شرکت Genetec پشتیبانی از محصولات Hikvision را لغو کرد.
نوشته شده توسط : جعفر
 

مقاله ای که می خوانید با استناد به خبر اخیر IPVM و بدون دخل و تصرف بر روی سایت www.cctvonline.ir منتشر می شود. این نوشته درواقع ترجمه ای مستقیم می باشد که متعاقبا همه مسئولیت آن متوجه سایت IPVM خواهد بود.

شرکت Genetec پشتیبانی از محصولات Hikvision را لغو کرد!

به گفته روابط عمومی شرکت Genetec "غیر قابل اعتماد" بودن محصولات شرکت Hikvision بر اساس نگرانی مشتریها درمورد مالکیت/کنترل شرکت شرکت Hikvision توسط دولت چین عامل این لغو همکاری بوده است.

این در حالی اتفاق می افتد که به ندرت شرکتهای معروف پشتیبانی خود را بدلایل رقابتی لغو می کنند و لغو این پشتیبانیها بدلیل امنیت سایبری در فضای سیستمهای نظارت تصویری موضوعی بی سابقه محسوب خواهد شد.

می شود با نگاهی به هر دو شرکت Hikvision و Genetec، به تهدیدات و خسارات این حرکت پی برد.

نکات کلیدی :

شرکت Genetec پشتیبانی نرم افزاری خود از محصولات شرکت هایک ویژن، OEM های وابسته (مثل UTC Interlogix) و Huawei را سریعا لغو کرد. این عمل شامل لغو پشتیبانی در ONVIF و استفاده مستقیم از تجهیزات شرکت هایک ویژن خواهد بود. ارتباط ONVIF برای این محصولات بطور کامل توسط نرم افزار Genetec رد خواهد شد(بلاک شده است).

کاربرانی هم که نیاز به استفاده این تجهیزات و درایور مستقیم آن در Genetec داشتند می توانند با خرید مجوز مخصوص و هزینه بیشتر مشکل را بر طرف کنند. یعنی آنها با پذیرش لغو مسئولیت Genetec بر سر عواقب هر حادثه امنیتی برای مشتری یا شرکتی ثالث می توانند از پشتیبانی اختصاصی استفاده کنند. این عواقب در واقع شامل هک شدن دوربین مداربسته یا تجهیزات نظارت تصویری و یا بروز مشکل در نرم افزار Genetec خواهد بود.

کاربرانی که در حال استفاده از دستگاههایی با این شرایط هستند(شرکت Genetec از آنها با نام اقلیت یاد می کند) نیاز دارند از این مجوز ویژه یا Waiver برای ادامه استفاده از بروزرسانیهای بعدی این شرکت استفاده کنند.

  • نیاز دولتی یا مشتریان

شرکت Genetec عنوان کرده است که بسیاری از مشتریان دولتی و شرکتهای طرف قراردادشان در مورد ریسکها و خطرات امنیت سایبری و بخصوص نقش مالکیت دولت چین بر سر نهادهایی مثل هایک ویژن و هوآوی نگران هستند. Genetec عنوان کرده است که کاربران دولتی و موسسات بزرگ نگرانیهای بسیاری در این مورد دارند و این تبدیل به عاملی برای عدم پذیرش این محصولات شده است.

  • ریسک نرم افزار / شبکه/ مشتریان شرکت Genetec

Genetec بر روی میزان اطمینان و صحت کارکرد نرم افزارش تاکید داشته و می خواهد دانلودها و ارتباطات با مشتریها همچنان امن باقی بماند. بگفته آنها ارزیابی ریسک بعنوان بخشی از استاندارد ISO/IEC 27001، فرآیند صدور گواهینامه امنیت اطلاعات بحساب می آید. هزینه و پیچیدگی اطمینان از طراحی و ساخت دستگاهها توسط سازندگان یا دولت چین بسیار بالاست.

  • تهدیدات امنیت سایبری یا سوء استفاده

در آخر هم شرکت Genetec تاکید دارد که نیازهای صنعت IT برای بیمه شدن در برابر تهدیدات و سوء استفاده های سایبری در حال رخنه به صنعت امنیت فیزیکی است و یک تهدید در حال رشد برای سازندگان نرم افزارها، تولید کنندگان و کاربران نهایی در برابر حفاظت اطلاعات از هک شدگی می باشد. شرکت Genetec نیز نیاز به کسب مجوز ویژه یا بشکلی رفع مسئولیت در برابر این تجهیزات نظارت تصویری را برای مقابله با این تهدیدات، عاملی کلیدی می داند.

خسارت هایک ویژن

بزرگترین تهدید برای هایک ویژن به افزایش نگرانیهای بین المللی در مورد مالکیت دولتی این شرکت بازمی گردد که در سال گذشته شاهدش بودیم و در اخبار زیادی آورده شده بود. حرکت شرکت Genetec به تقویت این نگرانیها و روشنگریها دامن زد. نه تنها این اتفاق می تواند ضربه ای به برند هایک ویژن به حساب آید بلکه می تواند به تسری این حرکت به شرکتهای دیگر و افزایش نگرانی دیگر کاربران منجر شود. این اقدامات همزمان با افزایش میزان فروش محصولات هایک ویژن می تواند بیش از پیش باعث تخریب و تضعیف وجهه سازمانی و بین المللی هایک ویژن شود.

خسارت Genetec

از طرف دیگر شرکت Genetec نیز با خساراتی روبرو خواهد شد. شرکت Hikvision بعنوان بزرگترین سازنده سیستمهای نظارت تصویری بر روی سیستمهای عظیم بر مبنای نرم افزارهای شرکت Genetec در آمریکای شمالی برنامه ریزی کرده بود و سرمایه گذاری و هدف گذاری عظیمی داشت. با ایجاد نیاز به محصولات هایک ویژن و افزایش رقابت در کاهش قیمت در سطح وسیعی از فروش و کاهش هزینه های پشتیبانی، ممکن است کاربران پروژه های بزرگ را بجای دست کشیدن از Hikvision، به فکر حذف Genetec از لیست خودشان بیندازد.

موضوع بعدی به VMS حرفه ای خود هایک ویژن مربوط می شود. iVMS-5200 که در شمال آمریکا بدلیل وجود شرکای قدرتمندی مثل Genetec به بازار عرضه برجسته ای نداشت، می تواند از این به بعد بیشتر تبلیغ شده و برای کاربرانی که از سیستم نرم افزاری Genetec استفاده نمی کنند یا قابلیتهای بیشتری می خواهد، بصورت رایگان عرضه شده و رقیب مهمی بحساب آید.

تشدید نبرد در صنعت سیستمهای نظارت تصویری

قبل از این هم هایک ویژن بعنوان بحث برانگیزترین شرکت در بازار دوربین مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری،  برای بسیاری از کسانی که طرفدار کاهش قیمتها و گرایش به سمت بازارهای چینی دولتی بودند از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود.

محبوبیت و شهرت Genetec و موضعشان در برابر هایک ویژن جنگ و رقابت در بازار دوربین مداربسته را افزایش می دهد. هایک ویژن هم با پشتیبانی مالی بی سابقه و گسترش بین المللی به مقاومت در برابر مخالفان روبه افزایش خود می پردازد.

  1.  دزدگیر ساختمان  
  2. دوربین اچ دی
  3. تجهیزات جانبی
  4. تجهیزات شبکه
  5. تجهیزات وایرلس
  6. تجهیزات ذخیره سازی 
  7. تجهیزات ذخیره سازی تحت شبکه

     PoE در دوربین مداربسته

2.      عملکرد سیستم کنترل دسترسی

3.      پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: