DVR در این است که شما به عنوان نصاب دوربین مداربسته می توانید تمام تنظیمات مورد نیاز سیستم مداربسته خود را از طریق این دستگاه انجام دهید.

دستگاه DVR به مانند هر دستگاه برقی ممکن است با مشکلات فنی روبرو شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد. یکی از موارد شایع دستگاه های DVR بوق زدن این دستگاه و اخطار های صوتی است که باید سریع مشکلات آن را برطرف کنیم.

نقش دستگاه DVR در سیستم های نظارتی

دستگاه DVR قوی ترین و پرکاربردترین دستگاه دیجیتال برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ به حساب می آید و شما می توانید با استفاده از این دستگاه تصاویر آنالوگ ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را به تصاویر دیجیتال قابل نمایش تبدیل کنید و در نهایت به شکل یک فایل ویدئویی بر روی هارد دستگاه DVR ذخیر کنید.

به عبارتی دقیق تر در پروژه های کوچک و متوسط نصب دوربین مدار بسته که هزینه های نصب سرور برای ثبت و ذخیره تصاویر به صرفه نیست، دستگاه دی وی ار به مانند یک سرور عمل می کند. در این سیستم دوربین های مداربسته به وسیله پورت های مجزا به دستگاه دی وی آر متصل می شود. می توان به طور خلاصه چنین بیان کرد که دستگاه DVR وظیفه ضبط تصاویر، انتقال آنها به هارد با فرمت های قابل پخش برای کاربر نهایی است.

یکی از مشکلات رایج در دستگاه های دی وی ار خصوصا در دستگاه DVR برند هایک ویژن بوق زدن مکرر این دستگاه بعد از نصب دوربین مداربسته است. برای مثال وقتی برای اولین بار دستگاه دی وی ار هایک ویژن را روشن می کنید، اگر هارد دیسک دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد دستگاه شروع به زدن بوق ممتد می کند. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شده باشید راه حل قطع کردن بوق خیلی راحت است. باید ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه وارد شده و تیک مربوط به این اخطار را غیر فعال کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از دستگاه DVR

از مزایای این دستگاه ها کیفیت بالای تصاویر ضبط شده است. قابلیت های بسیاری همانند تنظیم کردن آلارم، موشن دتکتور و … را دارد که نصب و استفاده از دوربین مدار بسته را راحت تر کرده است. می توان با استفاده از تاریخ مشخص به تصویرهای ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. در صورتی که بخواهیم از تصاویر ضبط شده کپی بگیریم ، کیفیت آن افت پیدا نخواهد کرد.

ضبط تصویرها دارای حجم زیادی می باشد که ما را از عوض کردن نوار بی نیاز می کند. امکان ضبط کردن تصاویر کمی قبل از تشخیص دادن حالت حرکت میسر شده است.  می توان با اتصال دی وی آر به شبکه اینترنتی تصاویر ضبط شده را از راه دور مشاهده کرد.

از معایبی که برای این دستگاه ها می توان ذکر کرد هزینه نسبتاً بالای آن می باشد. البته با در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت هایی که این دستگاه دارد متوجه می شویم که هزینه آن بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد.

 

 

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

 

 

تنظیمات اخطار در DVR

اگر دستگاه دی وی آر هایک ویژن شروع به بوق زدن کرد، ابتدا باید دلیل آن را جست و جو کنید. عمده علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن به شرح زیر است:

  • پر شدن هارد دیسک
  • قطع شدن ارتباط هارد دیسک با دستگاه
  •  دچار مشکل شدن هارد دیسک دستگاه
  • قطع شدن کابل شبکه دستگاه
  • وارد شدن به دستگاه ضبط پس از چند بار زدن پسورد دستگاه
  • تشخیص حرکت توسط دوربین های متصل به دستگاه
  • تشخیص قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته به هر دلیلی
  • تشخیص وارد شدن ضربه به دوربین مدار بسته
  • تشخیص عبور از خطر فرضی
  • تشخیص ورود غیر مجاز به منطقه از پیش تعریف شده و همه قابلیت های VCA

 

 

غیر فعال کردن بوق زدن DVR

در سطور قبل دلایل احتمالی که منجر به بوق زدن دستگاه DVR می شود را برای شما بیان کردیم. اما سوال مهم این است که در چنین شرایطی چطور می توان بوق زدن دستگاه را متوقف کرد؟

برای غیر فعال کردن بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید و از بخش Configuration گزینه Exception انتخاب کنید.

در مرحله بعد تیک بخش Enable Event Hint را غیر فعال می کنیم .

سپس در قسمت Exception Type  گزینه All را انتخاب کنید .

در مرحله ی بعد تیک گزینه Audible Warning را غیر فعال کنید .

در مرحله آخر هم تنظیمات را از طریق دکمه Apply ذخیره کنید .

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

قیمت دوربین خودرو

دستگاه DVR هیبرید



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


AWB در دوربین مدار بسته

AWB در دوربین مدار بسته : یکی از مشکلات دوربین های مداربسته نسل قدیم این است که نور سفید محیط از یک حد که بیشتر می شود تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته دچار اختلال رنگ می شوند. AWB (Automatic White Balance) در دوربین مدار بسته فناوری جدیدی است که کمک می کند نور سفید محیط متعادل شود و در نتیجه تصاویری با کیفیت بهتر ثبت می شود. به طور کلی فناوری AWB در دوربین مدار بسته باعث می شود که رنگ های واقعی تری از محیط ثبت شود و از این طریق تصاویری با کیفیت بهتر خواهیم داشت.

دوربین های مداربسته تحت برند های بسیار زیادی در دنیا تولید می شوند و در نتیجه برای کسب بازار بزرگتر یک رقابت بسیار سخت در جهت تولید محصولات با کیفیت بالا تر در میان تولید کنندگان شکل گرفته است. فناوری AWB در دوربین مدار بسته یکی از این فناوری هاست که توانسته تصاویر با کیفیت در محصولات دارای این فناوری ایجاد کند. در ادامه به معرفی این تکنولوژی می پردازیم.

 

قبل از معرفی فناوری AWB در دوربین مدار بسته بیایید یک مقایسه میان دوربین های مداربسته و چشم انسان داشته باشیم. بر کسی پوشیده نیست که تکنولوژی دوربین های مداربسته در چند سال گذشته پیشرفت های اعجاب انگیزی داشته اند اما هنوز این دوربین ها فاصله بسیار زیادی تا ثبت تصاویر به وضوح چشم انسان دارند. برای مثال چشم انسان این توانایی را دارد که در هر شرایط نوری به سرعت خودش را تطبیق می دهد و با تجزیه و تحلیل نور سفید محیط به تولید رنگ های زنده و طبیعی می پردازد. در این خصوص دوربین های مداربسته دچار اختلالات شدیدی می شوند و عموما دوربین های نسل گذشته در تجزیه و تفکیک نور سفید ضعیف هستند و در نتیجه تصاویری با زمینه های رنگی سبز، نارنجی و آبی ایجاد می شود.

عمدتا تصاویر با پس زمینه رنگی خاص مانند رنگ سبز یا آبی در شرایطی برای دوربین مداربسته ایجاد می شوند که تصویر تحت تاثیر یک رنگ غالب باشد و یا اینکه هیچ گونه نور سفید با منبع طبیعی در محیط وجود نداشته باشد. شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته در چند سال اخیر موفق شده اند که با الگو برداری از مکانیزم چشم انسان، این قابلیت را با نام AWB در دوربین های مداربسته قرار دهند.

 

 

 

کاربرد قابلیت AWB

 

کاربرد اصلی فناوری AWB در زمانی است که نور سفید محیط از منابع نوری مختلف به حدی است که منجر به اختلال رنگ تصاویر دوربین مداربسته می شود. این فناوری با تفکیک نور سفید از جهات مختلف در یک محیط، بالانس رنگ سفید را تنظیم می کند و اغتشاش رنگ از این طریق حل می شود. نکته مهم در خصوص این فناوری این است که اکثر تولید کنندگان دوربین مداربسته این فناوری را در محصولات جدید خود عرضه کرده اند و در نتیجه به راحتی در بازار می توانید دوربین مداربسته با این فناوری را پیدا کنید.

 

ATW و تفاوت آن با AWB

همچنین لازم به ذکر است که در یک سال اخیر تکنولوژی جدیدتری با نام ATW(Auto Tracking White Balance) در دوربین های مدار بسته جایگزین AWB شده است. در این قابلیت برای دستیابی به تعادل رنگ سفید در تصاویر از یک الگوریتم از پیش تعیین شده استفاده میگردد.

در این حالت حتی در صورت عدم وجود منبع نور سفید در محیط دوربین قادر به تنظیم و نمایش صحیح رنگ ها با استفاده از آن الگوریتم است. دوربین هایی با این قابلیت میتوانند حتی در شرایط نوری نا مساعدطرحی یکنواخت و با کیفیت از رنگ ها در تصویر ارائه دهند.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تشخیص حرکت یا موشن دتکتور (Motion Detector) در دوربین های مداربسته یکی از از ساده ترین مکانیزم های پردازش تصویر دوربین های مداربسته است. این مکانیزم از طریق بررسی تغییرات در تصویر حرکت را تشخیص داده و از آن برای بخش های مختلف دستگاه DVR یا NVR کمک می گیرد.

موشن دتکتور چطور کار می کند؟

مکانیزم موشن دتکتور در واقع یکی از ساده ترین شکل های پردازش تصویر به شمار می رود. این مکانیزم با بررسی فریم های تصویر تغییرات در بین فریم ها را تشخیص می دهد و آنها را به عنوان حرکت در تصویر شناسایی می کند. میزان حساسیت و ناحیه حساس به تغییرات را میتوان در بیشتر دستگاه های ضبط کننده سیستم مداربسته شناسایی کرد.

نقاط مثبت و منفی مکانیزم موشن دتکتور

نقاط مثبت

  • سادگی: سادگی این مکانیزم امکان استفاده از آن بر روی انواع دستگاه های DVR را برای سالهای زیادی ایجاد کرده.
  • عدم نیاز به پردازش بالا: در کنار سادگی سیتماتیک این مکانیزم از نظر نوع پردازش تصاویر نیز کار ساده ای انجام می دهد و هزینه های سخت افزاری دستگاه های ضبط کننده را بالا نمی برد.
  • کارایی معقول در شرایط عادی: استفاده از مکانیزم پردازش تصویر در نوع خود برای کاربری های عادی و ساده بسیار موثر است و از حجم تصاویر ضبط شده در دستگاه به شدت می کاهد.

نقاط ضعف

  • عدم امکان تشخیص حرکت فیزیکی: همانطور که گفته شد مکانیزم موشن دتکتور برخلاف نامش تنها تغییرات در تصویر را شناسایی می کند نه حرکت اجسام را به همین دلیل ممکن است موشن دتکتور حتی با تغییرات نوری در محیط هم فعال شود.
  • عدم امکان استفاده به عنوان دزدگیر: محدودیت تشخیص در مکانیزم موشن دتکتور امکان استفاده از آن به عنوان دزدگیر را از بین می برد. در صورت استفاده با این کاربری هم میزان خطا بیش از حد بالا خواهد بود. برای چنین کاربردهایی بهتر است از سنسورهای PIR استفاده کنید.

کاربرد های موشن دتکتور

اصلی ترین کاربرد مکانیزم موشن دتکتور در هوشمند سازی روند ضبط تصاویر در سیستم های مداربسته است. با استفاده از این مکانیزم شما میتوانید زمانی که تصویر فاقد حرکت است ضبط را متوقف کنید و تنها زمانی که تغییراتی در تصویر اتفاق می افتد تصاویر را ضبط کنید. این کار ظرفیت ضبط تصاویر و هارد دیسک مورد نیاز برای سیستم مداربسته را به صورت جدی کاهش می دهد.

نصب دوربین خودرو

پورت SATA و ESATA

ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته

دلایل نصب دوربین مداربسته

 DVR هیبرید

دوربین مدار بسته وای فای

پی او ای در دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته پلاک خوان

حسگر رادار دوربین مداربسته

مقایسه دوربین مداربسته وارم لایت و استار لایت

 دوربین مداربسته ضد نور



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آشنایی با JPEG و PNG و BMP

پیش از معرفی انواع روش های فشرده سازی تصاویر دوربین مدار بسته لازم است کمی با مکانیسم فشرده سازی تصاویر آشنا شوید. دو نوع رایج از فشرده سازی که اغلب با نام آن ها آشنا هستید JPEG و PNG هستند. قبل از توضیح این دو روش ابتدا باید بدانید که شکل خام یک عکس دارای فرمت BMP است. تصاویر BMP به صورت پیکسل به پیکسل ذخیره می شوند به این معنی که اطلاعات هر پیکسل مانند مقدار روشنایی، رنگ ها و مقیاس و جایگذاری آن به صورت جداگانه ثبت شده و سپس با کنار هم قرار گرفتن این پیکسل ها تصویر نهایی ایجاد می گردد. طبیعتا ذخیره سازی به این روش منجر به ایجاد حجم بالایی از اطلاعات شده که فضای زیادی را نیز اشغال می کند. به همین دلیل روش های دیگری ابداع شدند. از جمله روش JPEG که در آن پیکسل هایی که از نظر اطلاعات، رنگ و … شباهت زیادی به یکدیگر دارند با یکدیگر ادغام شده و بجای ضبط پیکسل به پیکسل تصاویر مجموعه ای از آبجکت های رنگی در کنار هم قرار گرفته و ضبط می گردند. این تنها تعریف ساده ای از عملکرد JPEG است و این روش در بردارنده جزئیات نرم افزاری بیشتری است که ما از ذکر آن خودداری می کنیم. اما در روش دیگر با نام PNG تصاویر به صورت فرمول هایی که هرکدام معرف یا نشان دهنده شکلی خاص هستند در می آیند. برای مثال چنانچه مربعی در مرکز تصویر قرار داشته باشد تصویر آن به صورت فرمول یک مربع ثبت می گردد. به طور خلاصه روش JPEG روش مناسب تری برای فشرده سازی تصاویر دوربین هاست و نرخ فشرده سازی در آن بالاتر از PNG است. روش PNG اغلب برای طراحی های کامپیوتری، طراحی های خطی و آیکون ها مناسب تر است.

“تقریبا تمام انواع روش های فشرده سازی تصاویر بر پایه JPEG ابداع شده اند و از آن تبعیت می کنند. زیرا تصاویر ویدئویی اغلب واقعی بوده و به همین دلیل روش JPEG بازده بهتری برای آنها خواهد داشت.”

روش فشرده سازی MPEG

سایر روش های فشرده سازی دارای مکانیسم پیچیده تری نسبت به JPEG هستند. برای مثال در روش MPEG که ابتدایی ترین روش فشرده سازی تصاویر ویدئویی است، علاوه بر ادغام شدن پیکسل های کنار هم در یک تصویر یا فریم، پیکسل های مشابه در فریم های پشت سر هم نیز با یکدیگر ادغام می گردند و چنانچه شاهد تغییرات زیادی در فریم ها نباشیم تصاویر با نرخ بالایی فشرده می گردند. در واقع در این روش تنها قسمت هایی از تصویر که دارای رخداد مهم و حرکت سوژه هستند  باقی می مانند.

