نوشته شده توسط : جعفر

 

پارک دامین و اثر آن بر سئو

به عنوان یک وب مستر، شما بهتر است اثر یک دامین پارک جدید خریداری شده را روی سئو وب سایت در موتورهای جستجو بدانید. برای کمک به وبمسترها، Matt Cutts رئیس تیم اسپم گوگل در مورد وب سایت های پارک دامین شده و اینکه چگونه گوگل دامین های پارک شده را تهدید به اخراج از نتایج جستجو می کند صحبت کرده است.

به عنوان یک وب مستر، شما بهتر است اثر یک دامین پارک جدید خریداری شده را روی سئو وب سایت در موتورهای جستجو بدانید.

برای کمک به وبمسترها، Matt Cutts رئیس تیم اسپم گوگل در مورد وب سایت های پارک دامین شده و اینکه چگونه گوگل دامین های پارک شده را تهدید به اخراج از نتایج جستجو می کند صحبت کرده است.

در ابتدا سوالی که برای اکثر کاربران اینترنتی پیش می آید به این شکل است:

وب سایتی داریم و مایل هستیم برای اینکه دیگر کاربران و رقیبان، دامین های مشابه سازمان و شرکت ما را نداشته باشند سریعا شروع به خریدن آنها می کنیم و به احتمال زیاد روی دامین اصلی سایت پارک می کنیم یا مکن است برنامه ریزی برای این دامین ها و طراحی سایت در ماه های آینده داشته باشیم. بنابراین عملیات پارک دامین را در اکانت خود بدون گذاشتن هیچ محتوای جدیدی انجام می دهیم. پس تکلیف دامین اصلی و دامین های پارک شده چه خواهد شد؟

گوگل کارگاهی به عنوان دامین پارک شده دارد که دامین های پارک شده یا وب سایت های خالی که هیچ ارزشی برای خوانندگان را ندارد کشف می کند. گوگل این وب سایت ها و دامین ها را ایندکس نمی کند و اجازه نمایش در نتایج جستجو را نخواهد داد و فقط سوابق را در پایگاه داده خود نگه می دارد.

در آینده که شما وب سایتتان را راه اندازی می کنید، گوگل همچنان فکر می کند آن دامین پارک شده است.

شما می توانید از به وجود آوردن مشکلات بالا با گذاشتن تعدادی محتوا در وب سایت با گذاشتن دو یا سه پارارگراف درباره مشارکت آنلاین خودتان خودداری کنید.. در این موارد، احساس نمی شود که پارک دامین کرده اید. بنابراین هنگامیکه وب سایت جدید آماده می شود شما نگرانی درباره خزیدن روبوت ها و ایندکس شدن در نتایج جستجو را نخواهید داشت.

  1. طراحی سایت فروشگاهی
  2. طراحی سایت تهران
  3. طراحی سایت
  4. سئو سایت
  5. سئو
  6. طراحی وب سایت
  7. طراحی سایت شرکتی
  8. طراحی سایت فروشگاهی
  9. طراحی سایت تهران
  10. طراحی سایت
  11. سئو سایت


:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

چگونه سرعت وب سایت را افزایش دهیم

طراحی یک وب سایت با کیفیت بالا مورد تقاضای همه می باشد، اما حقیقت این است که در کنار طراحی سایت با کیفیت بالا، سرعت و لود وب سایت عامل بسیار مهمی می باشد. گوگل بارها اعلام کرده است که لود تایم یکی از سه عنصر مهم در بهینه سازی سایت محسوب می شود. بر حسب تجربه چند ساله کار برای هزاران وب سایت من عقیده دارم مهمترین عامل در طراحی سایت ، لود تایم آن می باشد چرا که در سراسر دنیا هیچ کسی وقت خود را برای دیر باز کردن وب سایت شما نخواهد گذاشت. اگر سرعت وب سایت کند باشد بینندگان به سایت مشابه و البته رقیب رفته تا بتوانند به نیازهای خود جواب بدهند.

طراحی یک وب سایت با کیفیت بالا مورد تقاضای همه می باشد، اما حقیقت این است که در کنار طراحی سایت با کیفیت بالا، سرعت و لود وب سایت عامل بسیار مهمی می باشد. گوگل بارها اعلام کرده است که لود تایم یکی از سه عنصر مهم در بهینه سازی سایت محسوب می شود.

بر حسب تجربه چند ساله کار برای هزاران وب سایت من عقیده دارم مهمترین عامل در طراحی سایت ، لود تایم آن می باشد چرا که در سراسر دنیا هیچ کسی وقت خود را برای دیر باز کردن وب سایت شما نخواهد گذاشت. اگر سرعت وب سایت کند باشد بینندگان به سایت مشابه و البته رقیب رفته تا بتوانند به نیازهای خود جواب بدهند.

در این مقاله شما سه راه افزایش سرعت وب سایت را فرا خواهید گرفت:

1-تمیز کردن CSS:
قالب های استفاده نشده: در یک CSS تعداد زیادی قالب برای وب سایت وجود دارد که به کار نمی روند. وجود اضافه همین سبک های اضافه می باشد که ممکن است باعث کند شدن لود تایم سایت شود و ما با پاک کردن آنها می توانیم از این روند جلوگیری کنیم.

2- Clean HTML:
ممکن است تعداد زیادی کد روی وب سایت که لازم هم نیستند درج کرده باشیم. سایت های مختلفی هستند برای اینکه بتوانند با وب سایت ما ارتباط برقرار کنند کدی را اعلام کرده و ما در وب سایت درج می کنیم. کدهایی همانند الکسا، گوگل پلاس از معروفترین آنها می باشند اما خیلی دیگر از کدها قابلیت استفاده بالایی نداشته و بی مورد در HTML وب سایت درج شده است. با پاک کردن این کدهای اضافه می توانیم سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشیم.
پس در انتخاب کدها و قرار دادن آن ها در وب سایت دقت کرده و هر کدی را در HTML وب سایت درج نکنید.
طبق تجربه مهمترین کدهای مورد نیاز برای یک وب سایت که می تواند به سئو کمک کند عبارتند از: گوگل آنالیز، گوگل وبمستر، گوگل پلاس.

 


3-Clean Image
از مهمترین مسائل در سرعت وب سایت عکس ها می باشد. متاسفانه بسیاری از وبمستران از عکس های با کیفیت و اندازه بالا استفاده می کنند و باعث می شوند سرعت سایت افت شدیدی کند. دقت کنید با یک برنامه ریزی درست از عکس های با کیفیت مورد قبول و البته با فرمت jpeg استفاده کنید. تحقیقات ثابت کرده است استفاده از فرمت هایی همانند PNGs تا 50 درصد باعث کندی سرعت سایت خواهد شد.
دوستان عزیز از فایل های فلش حتما جلوگیری کنید چرا که موتورهای جستجو خصوصا گوگل نمی توانند فایلهای فلش را بخوانند و این فایل ها باعث افت شدید سرعت سایت خواهند شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

مراکز تبادل ترافیک اینترنتی چیست؟

مراکز تبادل ترافیک اینترنتی، زیرساخت‌های فیزیکی هستند که از طریق آن‌ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی یا ISP ها می‌توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه‌های خود مبادله کنند. مراکز تبادل ترافیک اینترنتی، زیرساخت‌های فیزیکی هستند که از طریق آن‌ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی یا ISP ها می‌توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه‌های خود مبادله کرده و از این طریق ضن ارتقای کیفیت سرویس‌های مختلف خود باعث کاهش هزینه‌ها و مدیریت هر چه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.

مراکز تبادل ترافیک اینترنتی، زیرساخت‌های فیزیکی هستند که از طریق آن‌ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی یا ISP ها می‌توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه‌های خود مبادله کنند. مراکز تبادل ترافیک اینترنتی، زیرساخت‌های فیزیکی هستند که از طریق آن‌ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی یا ISP ها می‌توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه‌های خود مبادله کرده و از این طریق ضن ارتقای کیفیت سرویس‌های مختلف خود باعث کاهش هزینه‌ها و مدیریت هر چه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.

با ایجاد مراکز (IXP) در نقاط مختلف کشور و مدیریت ترافیک داخلی در این مراکز گردش ترافیک دیتا در شبکه داخلی محدود شده و ظرفیت قابل توجهی از شبکه فعلی زیرساخت آزاد می‌شود، علاوه بر این، ایجاد این مراکز باعث جلوگیری از خروج ترافیک دیتای کشور از درگاه‌های بین‌المللی شده و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت سرویس را در جریان ارتباطات به همراه خواهد داشت.

مزایای ایجاد مراکز تبادل ترافیک دیتا

- امکان نظارت بر ترافیک میان اپراتورها و اعمال مدیریت و سیاست‌های لازم

- اتصال مستقیم اپراتورها به یکدیگر و افزایش کیفیت و سرعت دسترسی بین آن‌ها

- ایجاد یک نقطه مشترک در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و اشتراک‌گذاری بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها

- ایجاد بیشتر مناسب و امن برای شبکه توزیع محتوای داخلی

- ایجاد بستر مناسب برای میزبانی و توزع محتوای پربیننده خارجی

- امکان ارایه سرویس‌هایی نظیر Cache Server، آموزش مجازی، تلفن اینترنتی و...

- فرهم نمودن امکان ارایه محتوای داخلی و کاهش تقاضا جهت سرویس اینترنت و در نتیجه استفاده بهینه از پهنای‌باند بین‌الملل

 توجه به این نکته اساسی ضروری است که ایجاد و توسعه مراکز متعدد در نقاط مختلف کشور باعث خواهد شد که سطح فعالیت این مراکز گستره محلی یافته و در صورت آسیب‌دیدگان هر یک از این مراکز، سایر مراکز به فعالیت‌ خود ادامه داده و کل شبکه ارتباطی از اختلالات ناشی از آن در امان بماند.

به همین منظور شرکت ارتباطات زیرساخت با آگاهی از اهمیت موضوع و در راستای چشم‌انداز و اهداف پیش‌بینی شده خود که همانا ایجاد شبکه‌ای یکپارچه، منسجم، ایمن و کار است، پس از انجام مطالعات تکمیلی و بررسی کامل ساختار شبکه موجود اقدام به طراحی اولیه «ابر مراکز تبادل ترافیک دیتای کشور» نموده است.

طرح اولیه این پروژه در برگیرنده مراکز تبادل ترافیک دیتای شهرهای تهران، تبریز و شیراز است که فاز اول آن یعنی دو مرکز در شهر تهران، طی سال گذشته مورد اجراء قرار گرفته و فازهای بعدی در برنامه‌های آتی این شرکت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که مراکز تبادل ترافیک دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت دارای مزایایی به شرح زیر است:

- قرار گرفتن در مسیر ترانزیت ارتباطات ایران و اروپا

- قرار گرفتن در نقاط اصلی شبکه دیتای کشور

- و امکان توزیع بهینه محتوای داخلی در کل کشور

  1. سئو
  2. طراحی وب سایت
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت تهران
  6. طراحی سایت
  7. سئو سایت
  8. سئو
  9. طراحی وب سایت
  10. طراحی سایت شرکتی


:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

روشی هایی که برای استفاده در سئو بهتر است از آن اجتناب کنیم

واقعیت است که تعدادی از وبمسترها و متخصصین سئو ، خارج از مسیر عملیات بهینه سازی سایت را انجام می دهند. سئو هنگامی که بدون نتیجه باشد و زمان، انرژی و هزینه را از دست بدهد بدون معنی خواهد بود. از اهداف سئو باید نرخ تبدیل کاربران به مشتریان، درگیری مشتریان، آگاهی از برند و بازگشت سرمایه باشد. سئو افزایش رتبه الکسا و یا پیج رنک گوگل نیست. آیا شما فکر می کنید کاربران درون سایت صرفا به دلیل رنک بالای الکسا و پیج رنک گوگل وب سایت عملیات خرید را انجام خواهند داد؟



از اهداف سئو باید نرخ تبدیل کاربران به مشتریان، درگیری مشتریان، آگاهی از برند و بازگشت سرمایه باشد. سئو افزایش رتبه الکسا و یا پیج رنک گوگل نیست. آیا شما فکر می کنید کاربران درون سایت صرفا به دلیل رنک بالای الکسا و پیج رنک گوگل وب سایت عملیات خرید را انجام خواهند داد؟

به خاطر داشته باشید آنها به محتوای با کیفیت نگاه می کنند. شاید یک فرد تازه کار خرید را به این دلایل از شما انجام دهد اما شرکت های بزرگ دنبال کیفیت می باشند.

در ادامه از این روش های سئو به دلیل جلوگیری از اسپم شدن وب سایت در موتورهای جستجو اجتناب کنید:

1-رنکینگ آلکسا:

تعداد زیادی از وب مسترها به رنک بالای آلکسا افتخار می کنند. اظهار نظر روی 300 بلاگ برای بهبود رتبه الکسا جنون آمیز هست.

الکسا یک شاخص معتبر نیست چراکه الکسا ترافیک نشات گرفته از نوار ابزار الکسا نصب شده در مرورگرها را شمارش می کند. متاسفانه باید اعلام کنیم که تعداد زیادی نرم افزار و ترفندهای آنلاین برای دستکاری رتبه الکسا در کوتاه مدت وجود دارد.

به نظر شما چند درصد از کاربران نوار ابزار الکسا را در مرورگرشان نصب می کنند؟ خیلی پایین تر از مقداری است که فکر می کنید. هنوز تعداد زیادی از وب مسترها برنامه روزانه ای برای بهبود رتبه وب سایت خود در الکسا انجام می دهند.

2- پیج رنک گوگل

زمان آن فرا رسیده است که پیج رنک گوگل را فراموش و به زباله دانی بفرستید. Mat Cutts مدیر تیم اسپم گوگل بیان کرده که دیگر نوار سبز پیج رنک در مرورگرها که پیج رنک گوگل را نشان می دهند به همانند قبل اهمیتی ندارد.

البته یک پیج رنک 7 بسیار با ارزش تر از یک پیج رنک 2 می باشد اما شما نباید فکر کنید که گوگل به دلیل پیج رنک بالا به شما جایزه می دهد و وب سایت را در صفحات بالای موتورهای جستجو قرار می دهد.

3- اظهار نظر در بلاگ ها

نرم افزارهایی وجود دارد که در یک دقیقه می تواند هزاران اظهار نظر و لینک در بلاگ ها بگذارد. شاید در کوتاه مدت این روش بتواند به بهبود رتبه وب سایت کمک کند اما باید متوجه باشید سئو تغییر کرده و هدف آن یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

وبمستران در بلاگ ها برای دریافت بک لینک به اظهار نظر می پردازند اما ما به شما اعلام می کنیم که ترافیک بدست آمده از موتورهای جستجو چه از خود ارگانیک و چه از تبلیغات کلیکی دارای ارزش بالاتری می باشند.

4- وبلاگ نویسی

در حال حاضر بلاگ سازی بحث داغی در جامعه وب مسترها می باشد. گوگل بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن دستیابی لینک از دایرکتوری وبلاگ ها و دایرکتوری مقالات را محدود کرده است. هنگامی که شما به طور دائم وبلاگ می سازید احتمال اینکه ترافیک، لینک ها و آگاهی از برند، مورد سو ظن گوگل قرار بگیرند افزایش پیدا می کند.

وبلاگ نویسی راحت ترین روش برای دستیابی به لینک است و شما می توانید از این اسلحه قدرتمند استفاده کنید اما نباید غفلت کنید که بیش از حد به آن عمل کنید.

در انتها همیشه به خاطر داشته باشید که ما برای بهینه سازی سایت برای افزایش رتبه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو باید از مجموعه ای از روش ها استفاده کنیم که به بازگشت سرمایه که همان ROI است برسیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

معرفی 10 باور اشتباه در مورد نام دامنه وب سایت های اینترنتی

برای اکثر افرادی که همه روزه از اینترنت استفاده می کنند و وب سایت ها را نگاه می کنند، صنعت دامنه کماکان یک معما و ابهام می باشد. این مقاله سعی بر این دارد تا شما را با جنبه های کمتر شناخته شده این صنعت آگاه سازد و واقعیت باورهای متداول غلط در مورد نام های دامنه را برای شما بازگو کند.

برای اکثر افرادی که همه روزه از اینترنت استفاده می کنند و وب سایت ها را نگاه می کنند، صنعت دامنه کماکان یک معما و ابهام می باشد. این مقاله سعی بر این دارد تا شما را با جنبه های کمتر شناخته شده این صنعت آگاه سازد و واقعیت باورهای متداول غلط در مورد نام های دامنه را برای شما بازگو کند.

1. تمام دامنه های خوب گرفته شده اند
طبق آخرین گزارش VeriSign در مورد صنغت دامنه، بیش از 80 میلیون نام دامنه ثبت شده COM وجود دارد. بنابراین توجیهی برای این باور رایج غلط وجود دارد، اما لازم است که به شما بگویم که این توجیه تا حد زیادی با حقیقت کامل فاصله دارد.

هنوز هم ممکن است که با استفاده از کلمات کلیدی، نام های دامنه ی دو و سه کلمه ای پرمحتوا و وزین ایجاد کرد. علاوه بر این، میلیون ها دامنه در این میان به زودی منقضی و در نتیجه دوباره موجود خواهند شد. ابزار های موجود برای تحقیق و فیلترینگ دامنه های منقضی شده همیشه اشتباه بودن این باور را اثبات می کنند.
 
 2. پروفایل های اجتماعی جایگزین نام های دامنه خواهند شد
در محافل تبلیغاتی و بازاریابی صحبت هایی وجود داشته است که جذب کلان به شبکه های اجتماعی باعث می شود که کسب و کارها همگی با هم از ایجاد وب سایت های حقیقی صرف نظر کنند. اگر چه این مساله ممکن است برای تعداد بسیار اندکی از افراد تهی دست صدق کند، اما مزایای داشتن یک وب سایت به میزبانی خود به مراتب بیشتر از محبوبیت پروفایل های اجتماعی می باشد.

اگر توجه کنید، شبکه های اجتماعی منجر به افزایش تعداد وب سایت ها و کاربران اینترنت می شوند. یکی از ویژگی های رایج و شاخص پروفایل های اجتماعی، وحود مکانی برای برجسته ساختن آدرس وب سایت است.
 
3.COM نسبت به .NET ، .ORG و غیره دارای رتبه بالاتری در موتور های جستجو می باشد
این مساله یکی دیگر از باور های نادرست فریب دهنده است که دارای ذره ی بسیار اندکی از حقیقت می باشد که البته نیاز به شرح و توضیح دارد. طبق گفته سخنگوی گوگل Matt Cutts، پسوند های دامنه فاکتور کوچکی در الگوریتم رتبه بندی آنهم برای یکسری از کشور های مشخص می باشند.

از آنجایی که .COM معمولا مربوط به ایالات متحده می باشد، این پسوند دارای اولویت بیشتری نسبت به دامنه های با کد کشوری خارجی (مانند: .LY، .CO.UK، .CO.ZA و غیره) می باشد. با وجود این، .COM اولویتی نسبت به دیگر پسوند هایی که در ایالات متحده نیز استفاده می شوند (مانند: .NET، .ORG، .TV، .INFO، .CO و غیره) ندارد. همه این پسوند ها فرصت برابر برای بدست آوردن رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی مورد نظر را دارند.
 
4. دامنه های .COM با قیمت مناسب برای فروش وجود ندارند
این بدنامی که بر روی نامهای دامنه .COM قرار دارد ناشی از این مساله است که فروشندگان کم سواد به شدت ارزش دامنه های معمولیشان را افزایش می دهند. کافی است که نگاهی به دامنه های گذاشته شده برای فروش در سایت eBay کنید تا متوجه منظور من شوید.

اگر شما صبور باشید و در مکان های مناسب جستجو کنید، فروشندگان منطقی را پیدا خواهید کرد که نام های دامنه با کیفت عالی را ارائه می دهند. این نوع فروش های معقول را می توان در بازارهای دامنه مشهور و یا در وب سایت های خصوصی نمونه کارها (پورت فولیو) یافت. گزینه دیگر، تماس مستقیم با فروشنده می باشد. هیچ اشکالی وجود ندارد که یک دامنه را جستجو کنید و به صاحب آن جهت مذاکره برای قیمت مناسب ایمیل بزنید.
 
5. دامنه های مرسوم صد ها یا هزاران دلار ارزش دارند
ارزش گذاری دامنه آسان نیست. زیرا هر نام دامنه منحصر به فرد است، تنها راه برای برآورد دقیق یک نام دامنه مقایسه با فروش های مشابه، اندازه بازار، کاربران بالقوه و تخمین آمار کلمات کلیدی می باشد که رویهم رفته کار آسانی نیست.

اکثر افراد تجربه و درک از این صنعت را ندارند تا دامنه شان را قیمت گذاری دقیق به منظورفروش کنند. خیلی از دامنه ها هیچ ارزشی ندارند چرا که گزینه های بهتر ممکن است به آسانی موجود باشند و به این دلیل که این گزینه ها هزینه تمدید سالانه دارند.

شانس اینکه دامنه ای که دیروز ثبت شده است برای کسی هزاران دلار بیارزد بسیار ناچیز است، مگر این که شما بدانید که دارید چه کار می کنید و یک تکه جواهر را پیدا کرده اید و یا خیلی خوش شانس هستید.
 
6. فروش نام های دامنه آسان می باشد
این مساله با حقیقت فاصله زیادی دارد. خوب البته راه ساده ای برای فروش نام های دامنه وجود دارد و آن این است که آنها را در بازارهای اصلی لیست کنید و پایتان را روی هم بندازید و دیگر کاری نکنید. اما اگر می خواهید شانس برد خود را در فروش دامنه در 10 سال آینده افزایش دهید بهتر است که فعال باشید.

فروش دامنه به طرز موثری شامل بازاریابی، شبکه، پژوهش، مهارت های افراد، مذاکره و دیگر مسائل می باشد. اگر شما مهارت ها را فرا گیرید، شما می توانید شانستان را برای فروش و به دست آوردن سود بیشتر بهبود بخشید.
 
7. GoDaddy بهترین سایت ثبت دامنه است

GoDaddy صرفا بزرگ ترین و معمولا ارزان ترین سایت ثبت دامنه است.کمپین های تبلیغاتی وسیع و ارائه گسترده محصول باعث شده اند کهGoDaddy معروف ترین سایت ثبت دامنه جهان باشد.

سایت های ثبت دامنه بسیار دیگری وجود دارند که دارای قیمت های قابل مقایسه و ویژگی های گسترش یافته مانند امنیت بیشتر، پشتیبانی و خدمات مشتری می باشند. برخی از مشهور ترین سایت های ثبت دامنه عبارتند از: Name.com، NameCheap، Moniker، EuroDNS و Fabulous.
 
8. ثبت دامنه های فراوان غیر اخلاقی می باشد
اغلب دیدگاه های منفی درباره صنعت دامنه وجود دارد که اکثرا از برنامه نویسان و طراحان مغرض وب که نمی توانند نام دامنه بسیار خوب برای پروژه شان پیدا کنند سرچشمه می گیرد. همچنین بدنامی این صنعت به خاطر تعداد اندکی از افراد می باشد که دامنه ها را بر اساس نام تجاری کسب و کار ها و یا اسامی نزدیک به آن ثبت می کنند. این گونه افراد متصرفان واقعی سایبری هستند.

اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران دامنه، امروزه از ریسک ناشی از داشتن دامنه هایی که شامل علائم تجاری می باشند کاملا آگاه هستند.

ولی صرفا به این دلیل که شخصی مالک چند صد یا چند هزار نام دامنه می باشد به این معنی نمی باشد که وی متصرف است. دامنه ها از 1990 برای ثبت، آزادانه در دسترس بوده اند و بسیاری از سرمایه گذاران با تدبیر این دوراندیشی را داشتند که این دامنه ها را حق خود بدانند. هر شخص مجاز است که در دنیای واقعی هر مقدار املاک و مستغلات که تمایل دارد خرید و فروش کند که این مساله نیز برای نام های دامنه صدق می کند.
 
9. جستجو برای دامنه های آزاد تنها گزینه است
بعضی وقت ها به نظر می رسد که جهان شاهکارهای این صنعت را در جایی فراتر از سایت های ثبت دامنه دارد. برخی ممکن است که بر اساس بودجه بسیارمحدودی باشند، ولی بازار ثانویه عظیمی از نام های دامنه پرمحتوا برای خرید موجود می باشد.
 
10. کلمات کلیدی در دامنه ها در رتبه بندی موتور های جستجو تاثیرندارند
کلمات کلیدی کاملا تاثیر مفیدی بر روی رتبه های جستجو دارند. در طول سال ها این مساله اثبات شده است و در اجتماع SEO آشکار است که استفاده از کلمات کلیدی در دامنه ها مزیت فوق العاده ای را در رتبه بندی بالا برای آن عبارات فراهم می کند.

هر دو نوع دامنه های بدون خط تیره و دارای خط تیره از این مزیت برخوردار هستند. معمولا یک تطابق دقیق با کلمه کلیدی می تواند جایگاه شماره یک را در گوگل با تلاش بسیار کمی ازآن خود کند. این یکی از دلایل مهم برای داشتن یک دامنه با کلمه کلیدی عمومی است و این آن چیزی است که آن را بسیار ارزشمند می سازد.

  1. طراحی سایت تهران
  2. طراحی سایت
  3. سئو سایت
  4. سئو
  5. طراحی وب سایت
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت تهران
  9. طراحی سایت
  10. سئو سایت


:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

“درباره ما” درواقع یک صفحه کوچک اما بسیار پر اهمیت است که ماهیت سایت و شرکت شما را نمایش دهد. در طراحی سایت ها، “درباره ما” در صفحه اول یا همان صفحه اصلی سایت گنجانده می شود و علاوه بر این همه شرکت ها لینک هایی را نیز از صفحه اصلی به صفحه مستقل درباره ما پیوند داده اند. “درباره ما” شامل توضیحاتی مفصل از شرکت، مدیران، صاحبان آن، سابقه ای از آن سازمان، خدمات و محصولات، و حتی آدرس و شماره تماس شرکت است.

 

عموما بازدیدکنندگان سایت برای آشنایی با شما حتما سری به صفحه “درباره” خواهند زد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که درباره ما صرفا معرفی شرکت نیست بلکه باید محتوی جملاتی باشد که بازدید کننده به شما اعتماد پیدا کند و باصطلاح جذب شود و در نتیجه به کاربر تبدیل شود. هدف از گنجاندن این صفحه در طراحی سایت معرفی ای است که سبب آشنایی بازدیدکننده با شرکت و سازمان شما خواهد شد به طوری که علاوه بر این آشنایی حس اعتماد نیز نسبت به کسب و کار شما پیدا کند. هنگام نگارش “درباره ما” نکات زیر را فراموش نکنید:

1- خود را معرفی کنید.

عنوان سازمان و عوامل آن را بصورت مختصر معرفی کنید. قرار دادن یک عکس از مدیر یا مؤسس شرکت به مخاطبان اعلام می کند که با اشخاص حقیقی سر و کار دارند.

article_image_one_508.jpg

2- فعالیت هایتان را عنوان کنید.

خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی را که تولید می کنید را بنویسید، و توضیح دهید خدمات شما در چه زمینه ای است و برای چه کسانی مفید است.

3- از چه زمانی شروع به کار کرده اید.

زمان راه اندازی شرکت تان برای بسیاری از بازدیدکنندگانی که قصد دارند مشتری شما باشند مهم است و سابقه طولانی یکی از عوامل اعتماد به شماست. اما بسیاری از شرکت های کوچک سابقه زیادی ندارند و در این مورد مشکل دارند. اگر شما نیز جزو شرکت های کم سابقه هستید می توانید از تجربیات گذشته خود برای بازدیدکنندگان صحبت کنید. مثل بسیاری از صاحبان شرکتی که فعالیتشان در گذشته با فعالیت فعلی شان ارتباط نزدیک دارد.

4- در چه محلی قرار دارید.