فشرده سازی تصویر در دوربین مداربسته

وجود فرمت های فشرده سازی برای کاهش حجم تصاویر یکی از ضروریات یک سیستم مداربسته است زیرا با وجود آنها تا میزان زیادی در مصرف پهنای باند و فضای ذخیره سازی صرفه جویی می گردد که مستقیما در کاهش هزینه های سیستم تاثیرگذار است. همانطور که گفتیم در این مطلب سعی کردیم بر پایه مفاهیم ساده و قابل فهم انواع فشرده سازی را توضیح دهیم و قطعا روش های مذکور بر پایه طراحی های نرم افزاری دیجیتال و بسیار پیچیده برای تشخیص و تمایز میان شباهت های موجود در تصویر عمل می کنند و در نهایت شاهد کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت آنها خواهیم بود.

روش های فشرده سازی در دوربین های مداربسته

باید بدانید که در سیستم های آنالوگ عمل فشرده سازی تصاویر در دستگاه ضبط DVR انجام می گردد نه دوربین مداربسته. چون دوربین فاقد پردازشگر است، به همین دلیل نمی تواند تصویر را فشرده کند. دوربین ها ابتدا تصاویر را به صورت غیر فشرده برای دستگاه ضبط می فرستند و فشرده سازی در این دستگاه انجام می شود.

اما در دوربین های تحت شبکه فشرده سازی تصاویر در داخل دوربین انجام می شود.

در دوربین های مدل قدیمی از روش های ساده و ابتدایی مانند JPEG یا MPEG برای فشرده سازی تصاویر استفاده می شد. اما در حال حاضر از روش های پیشرفته تری مانند H.264، H.265، H.265+ و .. استفاده می گردد. که در ادامه به شرح مختصری از هر کدام می پردازیم.

فشرده سازی H.264

یکی از بهترین و رایج ترین روش های فشرده سازی دوربین مداربسته است. در این روش با کاهش نرخ بیتریت (Bitrate) و حذف نقاط تکراری در فریم ها عمل فشرده سازی انجام می گیرد، بدون آنکه کاهش چشمگیری در کیفیت تصویر نهایی رخ دهد. ورژن های دیگری از این فرمت فشرده سازی مانند H.264+ نیز ابداع شده اند که نرخ فشرده سازی بهتری دارند اما برای استفاده از آن نیازمند تجهیزات خاصی هستید.

فشرده سازی H.265 یا HEVC

بعد از فرمت H.264 که رایج ترین فرمت فشرده سازی و محبوب ترین آن در میان سیستم های مداربسته بود فرمت فشرده سازی H.265 به بازار آمد. یکی از مزایای این روش کاهش دو برابری حجم تصاویر در مقایسه با روش قبلی (H.264) است. در تصاویر ویدئویی هر چه میزان حرکت در تصویر کمتر باشد حجم آن نیز کاهش می یابد همچنین نوع تصویربردای ویدئویی نیز در حجم نهایی تصاویر تاثیرگذار است. اما روش فشرده سازی H.265 عموما می تواند تصاویر را تا دو برابر فشرده کند. همچنین کیفیت نهایی تصویر در این روش به مراتب بالاتر از فشرده سازی H.264 است

فشرده سازی H.265+

کدک H.265+ نیز ابداعی شرکت هایک ویژن است که مختص فشرده سازی تصاویر ویدئویی است. در این روش کاستی های روش قبلی یعنی H.265 برطرف شده و میزان فشرده سازی براساس سه تکنولوژی کلیدی زیر بهبود می یابد:

  • تکنولوژی کدگذاری پیشرفته بر اساس مدل پس زمینه
  • تکنولوژی حذف نویز موجود در پس زمینه
  • تکنولوژی کنترل بیتریت در طولانی مدت

فرمت H.265+ کاملا مطابق با استانداردهای H.265/HEVC ساخته شده و با غلب نرم افزار/سخت افزارهایی پشتیبانی کننده H.265 نیز سازگار است. این کدک نقش مهمی در کاهش هزینه های ذخیره سازی و ارتقاء محبوبیت فوق العاده کیفیت HD دارد.