برای یک مشتری مهم است که متخصصین شما در چه منطقه جغرافیایی مشغول به کار هستند. برای بسیاری از مشتریان شما این سوال ایجاد خواهد شد که آیا این یک کسب و کار واقعی است یا خیر. بهترین جواب برای این سوال قرار دادن آدرس کامل پستی شما در سایتتان است تا مشتریان با دیدن آدرس یک مکان حقیقی به شرکت شما اطمینان پیدا کنند.

5- روال کاری شما چگونه است.

یک متن چند جمله ای از فرآیند کاری شما می تواند برای مشتری مشخص کند که خدماتی که قرار است شما به او ارائه دهید مورد رضایت او قرار خواهد گرفت یا خیر.

6- متن را خلاصه بنویسید.

“درباره ما” باید متنی باشد کوتاه و خلاصه تا فضای زیادی را اشغال نکند و طراحی سایت را بهم نریزد. در صورت طولانی بودن متن در طراحی سایت می توانید آن را به صفحات مختلفی تقسیم کنید و لینک صفحات را مثل فعالیت های ما، کارمندان ما و … را در آن بگنجانید.

7- توجه کنید که مخاطبین شما از چه قشری هستند.

ادبیات خود را متناسب با مخاطبان خو در نظر بگیرید. مسلما مخاطبین یک سایت علمی با مخاطبین یک تفریحی ادبیات متفاوتی دارند. همانگونه گه طراحی سایت علمی با طراحی سایت تفریحی متفاوت است.

8- نشان دهید به مخاطب توجه می کنید.

تصور کنید یکی از مخاطبان روبروی شما نسشته است، متن را با صدای بلند بخوانید و ببینید در صورتیکه واقعا آن شخص در مقابل شما باشد باز هم همینطور با او سخن خواهید گفت؟

9- توانمندیهای منحصر به فرد خود را درج کنید.

یکی از مهمترین روش های جذب مشتری این است که بداند شرکت شما علاوه بر توانمندیهای مورد نیاز، کاری منحصر به فرد انجام می دهد. در طراحی سایت معمولا بخشی را برای نمونه کارها در نظر می گیرند که می تواند بخشی از صفحه “درباره ما” باشد.



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

مهم نیست شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی کوچک هستید یا یک سایت تجارت الکترونیکی عظیم را اداره می کنید، چیزی که حائز اهمیت است این است که تعداد بازدیدهای روزانه از سایت شما برای فروش محصولاتتان تعیین کننده است. بالا بردن آمار بازدید روزانه سایت کار چندان مشکل ودور از دسترسی نیست، فقط کافی است با ترفندهای این کار آشنا شوید. با چند روش ساده به راحتی می توانید آمار بازدید سایت تان را بالا ببرید.

 

از طریق راه های زیر می توانید آمار بازدید از سایت تان را بالا ببرید:

1- برای بالا بردن آمار سایت تان، یک سایت ارزش محور ایجاد کنید

شاید بدانید که امروزه محتوا ( Content ) به شکل جدید بازاریابی موتورهای جست وجو تبدیل شده است. تخمین زده می شود بیش از 80 درصد شرکت ها یک راهبرد تولید محتوا را به کار می گیرند اما تنها 32 درصد از آنها واقعا احساس می کنند که راهبرد اثربخشی را در پیش گرفته اند. حقیقت آن است که بازاریابی محتوا همچون یک حیوان رام نشدنی است. برای کسانی که از بیرون به ماجرا نگاه می کنند، تولید محتوا کار ساده ای به نظر می رسد. یک سایت درست کنید، تعدادی عکس داخل آن بگذارید و ایده هایی را در آن منتشر کنید و در این زمان سایت شما آماده است اما کار واقعا به این سادگی نیست. شرکت ها باید محتوایی هدفمند و با کیفیت بالا ایجاد کنند که به نتایجی که در پی آن هستند منجر شود .

article_image_one_511.jpg

2- یکی از رازهای بازاریابی قدرتمند محتوا آن است که مشتری خود را به یک قهرمان تبدیل سازید

برای مثال، مشتریان تان را پیدا کنید و داستان های آن را بشنوید. از آنها بپرسید چطور شد که از بین تمام محصولات موجود در بازار، محصول شما را برگزیده اند، نام تجاری ( Brand ) شما برای آنها چه مفهومی دارد و چه احساسی به آنها می دهد. تصور کنید از طریق قرار دادن مشتریانتان در مرکزیت امور و دریافت نظرات و تجارب آنها، تا چه اندازه می توانید محتوای معنی دار و شخصی سازی شده برای سایتتان تولید كنید.

3- از محصولات خود ویدئو تهیه کرده و روی سایتتان قرار بدهید تا آمار بازدید روزانه سایت تان بالا رود

تهیه ویدئوهای تبلیغاتی یک ابزار قدرتمند برای فروش است که اطلاعات درست را در زمان درست برای خریدار فراهم می آورد. مثلا در یک سایت فروش کفش تقریبا تمامی کفش های تولیدی آنها دارای یک ویدئو است که در حال نشان دادن فردی است که آن کفش را به پا دارد. دو راه برای منتشر کردن ویدئو روی سایت خود پیش رو دارید. راه اول آن است که ویدئو را روی سایت خودتان بارگذاری کنید. این روش برای شرکت هایی که به دنبال آن هستند تا سایتشان از نظر میزان بازدید از ویدئوها در رتبه بالاتری قرار بگیرد، عالی است. در این صورت بهتر است حجم و کیفیت ویدئو را به صورت بهینه انتخاب کنید تا برای کاربران راحت تر نمایش داده شود. روش دوم این است که از سایت هایی که امکان بارگذاری ویدئو بر روی آنها وجود دارد استفاده کنید .مزیت روش دوم این است که با توجه به اینکه ویدئو روی سایت دیگری بارگذاری شده است، زمان بالا آمدن سایت شما افزایش نخواهد یافت.

4- دامنه هایی که شبیه به نام سایت شما هستند را خریداری کنید

این یکی از راهبردهایی است که توسط اغلب صاحبان کسب و کار آنلاین نادیده انگاشته می شود. بیشتر شرکت ها بر خریدن انواع پسوندها نظیر .net و .org و... متمرکز هستند اما اغلب یادشان می رود دامنه هایی را که شبیه نام سایت آنها هستند و غلط املایی دارند خریداری کنند.

5- برای بالا بردن آمار بازدید روزانه سایت تان در شبکه های اجتماعی به صورت هدفمند حضور یابید

حضور در شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار آنلاین مثل آب خوردن است، اما اغلب ضعیف اجرا می شود. اگر فقط یک چیز در این زمینه باید درک شود آن است که نباید از فضای شبکه های اجتماعی صرفا برای هدایت مشتری به سایت فروش استفاده کرد، بلکه باید از آن برای افزایش آگاهی در مورد محصول و گسترش ارتباط با مشتریان استفاده كرد. شبکه های اجتماعی برای صاحبان سایت های تجارت الکترونیک فرصتی هستند که می توانند از طریق آنها با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنند. بازهم نیاز است تا از مشتریان خود قهرمان بسازید. از این خجالت نکشید که از آنها سوال بپرسید، دغدغه هایشان را دریابید و واقعا برای آنها اهمیت قائل شوید. وقتی مشتریانتان بفهمند شما واقعا به آنها اهمیت می دهید، آنگاه آنها نیز شروع می کنند تا واقعا برای شما اهمیت قائل شوند. از این طریق، آمار بازدید سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال شبکه اجتماعی گوگل پلاس به موتور جست وجوی گوگل متصل است. گوگل برای رتبه بندی سایت ها و صفحات اینترنتی از بازخوردهای شبکه های اجتماعی استفاده می کند. ایجاد یک شبکه قدرتمند از کاربران که واقعا با پست های شما ارتباط برقرار می کنند احتمال اینکه پست های وبلاگ یا صفحات مربوط به فروش محصولات شما را در نتایج جست وجوی گوگل در رتبه بالاتری قرار دهد، افزایش خواهد داد.

6- از ابزارها و برنامه های کاربردی موجود برای ارتقای محصولتان کمک بگیرید

ابزارهای جدیدی وجود دارند و هر روزه عرضه می شوند که می توانند به تلاش های شما برای فروش آنلاین محصولاتتان کمک کنند. یکی از آنها که من آن را آخرین فناوری موجود برای استفاده در تجارت الکترونیک می دانم، سایت Liketoknow.it است. این ابزار به کاربران اجازه می دهد که عکس های اینستاگرام شان را به محصولات تجاری تبدیل کنند.

7- کاربران را ترغیب کنید که نظراتشان را راجع به محصولاتتان در سایت بیان کنند

اغلب سایت ها و فروشگاه های آنلاین امکان قرار دادن نظرات کاربران روی سایتشان را دارند اما بسیاری از آنها از این راهبرد درست استفاده نمی کنند. آیا می دانید بیش از 88 درصد مشتریان به نظرات کاربران قبلی در مورد محصولات به اندازه پیشنهادهای شخصی اعتماد می کنند؟ هرکدام از نظرات ثبت شده کاربران در سایت شما، تاثیر شگرفی بر تصمیم به خرید مشتریان کنونی شما دارد. سوال اینجاست که این چگونه بر افزایش آمار بازدید از سایت موثر است؟

ابتدا باید توجه داشته باشید که نظرات کاربران یک محتوای منحصربه فرد و مرتبط است، دوم اینکه نظرات کاربران صفحات استاتیک سایت شما را به روز و تازه نگه می دارد و موتورهای جست وجو به صفحاتی که به طور مداوم مطالبشان به روز می شود علاقه نشان می دهند . سوم اینکه افرادی که وقت می گذارند و راجع به محصولی نظر می دهند همان هایی هستند که وقت صرف می کنند و تجارب خود را با دوستانشان به اشتراک می گذارند. درج نظرات کاربران باعث می شود تا صفحات مربوط به محصولات شما شانس بیشتری برای دستیابی به رتبه بالاتر در موتورهای جست وجو داشته باشند و با مشتریان ارتباط اجتماعی برقرار كنند. نکات فوق تنها تعداد اندکی از راه های متعددی است که می توانید از طریق آنها آمار بازدید از سایت تجارت الکترونیک خود را افزایش دهید و البته اینها همان مواردی هستند که اغلب مورد غفلت واقع می شوند. به طور مداوم تلاش های خودتان را مورد پایش قرار دهید و همواره به دنبال راه های جدیدی برای ارزش آفرینی برای مشتریانتان باشید.



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

  

ماندن در خانه و کار کردن از روی مبل یا رفت و آمد هر روزه به سر کار و سپری کردن تقریبا یک روز کامل در یک اتاق ؛ کدام را برای کار کردن ترجیح می دهید؟ در ادامه چند راه بسیار مفید و کاربردی برای کسانی که هم اکنون در خانه به انجام کار می پردازند معرفی خواهیم کرد.

 

بر طبق یک نظرسنجی جهانی، ۵۵ درصد از کارمندان گفته اند که ای کاش این امکان را داشتند تا از راه دور بتوانند کار خود را انجام دهند و ۶۰ درصد دیگر نیز گفته اند که اگر با همین مقدار حقوق، شغلی مشابه را پیدا کنند، حتما از شغلی که در حال حاضر با آن درگیر هستند استعفا می دهند و به صورت تمام وقت از خانه کار خود را انجام می دهند. البته کار کردن در خانه مشکلاتی هم دارد که به عنوان مثال می توان دور بودن از محل کار و ارتباط با همکاران، فرصت های کمتر برای اجتماعی بودن و کم شدن پشتکار و از بین رفتن انگیزه ی کار را نام برد که افراد دائم با آنها درگیر هستند. اما ۶ شیوه ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، به شما کمک می کند تا کار کردن در خانه برای شما لذت بخش تر شود و با مشکلات کمتری رو به رو شوید.

1. از روی مبل راحتی کار نکنید

ساخت یک محل مخصوص کار یک نکته کلیدی است. حتی چند ترفند کوچک مانند تنظیم کردن دمای آن محل، اضافه کردن رنگ ها و تنظیم روشنایی مناسب هم می تواند به بهره وری کار شما در خانه کمک بزرگی کند.

article_image_one_568.jpg

2. از ابزارهای مختلف استفاده کنید

نشستن رو به روی لپ تاپ برای انجام کار تنها راه حل برای انجام کار ها از راه دور نیست. با اپلیکیشن و گجت های مناسب شما حتی می توانید از گوشی یا تبلت خود نیز کمک بگیرید تا در مدیریت زمان و مهارت خود موفق باشید و از هرجایی بتوانید کار خود را انجام دهید.

3. همه چیز را پیش از شروع کار آماده کنید

از سخت افزار های لازم (لپ تاپ، گوشی یا شارژ ر آن ها) تا بهترین اپلیکیشن و برنامه هایی که به متصل بودن دائمی شما کمک می کند (مثل اسکایپ، اسلک یا وایبر) را پیش از شروع به کار آماده کنید و سپس کار خود را آغاز کنید.

4. مراقب سلامتی خود باشید

فقدان تمرین های ورزشی و حرکت نکردن زیاد در طول روز و همچنین در تماس نبودن با هوای تازه روزانه و البته دسترسی ساده و آسان به یخچال، خیلی راحت می تواند سلامتی شما در حین کار کردن در خانه به خطر بیندازد. هر زمان که فرصتی جور شد بیرون بروید و ضمن لذت بردن از هوای تازه بیرون کمی قدم بزنید و ورزش کنید.

5. استراحت کنید

۴۵ درصد از کارمندان خود را بعد از چندین ساعت موظف به پاسخ دادن به ایمیل ها می دانند؛ در حالی که ممکن است کسانی که در خانه کار می کنند نتوانند خط مشخصی بین وظایف خانه و وظایف کاری بکشند. بنابراین سعی کنید تفاوت وظایف خانه و وظایف کار خود را از یکدیگر تفکیک کنید و هر کدام را سر وقت خود انجام دهید.