 

https://tiamcctv.com/product/nx-hd2230-i2/7.5

https://tiamcctv.com/product-category/brand/hikvision/9.2

https://tiamcctv.com/استفاده-از-هوش-مصنوعی-در-عملیات-نظارتی/9.5

https://tiamcctv.com/product/ipc-t620-z/90.7

https://tiamcctv.com/product/ds-8632ni-k8/5.4

https://tiamcctv.com/product/ds-7716ni-k2-16p/5.6

https://tiamcctv.com/video-analysis-in-the-service-of-cctv-cameras/5.8

https://tiamcctv.com/product/td-9521e3d-pe-ar2/6.2

https://tiamcctv.com/product/td-3316b4-a1/6.8



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

فشرده سازی تصاویر در دوربین مدار بسته به منظور کاهش یا حذف فایل های غیر ضروری در تصاویر ویدئویی و با استفاده از یک کدک انجام می گیرد. کدک ها سخت افزار یا نرم افزارهایی هستند که امکان پخش، ایجاد و ذخیره فایل‌های ویدئویی را برای سیستم فرآهم می کنند. این عمل باعث می شود فایل های شما کوچکتر شوند، بنابراین می توانید فیلم های بیشتری را در هارد دیسک دستگاه ضبط NVR خود یا کارت MicroSD دوربین ذخیره کنید.

انواع مختلفی از روش های فشرده سازی وجود دارند که قدیمی ترین آن فشرده سازی MPEG4 است. تقریبا تمام دوربین های نظارتی تحت شبکه از یک کدک فشرده سازی ویدیوی پشتیبانی می کنند.

فشرده سازی H.264 چگونه کار می کند؟

برای فشرده سازی فایل ها، کدک به دنبال فایل ها یا فریم های غیر ضروری  می گردد و آنها را کاهش داده یا حذف می کند بدون آنکه تغییر چشمگیری در نسخه نهایی فایل ایجاد کند. این فرآیند به طور خودکار توسط سیستم نظارتی شما انجام می شود، اما اغلب این امکان برای شما وجود دارد که به طور دلخواه از هر کدام از روش های فشرده سازی استفاده کنید که شامل روش های فشرده سازی H.264 ،H.265+ ،H.265 و… می باشند.

هدف اصلی کدک H.264 این است که استانداردی را ایجاد کند که قادر به ارائه تصویر با کیفیت خوب و با نرخ بیتی پایین تری از استانداردهای قبلی باشد. فشرده سازی H.264 یک روش فشرده سازی بسیار کارآمد بوده و با جمع آوری گروه های کوچکی از فریم ها و ارزیابی آنها به صورت یک مجموعه، محتوای تکراری در هر فریم را از بین می برد. فشرده سازی H.264 تا 50 درصد کمتر از MPEG-4، برای انتقال تصاویر با کیفیت و با ویژگی های مشابه پهنای باند را اشغال می کند.

کاربردهای فشرده سازی H.264

فشرده سازی ویدئویی ابزار ارزشمندی است. علی الخصوص در زمانی که سیستم نظارت تصویری شما با مشکل محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره سازی مواجه باشد. با فشرده سازی فایل های ویدئویی سیستم شما می تواند به راحتی فایل های فشرده شده را از طریق شبکه بدون هیچگونه تاخیری ارسال نماید. علاوه بر این فایل های فشرده شده بر روی هارد دیسک فضای کمتری اشغال می کنند، و این امکان فرآهم می گردد که تصاویر بیشتری را ذخیره کنید یا فایل ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارید.

  1. https://hiktejarat.com/تجهیزات-حفاظتی-در-فرودگاه-ها/
  2. https://hiktejarat.com/product/td-3108b1-8p/
  3. https://hiktejarat.com/the-effect-of-cabling-length-on-cctv-image-quality/
  4. https://hiktejarat.com/product/hr901-af-82n/
  5. https://hiktejarat.com/product/ds-2cd1143g0-i/
  6. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-دیجیتال-تی-وی-تی-td-2716te-hc/
  7. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-تی-وی-تی-td-9-2/
  8. https://hiktejarat.com/تجهیزات-حفاظت-پیرامونی-در-مدارس/
  9. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-توربو-اچ-دی-دام-تی-وی-ت-3/
  10. https://hiktejarat.com/tvt-2/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()