6. منظم باشید

برای نظم داشتن در وظایف کاری می توانید از اپلیکیشن و سرویس هایی که به تازگی این وظیفه را به خوبی انجام می دهند همچون Trello یا اپلیکیشن های To-do list کمک بگیرید و از یک پیام رسان مناسب هم برای ارتباط با همکاران خود کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

راهبند

شاید ابهامی برای شما وجود داشته باشد که راهبند چیست و به چه وسیله ای راهبند گفته میشود نام این محصول شاید کمی ابهام آمیز باشد اما اگر کمی شما را راهنمایی کنیم حتما متوجه میشوید که راهبند چیست مسلما در زندگی روزمره خود این وسیله را دیده اید اما چون زیاد با آن سروکار نداشته اید نام آنرا نمیدانید به قول معروف باید حتما ببینید تا بگوئید کاربردش چیست و در کجا ها به کار میرود .بیشتر از این قصد نداریم ذهن شما را گنگ نگه داریم و سعی میکنیم به سرعت راهبند را برایش باز کنیم . اگر با خودرو شخصی و یا آژانس وارد بیمارستان و یا محیط های اداری و کارگاهی شده باشید به احتمال زیاد یک توقف کوچک در درب نگهبانی و کیوسک آن محل داشته اید و منتظر این بودید که لوله دراز زی که با یک موتور جابجا میشود بالا برود و اجازه ورود به داخل محوطه به شما داده شود همین وسیله ای که از دیدگاه عمومی لوله نامیده میشود راهبند نام دارد.

کاربردهایی که یک راهبند دارد:

به طور کاملا واضح میتوان از نام و نشان آن فهمید که چه کاربردی دارد. وسیله است که راه را میبندد و در صورت لزوم و صدور اجازه از طریق سیستم نگهبانی راهبند باز میشود.موارد استفاده از راهبند در درب ورودی بیمارستان ها و ارگان های دولتی و دانشگاه ها و سایر اماکن حتی مجتمع های مسکونی میباشد که تحت نظارت و کنترل نگهبان و شخصی است که در کانکس قرار دارد بوسیله یک ریموت بالا و پائین میرود و برخلاف تصور عموم تکنولوژی خاصی ندارد.امروزه در ساخت و سازهایی که در سطح شهرها و مناطق وجود دارد پس از اتمام مراحل ساخت ابتدا به ساکن پیمانکار اقدام به خرید و نصب راهبند میکند تا از ورود هر شخصی به داخل جلوگیری شود.دلیل استفاده از راهبند در اماکن دولتی مسائل امنیتی میباشد

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

درب شیشه ای چیست؟  یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

چرا استفاده از راهبند ضروری است؟

اگر راهبند در کنار درب ورودی نباشد به راحتی و بدون هیچ مجوزی میتوان به داخل مکان رفت که بر اساس مسائل امنیتی این موضوع کمی پیچیده است.در صورت وجود فردی که کنترل آنرا در دست دارد میتوان به طور کامل خودرو و فردی که قصد دخول به محوطه دارد را وارسی میکند اگر مشکلی نبود راه برای او باز میشود اما در صورت وجود هرگوهه شک و شبه ای نگهبان میتواند از باز کردن راه خودداری کنید و برای بررسی نهایی جهت آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات و درخواست کارت شناسایی نگهبان با فرد صحبت های لازم را انجام دهد و در صورت نبودن مشکل راه را برای فرد باز کند در غیر اینصورت از ورود فرد ممانعت کند.پس تا اینجا به یکی از مهمترین مزیت های راهبند پی بردیم و فهمیدیم که برای ایجاد یک فضا و مانع امنیتی چقدر میتواند موثر واقع شود.اما برخی از راهبند ها جنبه ایمنی ندارد و کسی آنرا تحت نظر ندارد به طور کلی برای یک ایست کوچک به کار میروند و به صورت خودکار در صورت نزدیک شدن خودرو به راهبند باز میشود اما نکته ناگفته اینجاست که راهبندهای اتوماتیک برای اماکنی میباشد که مسائل امنیتی زیاد مهم نیست و صرفا به عنوان یک مانع شاده به کار میرود.

راهبند های امروزی

امروزه راهبند ها حاوی یک دوربین مدار بسته هستند که به صورت پیوسته و مداوم در حال ثبت و ضبط فیلم و تصویر افرادی است که در حال انتظار برای باز شدن راه هستند اولین مزیت وجود دوربین مدار بسته روی راهبند ثبت پلاک تمامی خودروها میباشد و علاوه بر آن تصویر صورت راننده و سرنشینان به طور واضح ثبت میشود که در صورت بوجود آمدن هر گونه مشکل از طریق تصاویر و فیلم ها بتوان سند و مدرکی را برای اثبات جرم ارائه داد.سری اول  برقی نبودند و به صورت دستی جابجا میشدند که باید مشقت های فراوانی را برای بالا بردن و پائین آوردن آن میکشید البته در این نوع راهبند ها در زمان خود از کارآیی بسیار خوبی بهره مند بودند اما در حال حاظر اتوماتیک نبودن هر وسیله ای غیر منطقی میباشد.نسل قدیم راهبند ها بوسیله یک لوله آهنی سنگین ساخته میشد که یک سر آن به پایه نگهدارنده متصل میشد و با یک قرقره و دستگیره جابجا میشد.برای بالا بردن راهبندهای قدیمی یک نفر باید به طور مداوم و همیشگی در کنار دستگیره راهبند می ایستاد تا اقدام به حرکت دادن آن کند.اما در ساخت  نسل جدید از تجهیزات و تکنولوژی های نوین بهره میگیرند که کار را بسیار ساده کرده است.همان لوله به اصطلاح بلندی که مداوم بالا پائین میشود دیگر از جنس آهن سنگین نیست و از پلاستیک های فشرده و مقاوم و یا از آلیاژهای فلزی سبک ساخته میشود که با هر نوع شرایط آب و هوایی پشتیبانی میکند و در صورت تابش نور مستقیم آفتاب و گرمای بیش از اندازه دچار آسیب دیدگی نمیشود و همچنین در صورت بارش برف و باران و سرمای زیر صفر درجه هم واکنشی از خود اعم از زنگ زدگی نشان نمیدهد.راه بندهای امروزی به یک باکس مستصیلی شکل که روی زمین قرار دارد متصل میشود و قسمت انتهایی لوله به موتور موجود در باکس وصل شده است موتور راهبند از قدرت بسیار بالایی برخوردار است تا بتواند وزن میله را تحمل کند و توانایی هزاران هزار بار جابجایی آنرا داشته باشد و موجب خرابی نشود.روی این جعبه و باکس  هم امروزه دوربین نصب میشود که برای مسائل امنیتی بسیار مفید است.

انواع و اشکال راهبند

راهبندها در شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس نیاز خریداری میشود مثلا برای مکانهایی که طول درب ورودی بلند است راهبندهای بلند و دراز خریداری میشود و یا در مکانهایی که ورودی کوچکی دارند از راهبند های کوتاه استفاده میشود.و یا اگر ورودی ساختمان خیلی عریض و پهن باشد بایستی از دو عدد راهبند استفاده کرد که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست نصب میشود و همزمان با یکدیگر توسط یک ریموت کنترل میشوند و بالا میروند.نوع دیگر از راهبند هم وجود دارد که برقی و خودکار نیست و فاقد میله است و به جای میله از زنجیر استفاده میشود.

سرعت جابجایی انواع راهبندها:

راهبند ها از سرعت جابجایی بسیار بالایی برخوردار نیستند یعنی کمی آهسته حرکت میکنند البته میتوان سرعت آنرا بالا برد اما ممکن است که به موتور آن آسیب برساند.سوالی که در این میان وجود دارد این است که در صورت قطعی برق چگونه امکان حرکت راهبند وجود دارد در واقع موتوری که در راهبند تعبیه شده است دارای یک سیستم یو پی اس و باتری است که در صورت فقدان برق و الکتریک بتواند برای چندین ساعت راهبند را به حرکت درآورد و در صورت متصل شدن دوباره برق یو پی اس و باتری آن برای بار دیگر شارژ میشود. علاوه بر ریموت کنترل یک دکمه و کلید در اتاق نگهبانی وجود دارد که میتوان از طریق آنرا راهبند را روشن و خاموش کرد.میله هم به گونه ای طراحی شده است که در صورت برخورد خودرو با آن وسیله نقلیه دچار خوردگی و صدمه نگردد و قدرت تخریب آن پائین است.روی این میله هم طرح هایی با رنگ قرمز هک شده است تا توجه راننده را به خود جلب کند و ایست کامل را قبل از برخورد به آن انجام دهد.مدت زمان و بازه زمانی که راهبند طول میکشد تا باز شود حدود ۶ الی ۸ ثانیه میباشد حتی زمان باز و بسته شدن برخی از راهبند ها حدود ۴ ثانیه میباشد که باید موتور آن بسیار قوی باشد تا بتواند در این بازه زمانی کوتاه میله را جابجا کند.ابعاد میله هم سفارشی است و در برخی از محصولات طول میله آن حدود ۱ الی شش متر میباشد اما اگر اندازه درخواستی شما در محصولات موجودی شرکت وجود نداشت میتواند سایز مورد نظر خود را سفارش دهید.راهبندهای امروزی جهت کنترل هوشمندانه تر امکان اتصال به کامپیوتر را دارد.

راهبند بازویی

این تیپ راهبند که در تصویر راهبند مدل جیوتو برند bft را مشاهده می کنید، شامل یک بدنه اصلی و بازو متصل به آن می باشد که بصورت اتوماتیک و موتورایز بازو را 90 درجه باز و بسته می کنند. این تیپ راهبندها امنیتی نبوده و برای عرضهایی تا 8 متر نیز مورد استفاده قرار می گیرند و فقط برای کنترل عبور و مرور مورد استفاده قرار می گیرند. راهبندهای بازویی نیز در بازار به چند تیپ اصلی تقسیم بندی می شوند، که در ادامه این راهبندها توضیح داده می شود.

راهبند

قیمت انواع راهبند

  •  راهبند الکترومکانیک 220 ولت

این راهبندها دارای موتور و گیربکس می باشند که موتور این راهبند از نوع 220 ولت می باشد.این راهبندها ارزانتر بوده ولی در برابر حجم زیاد تردد مناسب نمی باشند.

  •  راهبند الکتروهیدرولیک 220 ولت

برای رفع ایراد راهبندهای 220 ولت که محدودیت تردد داشتند، کمپانی های تولید کننده راهبند به سراغ گزینه بهتری در راهبندهای بازویی رفتند که پیشنهاد انها راهبند هیدرولیک بود که محدودیت تردد را مرتفع می کرد. البته این راهبند ها هم دارای ایراداتی مانند هزینه نگهداری بالا، تعمیرات سخت پمپ هیدرولیک و اصطهلاک بالا نسبت به راهبندهای الکترومکانیک می باشند.

  •  راهبند الکترومکانیک 24 ولت

نسل بعدی راهبند بازویی معرفی شده توسط کمپانی های بزرگ سازنده راهبند، راهبندهای الکترومکانیک 24 ولت می باشند که در واقع برای برطرف کردن نواقص دو تیپ راهبند قبلی به بازار معرفی گردیدند، این راهبندها مشکلی در تردد انبوده ندارند و به عبارت دیگر بدون محدودیت تردد ارائه می گردند.

راهبند بازویی دارای تجهیزات جانبی مانند مکانیزم خم شوند بازو، پوشش روی بازو، فلاشر هشدار دهنده، ریسه های LED هشدار دهنده روی بازو  . . .  می باشند که شما در هنگام خرید از پارسیس الکترونیک می توانید آنها را سفارش دهید.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

انواع راهبند BFT ایتالیا

 راهبند زنجیری

تیپ دیگر راهبندهای راهبندهای زنجیری می باشند که این راهبندها زنجیری را در مسیر تردد بصورت اتوماتیک بالا و پایین می برند، تیپهای موتوری مختلفی در این نوع راهبندها استفاده می شوند که در این راهبندها نیز موتوری 24 ولت دی سی از مقبولیت بیشتری برخوردار بوده و حجم تردد انبوه را پشتیبانی می کنند. راهبندهای زنجیری شامل دو استوانه در دو طرفین مسیر می شوند که درهر کدام از این راهبندها موتور و گیربکسی قرار دارد که به کمک این مکانیزم زنجیر در راهبند زنجیری بالا و پایین می رود.

 

انواع راهبند BFT ایتالیا

راهبند-زنجیری

قیمت انواع راهبند

راهبند ستونی یا بولارد

تیپ دیگر راهبندها راهبند ستونی یا بولارد می باشد. این راهبندها یا بولاردها بصورت یک استوانه از زمین بالا آمده و مسیر تردد را مسدود می کنند. این راهبندها برای محیطهای امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند و بر اساس میزان ضربه ای که می توانند  در هنگام تصادف تحمل کنند دسته بندی می شوند.

بولارد

 

قیمت انواع راهبند

این راهبند ها به دو تیپ اصلی هیدرولیک و الکترومکانیک دسته بندی می شوند و شامل پارامترهای تاثیر گذاری مانند قطر سیلندر، ارتفاع و . . . می باشند.بولاردهای امنیتی در تیپهای قوی خود می توانند کامیونتی با سرعت 50 کیلومتر و وزن 5 تن را منهدم کنند و اجازه عبور آن را ندهند در ادامه می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید و فیلم مربوط به تست فنی این راهبند ستونی یا بولارد امنیتی را از نزدیک مشاهده نمایید.

 

پارک نگهدار

از تجهیزات دیگری که در پارکینگهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، پارک نگهدارهای برقی و اتوماتیک می باشد که هر مالک یا ساکن آپارتمان جهت جلوگیری از تصرف فضای پارک خود توسط دیگر افراد می تواند این تجهیز را در فضای پارک اختصاصی خود نصب نماید. اگر چه این تیپ پارک نگهدار جز راهبندها دسته بندی نمی شوند ولی به علت کاربری زیاد در پارکینگهای امروزی پارک نگهدار هم در این مقاله تشریح گردیده است.

 

-----------------

منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت

http://seowebdesigning.deyblog.ir

http://seokav1.deyblog.ir

http://seowebkar.deyblog.ir

http://webdesigner55.deyblog.ir

http://webdar.deyblog.ir

http://seokav.deyblog.ir

http://webkaran5.deyblog.ir

http://seowebmaster5.deyblog.ir



:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()